اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آمادگی ۳۰۰۰ موکب برای ارائه خدمت به زائران اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: اربعین امسال ۳ هزار موکب در کشور و بیش از ۱۵۰ هزار نفر ستاد را همراهی می‌کند تا مراسم به خوبی انجام شود.

آمادگی ۳۰۰۰ موکب برای ارائه خدمت به زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جلال مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از مسئولان خواستاریم حمایت‌های خود را از ستاد عتبات عالیات دریغ نکنند و مسئولان، استاندار و فرماندهان سپاه به صحنه بیایند و کمک کنند.

وی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات یکی از یادگارهای فرمانده شهید «سلیمانی» است که در سال ۸۳ با دستور ایشان تأسیس شد، تصریح کرد: اکنون این ستاد در تمام بقاع متبرکه در عراق حضور داشته و فعالیت اجرایی انجام می‌دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه این ستاد چند فعالیت اصلی دارد، یادآور شد: بازسازی حرم، توسعه حرم‌ها، برگزاری مراسم اربعین، اسکان و تغذیه گروه‌های مردمی برای کمک‌رسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه و گرفتن دست محرومین از جمله آن‌ها است.

مآب با بیان اینکه در ماه شعبان چندین اتفاق خوب در عراق اتفاق افتاد، ادامه داد: صحن حضرت زهرا(س) آماده است و تحویل بلوک آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بلوک کتابخانه صحن و ساختمان اداری تحویل حرم شده است، افزود: شبستان در حال تحویل است و تا عید غدیر در مراسمی بین‌المللی بقیه صحن را تحویل می‌دهیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه در ماه شعبان در نجف بهره‌برادری از مناره شمالی ایوان نجف انجام شده است، اضافه کرد: ایوان نجف به لحاظ اثر معماری، سابقه و قدمت شاخص است، بخش جنوبی آن دو سال گذشته مرمت شد و بخش شمالی آن امسال به نتیجه رسید که با حضور مسؤولان سیاسی، فرهنگی و نخست‌وزیر عراق تحویل شد.

مآب با بیان اینکه در ماه شعبان همچنین صحن حضرت زینب(س) و توسعه حرم امام حسین(ع) را داشتیم، گفت: در کربلا در عمق سه متر به بالا آب داشتیم و باید ۱۶ تا ۱۷ متر خاکبرداری می‌کردیم و سازه اصلی صحن را در آب انجام می‌دادیم و دیواری سرتاسری در عمق ۴۰ متر در این صحن انجام شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست صحن حضرت زینب(س) از باب‌الرأس تا باب‌القبله است، تصریح کرد: فاز دوم که از باب‌القبله تا بین‌الحرمین است کار آن آغاز شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور یادآور شد: طرح جامع صحن امام جوادین را هم انجام می‌دهیم که این طرح توسط دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است و با اتمام طرح جامع وارد صحن‌ها می‌شویم.

مآب با بیان اینکه سال‌ها به دنبال مقاوم‌سازی سامرا و خانه امام زمان(عج) بودیم، ادامه داد: بعد از بمباران بازسازی شده بود ولی بازسازی خوب انجام نشده و رانش مناره‌ها و گنبد اصلی نگرانی ایجاد کرده بود با گزارشات تهیه شده تیم ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) در سامرا مستقر شده و کار حفاری را انجام می‌دهد و به زودی کار استحکام بنای آنجا را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ده‌ها طرح صنعتی دیگر در عراق در حال اجرا است، افزود: تعویض درب‌ها، کاشی‌کاری، ضریح‌ها و نیم ‌ضریح‌ها نزدیک ۲۰۰ پروژه در گروه صنعتی و هنری عتبات دارد انجام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه دو سال است کرونا اربعین را تعطیل کرده است، اضافه کرد: اربعین امسال ۳ هزار موکب در کشور و بیش از ۱۵۰ هزار نفر ستاد را همراهی می‌کند تا مراسم به خوبی انجام شود و امید است با توافق وزرای کشور ایران و عراق ویزا را بتوانیم حذف کنیم.

مأب خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی پیشرو و سرآمد در حوزه کمک به بازسازی عتبات عالیات است از تعهدی که برای استان‌ها ایجاد می‌کنیم رتبه یک را دارد و از تعهدات ایجاد شده جلوتر رفته است و الگویی برای سایر استان‌ها شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول