اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقام محلی طالبان: مانعی برای رانندگی زنان در هرات وجود ندارد

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات به فارس گفت: اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر منع رانندگی زنان در این ولایت صحت ندارد.

مقام محلی طالبان: مانعی برای رانندگی زنان در هرات وجود ندارد

«مولانا نعیم الحق حقانی» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: در خصوص رانندگی بانوان دستورالعملی صادر نشده و اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود صحت نداشته و بی‌اساس است.

وی ادامه داد: دولت هر دستور یا فرمانی را صادر کند از طریق نهادی رسمی ابلاغ خواهد شد.

حقانی همچنین افزود: اداره راهنمائی و رانند­گی هرات مشکلاتی را در چاپ گواهینامه داشته و به محض حل این مشکل گواهینامه برای زنان و مردان چاپ خواهد شد.

از سوی دیگر مسؤولان در اداره راهنمائی و رانند­گی اعلام کردند که به دستور ریاست عمومی راهنمائی و رانندگی افغانستان تا اطلاع ثانونی صدور گواهینامه برای زنان متوقف شده است.

شیما وفا بانویی که بیش از 10 سال است در هرات با حفظ حجاب اسلامی رانند­گی می‌کند، در این باره گفت: با توجه به اینکه جامعه افغانستان سنتی بوده، با برخی مشکلات روبرو هستیم، اما با افزایش بانوان راننده در شهر این روند عادی شد و حالا او به راحتی در بازار و محل کار خود با خودروی شخصی رفت وآمد می‌کند.

وی تصریح کرد که رانند­گی هم مانند دیگر فعالیت‌ها حق شرعی بانوان است.

وفا تاکید داشت که تاکنون هنگام رانند­گی برخوردی از سوی نیروهای امنیتی در شهر با او نشده  و در ایست بازرسی‌ها پس از نشان دادن گواهینامه خود اجازه رانندگی داشته است. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول