اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در دیدار استاندار با احزاب زنجانی چه گذشت؟/ از طرح نان تا آرزوی یک اصلاح‌طلب برای رای آوردن رئیسی!

روسا و دبیران احزاب مختلف زنجانی شامل اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدالی و مستقل در دیدار با استاندار زنجان نظرات خود را در مورد وضعیت استان و نحوه اداره و مشکلات موجود در استان را بیان کردند.

در دیدار استاندار با احزاب زنجانی چه گذشت؟/ از طرح نان تا آرزوی یک اصلاح‌طلب برای رای آوردن رئیسی!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روسا و دبیران احزاب مختلف زنجانی شامل اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدالی و مستقل در دیدار با استاندار زنجان نظرات و پیشنهادات خود را در مورد وضعیت استان با نماینده عالی دولت در استان در میان گذاشتند.

این دیدار در فضایی خوب و صمیمی برگزار شد، فضایی که امید است با تلاش همه مدیران و دلسوزان استان و احزاب مختلف به فضای همدلی و وفاق برای آبادانی این خطه تبدیل شود.

در این دیدار، اکبر عباسی، رئیس خانه احزاب استان زنجان با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری نشست به دست آوردن خروجی مطلوب است، اظهار کرد: مسؤولان از جمله استاندار هم باید مسائل مطرح شده را بررسی و پاسخگو باشد.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با تاکید بر اینکه فراهم شدن شرایط توسعه سیاسی و اقتصادی به حل مشکلات کمک خواهد کرد، گفت: تشکیل جلسات نقد و بررسی در حضور مسؤولان در حل معضلات موثر خواهد بود.

وی به کارکرد احزاب در ساماندهی افکار عمومی اشاره کرد و افزود: خانه احزاب برنامه‌هایی را برای اجرا تصویب کرده و می‌تواند به عنوان نمادی از جامعه حلقه واسط بین دولت و مردم و یا حتی مردم و قوا عمل کند تا مشکلات مطرح و در صورت خواست مسؤولان با بحث و گفت‌وگو به حل معضلات کمک کرد.

عباسی با تاکید بر اینکه نقد به هیچ وجه به معنای تخریب نیست و من به شخصه دقت کردم مردم هوشمندانه مطالب را منتقل می‌کند و انتظار این است که احزاب به عنوان عصاره نظرات مردم مسائل را به صورت صادقانه منعکس کنند، ادامه داد: دولت نیز مطمئن باشد که احزاب نه تنها دشمن مسؤولان نیست، بلکه می‌تواند به عنوان بازوی توانمند آنها عمل کند.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با تاکید بر اینکه مطالبه گری باید بر اساس انصاف و مقدورات انجام شود، افزود: اگر در مطالبات از راه انصاف خارج شویم همه جامعه متضرر خواهند شد.

وی با بیان اینکه احزاب در ایران جایگاهی ندارد و مسؤولان به کارکرد احزاب اهمیت نمی‌دهند، ادامه داد: متأسفانه من و دیگر احزاب از فعالیت‌های سیاسی منفعتی که ندارند بلکه  از تبعات فعالیت‌های سیاسی هم آسیب می‌بینند و در این میان احزاب زنجان همین که باعث دلسوزی فعالیت می‌کنند با مشکلات ناشی از فعالیت‌های سیاسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه در خانه احزاب اصولگرا و اصلاح طلب مشکلی با هم ندارند، ادامه داد: همه فعالان سیاسی در استان زنجان به وحدت و برادری اعتقاد دارند و به نظام انقلاب و وفادار هستند.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه شخصاً معتقد به اخلاق در کار سیاسی هستم، ادامه داد: می‌توان با توجه به ارزش‌ها و احترام به شخصیت‌ها کار سیاسی هم انجام داد.

وی با بیان اینکه حزب به هیچ وجه سازمان نیست، بلکه یک عقیده و تفکر است، افزود: حزب در فعالیت‌های سیاسی خود می‌تواند در گفتمان‌سازی کمک کار دولت بوده و مردم را تشویق به مشارکت سیاسی کند.

عباسی با بیان اینکه یکی از معیارهای مهم در فعالیت‌های سیاسی پرهیز از منافع جناحی است، افزود: یکی از مشکلات موجود در فعالیت‌های احزاب هم همین سوء تفاهمات است که از گذشته به جا مانده و در میزان مشارکت مردم نیز تاثیرگذار بوده است.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با تاکید بر تقویت فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی گفت: این تقویت منجر به ایفای نقش نخبگان در جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشارکت سیاسی در جامعه به چند صورت انجام می‌شود، ادامه داد: بعد از پایان انتخابات مردم عادی سراغ زندگی خود می‌روند ولی نخبگان در عرصه سیاسی فعال می‌مانند که اگر دولت از نخبگان فاصله بگیرد عوارض آن در مشخص و برعکس آن اگر از مشارکت نخبگان در اداره جامعه بهره بگیرد نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

عباسی با بیان این که دولت مستقر در کنترل کرونا خوب عمل کرده است، گفت: عملکرد این دولت در حوزه سیاست خارجی و سیاست تعاملی با همسایگان به ویژه همسایگان شمال و غرب کشور قابل قبول و هوشمندانه بوده است.

رئیس خانه احزاب استان زنجان تاکید کرد: آنجا که موجب نارضایتی است عملکرد دولت در مهار تورم است و در این مورد ضعیف عمل کرده است.

 

بانیان وضع موجود باید کنار بروند

همچنین حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با ابراز خرسندی از حضور جوانان در جلسه اظهار کرد: دولت عدالت خواه باید به عملکرد خود در راستای موفقیت ادامه داد و رضایت عامه که به نوعی هدایت خالق نیز محسوب می‌شود را کسب کند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با تقدیر از آقای رئیسی برای اقدامات خردمندانه و ملایم بدون در نظر گرفتن سیاسی‌کاری افزود: نتایج اقدامات تند دولت‌های قبلی که در تاریخ جامانده هنوز هم ادامه دارد چه بسا اگر رئیس جمهور هم به مانند دولت‌های قبلی عمل می‌کرد و جارو به دست می‌شد و ولی این کار را نکرد که یکی از انتقادهای وارد شده به دولت هم این است.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی با اندیشه و عدالتخواهانه حرکت می‌کند و برای تغییر مدیران جارو به دست نگرفته است، تصریح کرد: رئیس جمهور خیلی خوب گفته است که بانیان وضع موجود نباید در مدیریت کشور سهم داشته باشند.

بیگ محمدی با ابراز امیدواری برای تغییر وضع موجود و آغاز حرکت مثبت در دولت ادامه داد: امیدوارم خداوند هم مسؤولان را برای خروج از وضعیت فعلی یاری کرده و با کنار رفتن بانیان وضع موجود انسان‌های خدوم مخلص و ولایی تمام وقت را وارد عرصه خدمت شوند چرا که این مردم مستحق خدمت هستند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه انتظار ایجاد تغییر در سفره مردم با روی کار آمدن دولت جدید وجود داشت، ادامه داد: ما هم به مانند دولت اعتقاد داریم که بانیان وضع موجود باید کنار روند چرا که آنها اهل کار و خدمت نبودند و متاسفانه برخی از آنها هنوز سر کار خود هستند.

وی با بیان اینکه باید با تزریق نیروهای جوان برای مواجهه با بدنه جامعه به نیازها پاسخ داد، گفت: حرکت‌ها و اقدامات باید منطبق با نیازها باشد.

بیگ محمدی با تاکید بر اینکه حرکت تخریبی در سطح جامعه از جمله در فضای مجازی علیه دولت همچنان ادامه دارد، گفت: ما انتظار برخورد بهتر و یکرنگی مطابق با فرمایشات جریان مقابل داریم مگر اینکه غل و غش باشد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه اقدامات دولت در حوزه‌های سیاسی و نظامی قابل قبول و مطابق با انتظار بوده است، ادامه داد: اما دولت نباید از وضعیت داخلی غافل شود، چراکه انتظارهایی در این حوزه وجود دارد ضمن اینکه همه ما باید در صحنه حاضر شده و نسبت به تبیین اوضاع اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تغییر اوضاع به مسیر آرمانی کار آسانی نیست، افزود: باید به مسؤولان اجازه کار داد تا ان‌شاالله موفقیت حاصل شود.

 

برداشت آب در استان به صورت بی‌رویه انجام می‌شود

احمد صاحب ناسی، نماینده مجمع فرهنگیان استان زنجان نیز با انتقاد به صحبت‌های انجام شده برای یکسان سازی قدرت اظهار کرد: یادمان باشد که تعالی با حضور منتقد روی خواهد داد و این انتقادات هستند که برنامه‌ها را منتج به کمال می‌کنند.

نماینده مجمع فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه در دولت‌های قبلی برای ورود به استانداری همواره مشکلاتی وجود داشته است، گفت: امیدوارم گیت‌های امنیتی گذشته بازگردانده نشوند و اعضای کانون‌های صنفی بتوانند برای پیگیری امور خود به مسؤولان دسترسی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحران آب در استان اشاره و تصریح کرد: برداشت آب در استان به صورت بی‌رویه انجام می‌شود و هر وقت اعتراض به این موضوع انجام می‌شود موضوع مجوز مطرح می‌شود سوال من این است چرا هر مجوزی نیاز به تمدید دارد ولی این تمدید مشمول برداشت آب نمی‌شود و به نظر می‌رسد این اقدامات نیاز به بازنگری دارد.

 

مدیران غیرهمسو، دولت روحانی را هم زمین‌گیر کردند

همچنین اصغر نجاری، دبیر خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه بازماندگان دولت قبلی پاشنه آشیل دولت روحانی بودند، خطاب به استاندار گفت: شما به عنوان یکی از فرهیختگان این شهر مدیرانی را که اعتقادی به دولت رئیسی ندارند کنار بگذارید، چرا که این افراد با چسبیدن به صندلی خود این دولت را هم به مانند دولت قبلی زمین‌گیر خواهند کرد.

دبیر خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه خیلی از افراد در تمجید و تعریف از دولت و مسؤولان بسیار وفادارتر از خود مسؤولان عمل می‌کنند، ادامه داد: مواظب متملقان برای حفظ صندلی خود باشید و از افراد شایسته جریان اصولگرایی برای سمت‌ها استفاده کنید.

امجد باقری از حزب تحول خواه همت نیز با بیان اینکه این حزب پنج دفتر فعال در شهرستان‌ها دارد، اظهار کرد: مطالب عنوان شده مطلوب است و به نظر می‌رسد مشکلات کشور ما آنقدر زیاد است که همه باید برای حل آن دست به دست هم دهیم.

وی به برگزاری همایش‌های ۶ ماهه توسط حزب همت اشاره کرد و گفت: این حزب برنامه‌های خود را منطبق بر برنامه پیش می‌برد.

وی مشکلات آب که منجر به بحران در استان شده را یادآور شد و تصریح کرد: پر واضح است که آب کشاورزی و حتی شرب نداریم بنابراین باید فکری برای حوزه آب و محیط زیست شود که حل مشکلات این حوزه نیاز به تامین اعتبارات قابل توجه دارد.

باقری با تاکید بر مهم بودن اشتغال صنایع گفت: ولی آنچه که مهم است این است که باید برای استقرار صنایع که نیاز به آب کم دارند و دوست‌دار محیط زیست هستند هم اقدام شود.

 

دوست داشتم رئیسی در انتخابات رای بیاورد

رسول بیات، نایب رئیس خانه احزاب استان زنجان نیز با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را با افکار و اندیشه‌های متفاوت آفریده است، اظهار کرد: خود خدا می‌داند که انسان‌ها نمی‌توانند هم شکل هم باشند از این رو به انسان‌هایی که در تلاش برای یکسان سازی جامعه هستند تذکر داد که در اشتباه هستند.

نایب رئیس خانه احزاب استان زنجان فلسفه سیاسی اسلام را منطبق با اخلاق سیاسی و سعادت گرایانه دانست و افزود: این تعادل گرایی در امور دنیای اخروی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد یکسان سازی قدرت در سطح کشور هستیم و همه قوا یک دست شده‌اند، تصریح کرد: از اول انقلاب تا کنون هیچ وقت قدرت در کشور به این صورت یکدست نبوده است از این رو این یکدستی در استان هم وجود دارد.

بیات خطاب به استاندار زنجان، وی را یکی از نیروهای عزیز استان دانست و گفت: ما بنا داریم در خانه احزاب کار کنیم منتهی برنامه‌های تدوین شده نیاز به تصویب در خانه احزاب دارد که بعد از تصویب شدن عملیاتی خواهد شد.

نایب رئیس خانه احزاب استان زنجان با تاکید بر اینکه فعالیت سیاسی در ایران خود به خود هزینه‌بر است، ابراز امیدواری کرد، این فعالیت هزینه‌های مضاعف به فعالین سیاسی در استان تحمیل نکند.

وی با بیان اینکه فعالان سیاسی اصلاح طلبی به هیچ وجه اعتقاد ندارند که دوستان اصلاح طلب در لیست در پست‌های مدیریتی قرار گیرند، ادامه داد: به شخصه اعتقاد دارم یکدستی دولت باید حفظ شود.

بیات با بیان اینکه دوست داشته است رئیسی رای آورده و رئیس جمهور شود تا شاید مشکلات حل شود، گفت: همه ما به نظام و ولایت فقیه و انقلاب اعتقاد داریم.

نایب رئیس خانه احزاب استان زنجان با تاکید بر اینکه رقابت با فعالان سیاسی را در عین رفاقت انجام می‌دهد، ادامه داد: در واقع فاصله ما با رقبا آنقدر نیست شاید به اندازه تار مو هم نباشد و اگر در گذشته هم اصلاح طلبان یا اعتدال گرایان در صدد ایجاد فاصله بودند اشتباه کردند و حرف من این است که نباید مخالفان سیاسی را حذف کرد.

وی با تکرار اینکه هیچ مدیر اعتدال گرایی و یا اصلاح طلبی انتظار قرار گرفتن در پست مدیریتی را ندارد، افزود: یادمان باشد انقلاب ما وارد دهه پنجم شده و دیگر کم تجربه محسوب نمی‌شود بنابراین باید بتوانیم برای کشور کار کنیم.

بیات بار دیگر استاندار را فرزند فرهیخته زنجان دانست و گفت: شما تلاش کنید که صدای سیاسی خاموش نشود و خاموش شدن صدای سیاسی به هیچ وجه افتخار نیست، چرا که سکوت فعالین سیاسی نه تنها افتخار نیست، بلکه نوعی خطر است.

 

اقدامات دولت با ترمز‌های مدیران غیرهمسو بی‌اثر می‌شود

یوسف اصانلو دبیر مجمع هم اندیشی استان زنجان نیز با بیان این که مردم از دولت رئیسی حمایت کرده و دولت هم با انتخاب وزیران با همه توان خود در حال فعالیت است، اظهار کرد: ولی در کل این مدیران پایان پایین‌دستی هستند که اگر همسو با دولت نباشند نتیجه اقدامات دولت را بی اثر خواهند کرد.

دبیر مجمع هم اندیشی استان زنجان با بیان اینکه مدیران پایین دستی همواره ترمزهای پی در پی در راه تحقق اهداف دولت ایجاد می‌کنند، افزود: فردی که این دولت را قبول ندارد باید کنار گذاشته شود، چرا که نتیجه اقدامات چنین مدیری نارضایتی مردم است و نکته جالب در این مسئله این است که مدیر غیر همسو متلک گفته و نیاز دولت به خودش را مطرح می‌کند و سوال من این است آیا در این کشور هیچ کس نیست که جایگزین این مدیر شود.

وی بعد نظارتی امور را برای مسؤولان مهم دانست و گفت: همه مسؤؤلان باید نسبت به عملکرد زیر مجموعه مدیریتی خود نظارت داشته باشند تا دست در دست هم نسبت به حل مشکلات و پیشبرد اهداف دولت حرکت کنند.

اوصانلو در ادامه اقدامات برخی مدیران را که موجب ناامیدی مردم می‌شوند را همسان برخی دشمنان دانست و ادامه داد: این افراد حقوق و مزایای خود را از نظام گرفته و بر ضد همین نظام صحبت و عمل می‌کنند.

دبیر مجمع هم اندیشی استان زنجان کنترل قیمت‌ها را یکی از عوامل رضایت‌مندی مردم دانست و گفت: مسؤولان محترم بدانید قیمت اجناس در یک خیابان هم با یک خیابان دیگر متفاوت است.

وی کارکرد احزاب در ایران را ارتقای سطح تفکر مردم و سمت و سو دادن به خواسته‌ها عنوان کرد و گفت: احزاب وظیفه دارند به تحکیم بنیان نظام کمک کنند.

 

استفاده از اقتصاددانان در بدنه مدیریتی استان

 محمد مهدی خسروی، قائم مقام حزب ندای ایرانیان در این دیدار با انتقاد به سخنان مطرح شده اظهار کرد: بر خلاف این فرمایشات احزاب گلایه‌هایی دارند.

وی با بیان اینکه برخی برخوردها به مانند جارو کردن است، خطاب به استاندار گفت که امیدوار است که شاهد اقدامات خوبی در استان نباشیم.

قائم مقام حزب ندای ایرانیان در ادامه با بیان اینکه زنجان از چندین سال پیش زنجان در شاخص‌های اقتصادی همواره جزو استان‌های پایین بوده است، ادامه داد: پیشنهاد من برای کاهش این مشکلات استفاده از یک اقتصاد‌دان است تا بتوانند وضعیت اقتصاد استان را از آنچه که هست بهبود بخشد.

 

 ناشناخته ماندن اغلب ظرفیت‌های گردشگری استان

حسام‌الدین رجبی، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری و دبیر حزب مردم‌سالاری استان زنجان نیز رویکرد این حزب را نسبت به دولت کمک و انتقاد سازنده دانست و اظهار کرد: صحبت از برخی مسائل کشوری و خارج از وظیفه استانی هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.

دبیر حزب مردم‌سالاری استان زنجان با بیان اینکه به بخشی از مهمترین منابع توسعه پایدار استان یعنی گردشگری بی‌توجهی شده است، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت نابسامان استان در این حوزه از جمله ظرفیت شهرستان‌ها می‌تواند به لحاظ گردشگری کمک حال استان باشد.

وی با تاکید بر ناشناخته ماندن اغلب ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله در شهرستان‌ها گفت: یادمان باشد هر گردشگر آورده‌ای معادل ۳۰ بشکه نفت به همراه خواهد داشت بنابراین همه باید برای معرفی جاذبه‌های استان فعالیت کنیم.

رجبی توجه به گردشگری،کشاورزی راه‌های مواصلاتی  و حضور راهنمایان گردشگری در همه ایام سال در محل‌های مورد نظر را از پیشنهادات خود برای کمک به توسعه پایدار این حوزه اعلام و تصریح کرد: سال‌های گذشته تجربه برگزاری جشنواره کشاورزی وجود داشت که باید از آنها بهره گرفت.

مردم خط و مشی خود را از احزاب جدا کرده‌اند

علی محمدی، دبیر جبهه حامیان انقلاب اسلامی استان زنجان نیز برگزاری این جلسه را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: همدلی و مشارکت احزاب سیاسی توسعه سیاسی استان را موجب شده و به ارتقای جایگاه این استان که در حال حاضر مناسب نیست کمک خواهد کرد.

 دبیر جبهه حامیان انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه احزاب که از متن جامعه برآمده‌اند، گفت: این توجه به توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم خط و مشی خود را از احزاب جدا می‌دانند و در مواقع لازم به خوبی عمل می‌کنند، ادامه داد: نمونه حضور و اقدام مردم حضور در راهپیمایی روز قدس است که فارغ از مسائل و مشکلات اقتصادی حضور یافته از ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند.

محمدی با بیان اینکه فعالان سیاسی طی سال‌های گذشته از اخلاق سیاسی را رعایت نکرده و تا حد توان اقدام تخریب همدیگر کردند، افزود: پیشنهاد من ارائه طریق برای حل مشکلات است.

دبیر جبهه حامیان انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه همه برای حل مشکلات باید به مسؤولان کمک کنیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به سرمنزل مقصود برسیم باید برای تبدیل ظرفیت‌های بالقوه استان  به بالفعل تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: با حرف زدن مشکلات حل نشده و امور اصلاح نخواهد شد.

در ادامه این جلسه رضا رحیم پور، دبیر جلسه و دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان ارتباط و هم اندیشی احزاب کمک به حکمرانی و توسعه استان توسط اجزاب را ضروری خواند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان گفت: اگر احزاب در مسائل اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی نقش آفرینی درست و منطقی ایفا کنند به یقین مدیریت اجرایی موفق تر خواهد بود.
دبیر حزب موتلفه اسلامی همچنین بر تشکیل بانک اطلاعاتی علمی در تشکل‌ها را برای رصد و پیگیری امورات و مسائل توسعه ای استان را تاکید کرد و افزود: این مهم در در قالب کمیته توسعه و مطالبه گری در حزب موتلفه اسلامی  در حال شکل گیری است.

 

نخبگان و احزاب در اجرای طرح هدفمندی یارانه نان در استان همراهی کنند

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز بعد از شنیدن سخنان، به توضیح موضوعات متعدد مطرح شده از سوی دبیران احزاب پرداخت و در خصوص وضعیت بازار، طرح مدیریت یارانه آرد و نان در استان و موارد دیگر سخن گفت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همه اقشار تاثیرگذار جامعه نظیر نخبگان و احزاب باید در آگاه سازی مردم در اجرای طرح های نظارتی و تنظیم بازار مشارکت داشته باشند، افزود: انتظار داریم در روشنگری اقشار مختلف جامعه و تبیین صحیح نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه آرد و نان در استان، از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی ناکارآمدی را دشمن اصلی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین دلیل ناکارآمدی در کشور، تعدد پارامترهای حاکم بر تصمیمات یک مدیر و حکمران است به گونه‌ای که برای هر تصمیم خود باید جایگاه‌های مختلف و پارامترهای متعددی را در نظر داشته باشد.

استاندار زنجان اصلی‌ترین راهکار مقابله با ناکارآمدی را توجه به احزاب دانست و تصریح داشت: متاسفانه در جمهوری اسلامی بدلیل تکثر بالای احزاب، معنای اصلی حزب مشخص نیست و احزاب نظم خاصی ندارند.

افشارچی با بیان اینکه هدف احزاب در جمهوری اسلامی به جای دستیابی به قدرت باید آگاه سازی جامعه باشد، ادامه داد: احزاب باید سمت و سو دهنده به خواسته های منطقی مردم و عامل روشنگری در جامعه باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گریزی به انتقادات و مطالبات نمایندگان احزاب از وضعیت بازار زد و گفت: برای علاج گرانی در جامعه باید کارهای متعددی انجام شود که نظارت بر بازار یکی از این راهکارهاست.

نماینده علی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه در ابتدای مسئولیت خود شاخص‌های کلان استان زنجان را با 5 استان مقایسه کرده‌ایم، اظهار داشت: باید مدل و رویه ریل‌گذاری استان زنجان را عوض کرد و استان را از حالت سیاسی خارج کرد و بدون متلک گفتن و بدون غرض‌ورزی به دولت‌ها و افراد و مدیران دولت‌ها، به تولید و ایجاد اشتغال و توسعه استان بپردازیم.

استاندار زنجان همچنین در ادامه، از اجرای قریب الوقوع طرح مدیریت هدفمند آرد و نان بصورت آزمایشی در استان زنجان به عنوان پایلوت کشور خبر داد و گفت: در زمان اجرای این طرح که در راستای تامین امنیت غذایی مردم و با هدف جلوگیری از قاچاق آرد و نان است، هیچ تغییری در حجم و قیمت عرضه نان به مردم صورت نمی‌گیرد و تنها شیوه تخصیص یارانه به نانوایان متفاوت خواهد بود.

مدیر عالی اجرایی استان افزود: مردم در زمان خرید نان از همان کارت های بانکی قبلی خود بصورت معمول استفاده می کنند و نانوایان به ازای میزان فروش خود، سهمیه آرد دریافت خواهند کرد تا از این طریق جلوی هرگونه سوء استفاده، فروش نامتعارف و قاچاق آرد گرفته شود.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول