اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«یک پرونده، یک روایت»؛ روایتی از پرونده‌های جنایی در رادیو جوان

«یک پرونده یک روایت» به تهیه کنندگی مجتبی حسنی و اجرای صادق علیخانی سه‌شنبه شب‌های هر هفته، ساعت 22 از آنتن رادیو جوان پخش می‌شود.

«یک پرونده، یک روایت»؛ روایتی از پرونده‌های جنایی در رادیو جوان

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه «یک پرونده، یک روایت» کاری از گروه «جامعه» رادیو جوان که به تازگی نیز به مرحله نهایی جشنواره مستند رادیویی پژواک راه یافته، چندین سال است که با همکاری پلیس آگاهی هر هفته به بررسی پرونده هایی که از لحاظ جنایی پیچیدگی‌های خاصی دارند، می‌پردازد و سعی دارد با بازگو کردن داستان واقعی مجرمین ضمن آموزش به مردم از وقوع جرم‌ پیشگیری کند.  
این برنامه که تنها برنامه رسانه ملی در حوزه مستند جنایی است، پس از پشت سر گذاشتن سری اول، در سری جدید با رویکردی متفاوت، قرار است به جرائم حوزه سایبری بپردازد. 
مجتبی حسنی تهیه کننده «یک پرونده یک روایت» در مورد سری جدید این برنامه گفت: سری جدید این برنامه از ۲۰ اردیبهشت آغاز خواهد شد که با توجه به گسترش فضای مجازی و جرائم مربوط به این حوزه، به جرائم سایبری و آگاهی دادن به مردم برای پیشگیری از افتادن در تله سودجویان اینترنتی خواهیم پرداخت. همچنین به دلیل بازخورد بالای سری قبلی این برنامه در بین مردم، در سری جدید با همکاری پلیس آگاهی بجز استانهای تهران و البرز، پرونده‌ها و جرائم مربوط به کل کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 
حسنی در مورد حضور این برنامه در فضای مجازی و تاثیر فوق العاده‌‌اش در بین مردم، افزود: «یک پرونده، یک روایت» در بین تمامی برنامه‌های رادیویی بیشترین دنبال کننده را در فضای مجازی دارد و هر روز هم به این آمار اضافه می‌شود و پیش بینی می‌کنیم به زودی تعداد دنبال کنندگان این برنامه به ۱۰۰ هزار نفر برسد.
 وی با بیان این که با توجه به میزان مخاطبان این برنامه در فضای مجازی سعی کردیم چه از آنتن رادیو و چه در فضای مجازی در راستای فرهنگ سازی و کاهش جرم قدم برداریم، تصریح کرد: علی رغم محدودیت‌هایی که در رسانه برای روایت بعضی از پرونده‌ها وجود دارد، این برنامه توانسته ارتباط خوبی در فضای مجازی با مردم برقرار کند؛ چنان که هر روز چندین پیام در فضای مجازی ارسال می‌شود که مردم با شنیدن برنامه و درک عقوبت یک جرم دست از اقدام به عمل مجرمانه برداشته‌اند یا همان ابتدا از رفتن به سمت جرم منصرف شده‌اند.
حسنی در ادامه در بیان تأثیرگذاری این برنامه به موضوع قابل توجهی اشاره کرد و گفت: اتفاق جالبی که چند هفته پیش برای این برنامه رخ داد، این بود که متهم فراری یکی از پرونده ها پس از شنیدن داستان جنایت خود از در این برنامه و اعتراف دیگر متهمان پرونده، برای روشن شدن تمام ابعاد آن جنایت، خودش را به پلیس معرفی و به جرم خود اعتراف می کند. پلیس نیز با کنار هم قراردادن اعترافات متهمان، این پرونده را به سرانجام می رساند، که این نشان می‌دهد «یک پرونده یک روایت» حتی در بین مجرمین هم شنیده می‌شود و در بین آنها نیز تاثیر خود را گذاشته است.
 تهیه کننده برنامه «یک پرونده یک روایت» ادامه داد : این برنامه به دلیل روایت داستانی و بیان جزییات حادثه از زبان خود متهم، تاثیر بیشتری روی مخاطب می‌گذارد، و با وجود اینکه ممکن است گاهی اوقات حوادث تلخی در آن روایت شود، اما برد رسانه‌ای آن در ذهن مردم و علی الخصوص افرادی که شاید مستعد اقدام به جرم باشند باعث برداشتن گام های مثبتی در راستای کاهش جرم در جامعه شده است.
حسنی با اشاره به این که این برنامه با حضور در فضای مجازی جهانی شده و مخاطبینش را در کشورهای مختلف پیدا کرده است، گفت: طبق سرشماری که در فضای مجازی انجام دادیم در آماری قابل توجه ۱۵ درصد از مخاطبان این برنامه در خارج از کشور و اغلب از کشورهای آلمان، هلند، آمریکا، انگلستان، امارات، مصر، افغانستان و کانادا هستند.
تهیه کننده «یک پرونده یک روایت» در پایان با تشکر از سردار محمدیان فرمانده ناجای استان البرز و سرهنگ شجاعی قائم مقام پلیس آگاهی استان البرز، سرهنگ نادربیگی فرمانده پلیس اگاهی استان البرز و سرهنگ شهرام شکیبایی یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی البرز و کارشناس انتظامی برنامه، نقش پلیس آگاهی را در همکاری برای ساخت این مستند و انتخاب سوژه‌های تاثیرگذار برای افزایش آگاهی مخاطبان بسیار بالا دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول