اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استفاده سالانه یک میلیون بیمار از رادیودارو/می‌توانیم قطب صادرات کیت غربالگری باشیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی در توسعه کاربرد فناوری هسته‌ای در بخش سلامت در حال حاضر حدود ۵۰ رادیودارو را در دست تولید و توزیع دارد که بیش از ۲۰۰ مرکز درمانی و سالانه بیش از یک میلیون بیمار از خدمات آن استفاده می‌کنند.

استفاده سالانه یک میلیون بیمار از رادیودارو/می‌توانیم قطب صادرات کیت غربالگری باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی در توسعه کاربرد فناوری هسته‌ای در بخش سلامت در حال حاضر حدود ۵۰ رادیودارو را در دست تولید و توزیع دارد که بیش از ۲۰۰ مرکز درمانی و سالانه بیش از یک میلیون بیمار از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: رادیوداروها در دو بخش تشخیص و درمانی است تلاش داریم در گستره گام دومی بتوانیم رادیوداروهای جدیدی که تأثیر درمان بیشتری دارد را به کار بگیریم و مردم بتوانند از رنج و دردی که به خصوص بیمارهای سرطانی که از آن می‌برند به یاری خدا نجات دهیم که زحمت کمتری برای آنها ایجاد کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در بخش پلاسما وارد فاز بالینی می‌شویم که برای مقابله با سرطان کمک می‌کند تا در یک زمان فشرده و حداقل عوارض استفاده شود ادامه داد: در بخش رادیوداروها نیز حدود ۲۰ نوع در دست تحقیقات وجود دارد.

اسلامی با بیان اینکه آن چیزی که امروز در اراک افتتاح کردیم بحث خط تولید انبوه برای کیت غرباگری نوزادان است که این کیت کمک می‌کند ۵۶ بیماری کودکان تازه متولد شده می‌توانند به آن مبتلا شوند تشخیص دهد تصریح کرد: این تشخیص برای بیماری‌های دوره عام و حوادث آینده از لحاط متابولیکی می‌تواند نقشه راه و زندگی برای فرزندانی که مبتلا به هر نوع بیماری هستند، باشد.

وی اضافه کرد: کشور ما در زمره ۵ کشور اول قرار دارد که این کار و سرمایه‌گذاری پیشرفته را انجام دهیم که فوق‌العاده گران‌قیمت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ظرفیت تحقیقاتی و توسعه ای مجتمع آب سنگین اراک خاطرنشان کرد: این مجتمع را دشمنان بر نمی‌تابیدند خیلی از آن عصبانی هستند و اتهام بی‌اساس و بی‌پایه می‌زنند که در جهت تولید سلاح هسته‌ای است در صورتی که آب‌سنگین یکی از بالاترین عیارها و ترازهای تکنولوژی پیشرفته است که فوق‌العاده ارزش اقتصادی بالایی دارد.

اسلامی گفت: کشورهای دارای فناوری کیت غربالگری نمونه کیتی را که اصلاً با چشم نمی‌توان دید با قیمت دو هزار دلار و با فروش محدود ارائه می‌دهند؛ نیاز کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۶۰۰ کیت در سال است که ظرفیت تولید ما چند برابر آن است و می‌توانیم قطب صادرات کیت باشیم.

وی تاکید کرد: پژوهشگران جوان و متعهد ما همواره در گسترش بهره‌برداری از ایزوتوپ‌هایی که در آب‌سنگین است در تلاش و کسب علم هستند و در آینده‌ای نزدیک دستاوردهای دیگر را هم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول