اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آیت‌الله مدرسی: از نظر اسلام بلوغ اقتصادی در زنان زودتر از مردان است

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد یزد به جایگاه زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: بلوغ اقتصادی در زنان زودتر از مردان اتفاق میافتد.

آیت‌الله مدرسی: از نظر اسلام  بلوغ اقتصادی در زنان زودتر از مردان است

 آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی‌، نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان، به جایگاه والای زنان در اسلام اشاره و اظهار کرد: زنان از نگاه دین اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و در پاره‌ای از مباحث حقوق و اختیارات آن‌ها نسبت به مردان برتری دارد و این مسئله نشان دهنده جایگاه زن در اسلام است.

وی با بیان این‌که در فرهنگ اسلامی زن در سن ۹ سالگی به بلوغ می‌رسد، افزود: مردان در سن ۱۵ سالگی به بلوغ میرسد و این مسیله نشان میدهد باید شش سال بیشتر با مردان کار و نیسبت به پرورش او اقدام کرد تا به بلوغ عبادی برسد.

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان این‌که در برخی از موارد مانند ازدواج جایگاه تصمیم گیری و حقوقی زن ارجح‌تر از مرد دیده شده است، گفت: مثلا دختران حتی در سنین ۹ سالگی نیز به رغم اذن والد (پدر) برای ازدواج باید با رضایت خود و اجازه خودشان ازدواج کنند این در حالی است که اگر والد پسری نابلغ باشد به صرف اجازه پسر این ازدواج شرعا درست است.

مدرسی یزدی با بیان این‌که زنان بیشتر از مردان خواب و رویا می‌بینند، تصریح کرد: علاوه بر این مسیله، ماندگاری حافظه خواب در زنان بیشتر از مردان است و نشان می‌دهد که زنان قدرت معنوی بالاتری دارند.

وی با بیان این‌که بلوغ اقتصادی در زنان زودتر از مردان اتفاق میفتد، بیان کرد: معمولا فقها مطرح می‌کنند که در پسران کم سن خصوصا نابلغ خرید و فروش باید با اذن ولی باشد اما دختران ۹ ساله اگر تشخیص خوب و بد را بدهند بدون اذن ولی، می‌تواند خرید و فروش و معامله کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این‌که از نظر معنوی، خواندن دعا و ادعیه به صورت فردی در بانوان از زمینه بیشتری برخوردار است، گفت: تشکیل دعا و روضه های هفتگی و خانگی در بانوان در مقایسه با مردان بیشتر است، توزیع نذری و برگزاری روضه‌های خاص مانند ام البنین و نذرومختلف و ختم قران و متاثر شدن در مقابل مقدسات در بانوان بیشتر است.

مدرسی یزدی با بیان این‌که جسارت و قدرت بانوان نیز در گریستن برای مباحث معنوی بسیار بیشتر است، خاطرنشان کرد: انعطاف پذیری بانوان منحرف معنوی از مردان به مراتب بیشتر است چرا که پذیرش برهان و ادله در زنان بیشتر است و قدرت معنوی انها در این زمینه بالاتر است از طرفی تلاوت قران و آیات و عبادت به خصوص در سنین بالا و همچنین خرید کتب معنوی در بانوان بیشتر است.

وی در پایان گفت: گرایش بیشتر بانوان به فرقه های انحرافی معرفتی براساس آمار بسیار بیشتر از مردان است از طرفی زمینه‌های وسواسی در طهارت و نجاست بسیار بیشتر است و این امار در مقایسه با مردان رقم بسیار بیشتری را نشان میدهد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول