اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تشدید آلودگی هوا در سمنان/ مردم در فضای باز حضور نیابند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مردم استان از انجام فعالیت‌های ورزشی و حضور در فضای باز به‌ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خودداری کنند.

تشدید آلودگی هوا در سمنان/ مردم در فضای باز حضور نیابند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان سمنان اظهار کرد: در این جلسه، در خصوص میزان آلاینده‌ها، ریزگردها و گردوغبار موجود در آسمان استان سمنان که در برخی از شهرستان‌ها از ۱۸۰ تا ۲۳۰ نیز فراتر رفته بود، تصمیم‌گیری شد.

وی تصریح کرد:‌ در این جلسه، مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از در اختیار نهادن اماکن ورزشی روباز برای انجام پیاده‌روی و فعالیت‌های ورزشی خودداری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: آموزش و پرورش از انجام فعالیت در زنگ ورزش و برگزاری مراسم برای دانش‌آموزان در فضای باز خودداری کند.‌

حمیدی گفت: اداره کل صمت استان سمنان بر فعالیت کارخانجات و واحدهای تولید آلاینده همچون مس، گچ، سیمان و سنگ‌شکن‌ها نظارت و در خصوص تعطیلی موقت یا کاهش آلایندگی‌ها تصمیم‌گیری کند.

وی بیان کرد: محیط‌زیست و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌ها، میزان آلاینده‌های موجود در هوا را رصد و پایش و در صورت رسیدن به مرز هشدار این موضوع را سریعاً جهت تصمیم‌گیری اعلام کنند.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: از مردم استان تقاضا می‌شود از پیاده‌روی در فضای باز به‌ویژه کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، خودداری کنند.

حمیدی ادامه داد: مردم استان از انجام فعالیت‌های ورزشی و همچنین حضور در فضای باز به‌ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در حد مقدور خودداری کنند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول