اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تجربیات ارزنده معلمان گلستان در قالب یک کتاب گردآوری شد

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان گفت: برای نخستین بار تجربیات ارزنده معلمان استان جمع‌آوری و در یک کتاب تالیف و گردآوری شده که در هفته معلم از آن رونمایی شد.

تجربیات ارزنده معلمان گلستان در قالب یک کتاب گردآوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عباسعلی تمسکنی‌زاهدی امروز در همایش متمرکز تجلیل از معلمان نمونه استان در مدارس غیردولتی در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس اظهار کرد: امسال بعد از دو سال آموزش از  طریق مجازی، شرایط استان و کشور به لحاظ شیوع بیماری به گونه‌ای شده که ضمن آموزش حضوری توانستیم مراسم تجلیل از معلمان نمونه را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در تمام شهرهای استان با برنامه‌ریزی انجام شده تعدادی از دانش آموزان انتخاب شده و این دانش آموزان با حضور در منزل معلمان خود از انها تجلیل کردند.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تجربیات معلمان سراسر استان گردآوری شده و در مجموعه‌ای به‌صورت کتاب تالیف و این کتاب پس از رونمایی در دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته تا دانشجویان تازه ورود از این تجربیات در عرصه تدریس خود در مدارس استفاده کنند.

وی ادامه داد: دیدار با بیماران صعب‌العلاج فرهنگی، غبارروبی مزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی، زنگ سپاس، تجلیل از پیشکسوتان و معلمان نمونه از جمله برنامه‌ریزی‌های امسال در هفته معلم است.

تمسکنی‌زاهدی گفت: اگر دانش آموزان ما توسط معلمان عالم، متعهد، دانشمند و با احساس مسئولیت تربیت و پرورش پیدا کنند قطعا در آینده کشور ما از فساد و تباهی عاری خواهد بود.دانش آموزان امروز پدران، مادران، مسئولان و مدیران فردای کشور هستند.

وی بیان کرد: در وزارت آموزش و پرورش نقشه راه و سند تحول بنیادین تدوین شده که اگر آموزش و پرورش و فرهنگیان در این مسیر گام بردارند ضمن کسب رتبه‌های برتر علمی در منطقه و جهان، نخبگان زیادی در جامعه پرورش پیدا می‌کنند.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان ابراز کرد: اگر دانش آموزان در کنار تحصیل از خودگذشتگی، ایثار، عشق، محبت را آموزش ببینند، حوزه اقتصاد و فرهنگ کشور در آینده متحول می‌شود.

* ۱۸ درصد از دانش آموزان گنبدی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند
رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهر گنبدکاووس بیش از ۱۸ درصد از دانش اموزان این شهرستان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

کمال‌الدین نظرنژاد اظهار کرد: به دلیل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی معلمان و موسسان مدارس غیردولتی بازوی قوی برای آموزش و پرورش بوده و اغلب نیروها در این مدارس با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در حوزه آموزش کمک بزرگی برای آموزش و پرورش هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم این حوزه عدم استحکام بنا مدارس غیردولتی بوده که استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش در این خصوص جلساتی را برگزار کرده و درصدد حل این مشکل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: عدم استخدام نیروهایی که به عنوان معلم در این مدارس تدریس می‌کنند از دیگر مشکلات عمده بوده که در برخی اوقات افرادی باسابقه ۲۵ سال تدریس هنوز استخدام نشدند.

وی ادامه داد: امید داریم در دولت سیزدهم مشکلات این دسته از معلمان مرتفع شده و آنها به حق و حقوق واقعی خود برسند‌.

نظرنژاد گفت: امروز مراسم متمرکز استانی تجلیل از معلمان نمونه مدارس غیردولتی سراسر استان در گنبدکاووس برگزار شد و از ۹۱ معلم نمونه استان تعداد ۵۷ معلم از شهرستان گنبدکاووس بوده و از ۱۲ نفر معلم نمونه گلستانی ۶ نفر از گنبدکاووس انتخاب شدند.

در این مراسم از معلمان نمونه مدارس غیردولتی تجلیل شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول