اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهردار جدید آبسرد معرفی شد

مراسم معارفه شهردار جدید آبسرد دماوند با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

شهردار جدید آبسرد معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مراسم معارفه شهردار آبسرد صبح امروز با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، امام جمعه آبسرد، فرماندار شهرستان دماوند و جمع دیگری از مسئولان و اهالی و معتمدان در سالن جلسات شهرداری آبسرد برگزار شد.

بر این اساس، «محمداسماعیل جانعلی‌زاده» با حکم محسن منصوری، استاندار تهران به‌عنوان شهردار آبسرد منصوب شد که در مراسم امروز مورد معارفه قرار گرفت.

همچنین در این مراسم، از زحمات «غلامرضا ربیعی» سرپرست سابق شهرداری آبسرد با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

جانعلی‌زاده از سال ۱۳۷۷ در بخش‌های مختلف شهرداری‌های مختلف مشغول به کار بوده که دو‌ دوره سکانداری شهرداری و پنج دوره سرپرست شهرداری نسیم شهر را بر عهده داشته است.

آخرین مسئولیت شهردار جدید آبسرد، سرپرستی گروه ارزیابی عملکرد شهرداری‌های استانداری تهران بوده است.

اصلاح ساختاری شهرداری آبسرد در اولویت است/ ساخت‌وسازهای حریم شهر ساماندهی شود

خسرو همایونفر، رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد در این مراسم اظهار کرد: شهر آبسرد مدتی بوده که دچار خسران و زیان شده و امروز باید این زیان‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه امروز فردی به‌عنوان شهردار آبسرد انتخاب شده که خصوصیات آن برای پیشبرد اهداف شهری قابل توجه است، افزود: احترام به شهروندان و تکریم ارباب رجوع باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ بی‌احترامی نباید به شهروندان آبسرد صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد گفت: اولویت کاری ما، اصلاح درون سازمانی و ساختاری شهرداری آبسرد بوده که متأسفانه دچار مشکلات و معضلات پیچیده‌ای شده است؛ کمتر کسی از مراجعه‌کنندگان در شهرداری آبسرد راضی خارج می‌شوند.

همایونفر تصریح کرد: از طرفی، پرسنل شهرداری به خاطر تحت فشار گرفتن از سوی دادستانی شهرستانی نمی‌توانند به راحتی در مورد موضوع‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند و هیچ انعطافی نسبت موضوعات قانونی انجام نمی‌دهند. 

وی بیان کرد: شهردار جدید آبسرد باید با تمام توان در موضوع ساماندهی حریم شهر ورود کرده و ساخت‌وسازهای آن به طور جدی پیگیری شود؛ امروز لازم است که برای رفاه حال شهروندان، جایگاه سوختی در شهر آبسرد احداث شود.

شهر آبسرد مظلوم واقع شده است/ تدبیر ویژه‌ای برای مشکل آرامستان آبسرد اندیشیده شود

حجت‌الاسلام سیداحمد میرشریفی، امام جمعه آبسرد نیز اظهار کرد: تأخیر در معرفی شهردار آسیبی برای شهر آبسرد بود که این بار انتخاب شهردار جدید با دقت و تدبیر بیشتری انجام شد و فردی معارفه گردیده که دارای تجربیات عالی هستند.

وی افزود: امیدواریم با تلاش وافر شهردار جدید شاهد پیشرفت شهر مظلوم آبسرد باشیم؛ امیدواریم با توجه به عنایت ویژه‌ای که مسئولان استان به شهردار آبسرد دارند، ثمرات خوبی برای این شهر به ارمغان بیاید.

امام جمعه آبسرد گفت: شهر آبسرد مظلوم واقع شده و خدمات که باید به مردم ارائه نشده و حق مردم بیشتر است؛ یکی از مشکلات کنونی شهر آبسرد، تکمیل ظرفیت آرامستا‌ن‌هاست که باید تدبیر ویژه‌ای برای آن اندیشیده شود، چراکه نبش قبر گناه بزرگی است و باید نسبت به این موضوع نیز توجه شده و مشکلات آرامستان حل شود.

لزوم ساماندهی امور مالی و شفافیت کاری در شهرداری آبسرد/ پیشگیری اولویت مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشد

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز اظهار کرد: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، مدیران باید بی‌منت به مردم خدمت کنند و از آنها خواسته‌ایم که فاصله بین خود و‌ مردم را کم کنند.

وی افزود: باید استفاده از ظرفیت جوانان و‌ نخبگان خوش فکر منطقه در دستور کار داشته باشد و از برنامه‌های آنان برای پیشبرد اهداف شهری استفاده شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، تحقق جهاد تبیین امروز از وظایف اصلی همه مدیران است که دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین کنند و در جنگ روایت‌ها حضور فعال داشته باشند.

طاهرخانی تصریح کرد: باید امروز با کار و تلاش انقلابی و جهادی روحیه‌آفرینی در شهر آبسرد ایجاد شود؛ با توجه به اتفاقات سال گذشته در شهرداری آبسرد، باید مسائل مالی در این شهر سامان یابد و‌ شاهد شفافیت کاری در مدیریت شهری باشیم.

وی بیان کرد: در خصوص کنترل ساخت و‌ سازهای غیرمجاز در حریم شهر از همه دستگاه‌های متولی خواسته‌ایم که اولویت بر پیشگیری باشد؛ فعالیت‌های مدیریت شهری باید با وحدت پیش برود و امیدواریم شاهد هیچگونه اختلاف بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری نباشیم.

شهرهای شرق استان تهران دستگاه تنفسی پایتخت هستند/ مردمی بودن و فسادستیزی محورهای اصلی دولت مردمی است

هادی گورابی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران هم اظهار کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده، شهر آبسرد در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز مشهور شده که قالب آن در حریم انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز امروز نماد شهر آبسرد شده که شهردار جدید باید در بحث کالبد شهری دقت کند، گفت: شهرهای شرق استان تهران ویژه آبسرد با توجه به موقعیت جغرافیایی، دستگاه تنفسی شهر تهران هستند و آسیب به آنها خسارت‌آور است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران تصریح کرد: مردمی بودن و فسادستیزی محورهای اصلی دولت مردمی است؛ در بحث فسادستیزی اگر رأس مجموعه‌ای سالم باشد، لایحه‌های پایینی نیز سلامت خواهند بود.

گورابی بیان کرد: نکته بعدی در مسأله فسادستیزی، علم است؛ برخی فریاد فسادستیزی سر می‌دهند، اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد، چراکه نه تنها به کار مشرف نیستند و علم آن را ندارند، بلکه بابی از فساد ایجاد می‌کنند؛ نگاه دولت سیزدهم بعد از فسادستیزی، مردم‌داری است و مجموعه شهرداری با توجه به گستره فعالیت‌هایشان ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند.

وی تأکید کرد: حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرداری‌ها غفلت شده و اگر به دنبال توسعه پایدار شهری هستیم، همه شاخص‌ها باید به‌طور متوازن رشد کنند؛ شهرداری‌ها باید به فعالیت‌های فرهنگی به ویژه جهاد تبیین توجه ویژه داشته باشند و در احکام جدید شهرداران موضوع جهاد تبیین قید شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: شهرداری‌ها برای خدمات‌رسانی در شهرها شکل گرفتند، اما اتفاقاتی که در شهرداری‌ها رخ داده، تنها خود مجموعه شهرداری را اداره می‌کنند، یعنی شهرداری چارت سازمانی ۳۵ نفری دارد، اما ۳۱۵ نفر نیرو دارد.

گورابی اضافه کرد: شهر آبسرد ویژگی‌های گردشگری زیادی دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جاذبه داشته باشد و باید بتوان از این ظرفیت برای ایجاد درآمد پایدار استفاده کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول