اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

فارس من| درخواست مخاطبان فارس برای تشدید برخورد قضایی با زورگیران

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت یک پویش در سامانه فارس من از دستگاه قضایی خواستار برخورد قاطع قضایی در مواجهه با زورگیران و برهم زنندگان امنیت اجتماعی شدند.

فارس من| درخواست مخاطبان  فارس برای تشدید برخورد قضایی با زورگیران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس؛ چندی پیش پویش «تقاضای برخورد قاطع دستگاه قضا با زورگیران» در سامانه فارس من ثبت شد.  در این پویش آمده است: «متاسفانه بحث زورگیری بسیار زیاد شده و زورگیران به شهروندان آسیب جدی می‌رسانند به نظر می‌رسد قوانین به صورت بازدارنده اجرا نمی‌شود، چون بارها در گزارشات تلویزیونی می‌بینیم کسی که فقط چند هفته است آزاد شده است دوباره دست به قمه برده و کار خود را مجدداً شروع کرده است».

برای توضیح بیشتر این پویش با یکی از متقاضیان به گفتگو پرداخته‌ایم. این درخواست کننده در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کرد: با مشاهده فیلم‌های زورگیری در فضای مجازی احساس امنیت کمتری داریم. 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این زورگیران اغلب افراد سابقه دار هستند، از همین رو انتظار تشدید مجازات برای این افراد وجود دارد. اگر زورگیری اولین باری است که دست به تخلف می زند و دستگیر می شود، نباید به زندان برود؛ زیرا محیط زندان محلی برای آموزش جرائم بیشتری می شود و از طرفی رفتن به زندان برای او شکسته می شود. باید برای این افراد از مجازات های جایگزین حبس استفاده شود. 

این شهروند در ادامه بیان کرد: زورگیرانی که روزانه چندین نفر را خفت می‌کنند از فقر و نیاز مالی دست به چنین جنایاتی دست نمی‌زنند؛ بلکه قانون شکنی و اربده زنی برای آنان عادی شده است. 
وی تاکید کرد: در خصوص زورگیران دو مطالبه «تشدید مجازات برای افراد سابقه دار» و «حمایت بیشتر قوه قضاییه از ناجا» را مطالبه داریم تا نیروهای ناجا نیز در مواجه با این افراد به‌راحتی بتوانند از سلاح استفاده کنند و نگران عواقب بعدی درگیری با اشرار نباشند. 

این شهروند در ادامه توضیح داد: در ماجرای سربازی که دزد را گرفت شنیدیم که دزد از سرباز به دلیل درگیری که پیش آمد شکایت کرده است! اگر قوانین به گونه‌ای است که شهروندان نمی‌توانند به‌راحتی با اشرار مبارزه کنند درخواست داریم قانون از نیروهای ناجا حمایت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول