اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا و اتحادیه اروپا روسیه را به انجام حملات سایبری متهم کردند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه آمریکا مدعی حملات سایبری روسیه علیه اوکراین شدند.

آمریکا و اتحادیه اروپا روسیه را به انجام حملات سایبری متهم کردند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وز یر خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت تهران مدعی حملات سایبری روسیه علیه اوکراین شدند.

 «جوزب پورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت: «ما شدیداً فعالیت مخرب سایبری انجام شده توسط روسیه علیه اوکراین را که تهاجم غیرقانونی روسیه را تسهیل کرد، محکوم می‌کنیم. حملات سایبری بخشی جدایی ناپذیر از جنگ پوتین و رفتار غیرمسئولانه روسیه در فضای سایبری است.»

آمریکا و متحدانش به دنبال حمله روسیه به اوکراین بارها مدعی حملات سایبری روسیه به اوکراین شدند به طوریکه چندی قبل شرکت آمریکایی مایکرو سافت مدعی شد که  روسیه صدها عملیات سایبری را علیه اوکراین در طول حملات دو ماه گذشته انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «آنتونی بلینکن»  وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه  در تداوم اتهام زنی علیه  مسکو ادعا کرد که  روسیه  اواخر فوریه حملات سایبری را علیه شبکه‌های ارتباطات ماهواره‌ای تجاری انجام داد تا  بخش فرماندهی و کنترل اوکراین را در جریان تهاجم  به  کی‌یف  مختل کند.

بلینکن گفت که ایالات متحده و متحدان و شرکای آن در حال برداشتن گام‌هایی برای دفاع  برابر اقدامات روسیه هستند و  ایالات متحده ساز و کارهای جدیدی را برای کمک به اوکراین در شناسایی تهدیدات سایبری و بهبود حوادث سایبری ایجاد کرده است.

شرکت مایکروسافت نیز چندی قبل مدعی شد که این عملیات روسیه با هدف تضعیف ارتش اوکراین بوده است.  

روسیه در  ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس «لوهانسک» و «دونتسک» برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز کرد و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند. آنطور که پوتین گفته در راستای تحقق این هدف، قصد خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین را دارد و می‌خواهد مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور تنها زیرساخت‌های نظامی و ارتش اوکراین را هدف می‌گیرند.هدف اصلی ارتش روسیه آنطور که مقام‌های روس اعلام کرده‌اند، آزادسازی دونباس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول