اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  سلامت و تغذیه

واکسنی برای همه ویروس ها/ آرام شو رفیق!

این روزها با وجود مشکلات ریز ودرشتی که سوغات زندگی در کلانشهرهاست و به قول معروف با اعصاب آدم‌ها بازی می‌کند، وارد کردن گل سرخ یا گل محمدی در سبد غذایی خانواده ها واجب است. طب سنتی برای خواص این گل خوش بو حرف های زیادی برای گفتن دارد.

واکسنی برای همه ویروس ها/ آرام شو رفیق!

گروه زندگی: فصل گلاب گیری شروع شده و کاشان مقصد سفر آخر هفته بسیاری از خانواده‌ها است. اشتباه نکنید. قرار نیست در این گزارش از فوت و فن سفر به کاشان بنویسیم. فصل گلاب گیری بهانه‌ای است تا از گل محمدی و خواص بی نظیرش بگوییم. از شربت و روغنش گرفته تا گل خشک محمدی، این گل خوش بو دنیایی از خاصیت است؛ خواصی که حتماً از شنیدن آن تعجب می‌کنید و آن وقت است که دست از سر گل محمدی بر نمی‌دارید.

گل محمدی پای ثابت بسیاری از نسخه‌های درمانگران طب سنتی برای درمان انواع و اقسام بیماری‌هاست. از بیماری‌های پوستی و روده و معده گرفته تا بیماری‌های مربوط به کبد و قلب و ریه. از همه مهم‌تر کارشناسان طب سنتی به اتفاق معتقدند استفاده مداوم از گل سرخ بهترین تجویز برای مبارزه با بیماری‌های روحی و روانی است. این روزها با وجود مشکلات ریز ودرشتی که سوغات زندگی در کلان‌شهرهاست و به قول معروف با اعصاب آدم‌ها بازی می‌کند، وارد کردن گل سرخ در سبد غذایی خانوار می‌تواند نجات بخش باشد. با دکتر« محمد ابراهیم ابراهیمی»؛ پزشک طب سنتی در خصوص خواص گل سرخ گفت و گو کردیم. این نسخه‌ها را ازدست ندهید.

*آرام شو رفیق!

اولین پیشنهاد برای افرادی است که دچار تنش‌های روحی و روانی شده‌اند و استرسشان زیاد است. پیشنهاد می‌کنیم خودتان را به خوردن گل سرخ عادت بدهید. شربتش را تهیه کنید. خشک شده این گیاه هم در عطاری‌ها موجود است. اگر این روزها قصد رفتن به کاشان را دارید دست به نقد از همان جا گل سرخ را تهیه کنید. گل سرخ مثل یک داروی قوی اعصاب شما را آرام می‌کند.

*خداحافظ تپش قلب

تپش قلب دارید؟ هر روز چای گل سرخ یا چای گل محمدی بخورید. چای گل سرخ یک نوشیدنی آرام بخش و معطر است، یک قاشق غذاخوری برگ گل سرخ را با یک قاشق چای خوری چای مخلوط کرده، دم کنید و نوش جان کنید. حتماً تأثیر آن را در کاهش تپش قلب متوجه می‌شوید.

*واکسن چند کاره

گل محمدی یک واکسن چندکاره است و از بدن شما در برابر انواع و اقسام عفونت‌های ویروسی محافظت می‌کند. اگر نوزاد دارید می‌توانید روغن گل‌سرخ را تهیه کنید و شب‌ها بدنش را با این روغن ماساژ دهید. خودتان هم به چند روش می‌توانید گل سرخ را در برنامه روزانه‌تان جای دهید. مربای گل سرخ، شربت گل سرخ، دمنوش روزانه گل سرخ. دست شما باز است. بسته به ذائقه و علاقه‌تان دست به کار شوید.

*ضد یبوست

کمتر داروی گیاهی مثل گل محمدی می‌تواند با یبوست مبارزه کند. برای درمان یبوست می‌توانید مربای گل سرخ را تهیه کنید و بعد از غذا یک قاشق کوچک از این مربا را نوش جان کنید. هم ملین است و عملکرد روده را بهتر می‌کند، از ایجاد عفونت در بدنتان هم پیشگیری می‌کند و اشتهاآور هم هست.

*قابل توجه آلزایمری‌ها

اگر خدای ناکرده در اطرافیانتان شخصی مبتلا به آلزایمر شده است و یا حتی در خودتان نشانه‌هایی از بروز این بیماری دیده‌اید و نمی‌خواهید درگیر آن شوید، پیشنهاد می‌کنیم روی گل سرخ حساب ویژه باز کنید. گل محمدی این قابلیت را دارد که جلوی تخریب سلول‌های مغزی بایستد. حتی در مواردی دیده شده مصرف پودر گل سرخ در افرادی که بیماری آلزایمرشان کهنه شده است، علائم بیماری را بعد از چند هفته کاهش داده است.

*اگر قاعدگی‌های دردناک دارید بخوانید

اگر قاعدگی‌های دردناک داریدو دچار نفخ و گرفتگی می‌شوید نوشیدن چای گل محمدی را به صورت روزانه در برنامه غذایی‌تان قرار دهید. مصرف این گیاه قاعدگی شما را تنظیم می‌کند و دردها را کاهش می‌دهد. تغییر خلق و خو یکی از آثار دوران قاعدگی است. از خاصیت آرام بخشی گل محمدی هم برای این دوران می‌توانید استفاده کنید.

*گل محمدی برای باردارها

خوردن گل محمدی را به خانم‌های باردار هم توصیه می‌کنیم. چون این گیاه ویتامین C دارد و سیستم ایمنی افراد را تقویت می‌کند. جالب است بدانید که ویتامین C یکی از ویتامین‌های ضروری برای رشد جنین است. علاوه بر ویتامین C گل محمدی پتاسیم. کلسیم، ویتامین E، ویتامین B، منگنز و منیزیم هم دارد.

*ضد تب

کودکتان تب کرده و هیچ جوره تبش پایین نمی‌آید. ترسیده‌اید و استرس تشنج کردن کودکتان را دارید. هول نکنید. در کنار استفاده از روش‌های درمانی از روغن گل سرخ هم استفاده کنید. بدن کودکتان را با این روغن ماساژ دهید و خیالتان راحت باشد که به زودی تبش پایین می‌آید. از چای گل سرخ هم غافل نشوید.

*این مربای پر خاصیت!

یکی از روش‌هایی که می توانید با استفاده از آن گل محمدی را وارد برنامه غذ ایی خانواده‌ کنید، تهیه مربای گل سرخ است. تهیه این مربا کار سخت و پیچیده ای نیست. فقط کافی است هم وزن گلبرگ ها، شکر تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم مربای گل سرخ را با شکر قهوه ای تهیه کنید که قند خونتان را هم تنظیم کند. اول از همه تلخی گل محمدی را با این روش بگیرید؛ گل ها را در آب جوش بریزید و وقتی یک دقیقه جوشید آب را خالی کنید و گل ها را با آب سرد بشویید. بعد از این مرحله شکر و گل ها را در قابلمه ای که مقداری آب در آن ریخته اید روی گاز بگذارید که تا وقتی به مرحله  قوام رسیدن رسید، بجوشد.

*بفرمایید شربت

فصل گرما نزدیک است و با تهیه شربت گل سرخ یک تیر و چند نشان بزنید. هم عطش تان فروکش می کند، هم اینکه می‌توانید از خواص بی‌نظیر آن استفاده می کنید. روش تهیه هم اصلا سخت نیست. ۵۰ گرم گلبرگ خشک محمدی را در کمتر از یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید به مدت نیم روز  با شعله غیر مستقی مثلا روی سماور بماند. بعد صافش کنید و ۶۰ گرم شکر به آن اضافه کنید  و دوباره آن را روی گاز قرار بدهید تا مایع غلیظی به دست بیاید. شربت شما آماده است!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول