اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ذخیره سد زاینده‌رود به 391 میلیون متر مکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: امروز حجم آب سد زاینده‌رود ۳۹۱ میلیون مترمکعب است که این عدد در سال گذشته ۴۱۳ میلیون مترمکعب و ۵ درصد کاهش یافته و در متوسط درازمدت ۹۴۶ میلیون مترمکعب بوده که امسال ۵۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ذخیره سد زاینده‌رود به 391 میلیون متر مکعب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده‌رود با توجه به تحویل نوبت حقابه کشاورزان شرق اصفهان، اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ورودی سد زاینده‌رود ۶۵۵ میلیون مترمکعب بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۳۶ میلیون مترمکعب و در بلندمدت ۸۷۱ میلیون مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه ورودی سد زاینده‌رود نسبت به پارسال ۲۱ درصد افزایش و نسبت به متوسط بلندمدت ۲۵ درصد کاهش داشته است، گفت: امروز حجم آب سد زاینده‌رود ۳۹۱ میلیون مترمکعب است که این عدد در سال گذشته ۴۱۳ میلیون مترمکعب و ۵ درصد کاهش یافته و در متوسط درازمدت ۹۴۶ میلیون مترمکعب بوده که امسال ۵۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ساسانی بیان کرد: خروجی سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ۴۸۸ میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال گذشته که ۳۰۴ میلیون متر مکعب بوده  ۵۹ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت که ۶۵۰ میلیون متر مکعب بوده ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه امروز متوسط ورودی سد زاینده‌رود ۶۰ و متوسط خروجی سد ۸۰ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: مطابق پیش‌بینی هواشناسی، بهار کم‌بارشی را انتظار داشتیم و بارش‌ها در این فصل کمتر از نرمال بوده است.

وی درباره برخی نگرانی‌ها برای تأمین آب شرب، خاطرنشان کرد: با گرم شدن تدریجی دما مصارف افزایش خواهد یافت و صرفه‌جویی در تمامی موارد مصرف با توجه به کاهش ورودی‌های سد زاینده‌رود انتظار می‌رود تا از تابستان با حداقل چالش ممکن عبور کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول