اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکر یک نماینده درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه چندی قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور سراسری، خواستار رعایت قانون مصوب مجلس در این زمینه شد.

تذکر یک نماینده درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جبار کوچکی‌نژاد عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر آئین‌نامه‌ای با اشاره به مصوبه چندی قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با کنکور اظهار داشت: مجلس قانونی را درباره کنکور وضع کرده که شفاف است و صدها هزار داوطلب منتظر اجرای این مصوبه هستند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بنا به رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب حق ورود به حیطه قانون‌گذاری را ندارد.

وی ادامه داد:‌ اخیرا این شورا مصوبه‌‌ای داشته که روح و روان هزاران داوطلب کنکور را به هم ریخته است؛ مصوبه مجلس درباره میزان تأثیر معدل در کنکور شفاف است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی دروس عمومی را حذف کرده که این خلاف قانون است و باعث نگرانی دانش‌آموزان شده است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این درست نیست که مصوبه‌ای که به تأیید شورای نگهبان رسیده و قانون شده، با یک طرح غیرکارشناسی نقض شود.

کوچکی‌نژاد گفت:‌نمایندگان در همین رابطه یک طرح دو فوریتی آماده کرده‌اند که این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ملغی کند.

پس از تذکر این نماینده، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت اظهار داشت:‌قانون فصل‌الخطاب است و تفسیر آن به عهده مجلس است، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات یک جلسه اضطراری بگذارد و این موضوع را بررسی کند.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: آنچه مصوب مجلس است باید در این زمینه ملاک عمل باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول