اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش‌ها به شهادت خبرنگار الجزیره به دست صهیونیست‌ها

طرف‌های مختلف فلسطینی و غیرفلسطینی در بیانیه‌هایی بر ضرورت تحت تعقیب قرار دادن رژیم صهیونیستی به خاطر ترور خبرنگار الجزیره تأکید کردند.

واکنش‌ها به شهادت خبرنگار الجزیره به دست صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در یورش به جنین در کرانه باختری «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

این جنایت رژیم صهیونیستی با واکنش‌های گسترده فلسطینی و غیرفلسطینی همراه شد.

بیانیه شبکه الجزیره

شبکه «الجزیره» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در یک جنایت فجیع که نقض قوانین و عرف بین‌الملل است، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی با خونسردی خبرنگار الجزیره را ترور کردند.

الجزیره در ادامه این جنایت فجیع را که هدف آن جلوگیری از ادای رسالت رسانه‌هاست، محکوم کرد و افزود: دولت اسرائیل و نظامیان اشغالگر را مسؤول قتل شیرین ابوعاقله می‌دانیم.

این شبکه ضمن اعلام اینکه عاملان این جنایت را تحت پیگرد قرار می‌دهد، از جامعه بین‌الملل خواست، این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

معاون وزیر خارجه قطر

«لؤلؤه خاطر» معاون وزیر خارجه قطر نیز گفت، شهادت شیرین ابوعاقله جنایتی فجیع است که به سوابق زشت اشغالگر اسرائیلی افزوده شد.

وی افزود، «حمایت بی قید و شرط از اسرائیل باید متوقف شود».

انصارالله یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مدیره شبکه «المسیره» نیز جنایت رژیم صهیونیستی در حق شیرین ابوعاقله را محکوم کرد.

بر اساس شبکه «المسیره»، وی گفت: قتل این خبرنگار در چارچوب جنایات دشمن علیه ملت فلسطین از اشغال تا کشتار و شهرک‌سازی انجام می‌شود.

حزب‌‌الله لبنان

روابط رسانه‌ای حزب‌الله نیز ضمن تسلیت به شبکه الجزیره، خانواده ابوعاقله و خبرنگاران رسانه‌های فلسطینی، اعلام کرد، شهادت شیرین ابوعاقله در قلب حادثه نشان دهنده نقش مهمی است که خبرنگاران شجاع در افشای تجاوزات اسرائیلی دارند.

تشکیلات خودگردان

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ترور ابوعاقله را محکوم و رژیم صهیونیستی را مسؤول آن دانست.

جهاد اسلامی

جهاد اسلامی در محکومیت این اقدام اعلام کرد: اعدام میدانی شیرین ابوعاقله جنایتی است که باید تمام وجدان‌‌های بیدار را برای رسوا کردن اشغالگر و محاکمه آن بسیج کند.

حماس

حماس اعلام کرد، رژیم صهیونیستی باید به خاطر ارتکاب این جنایت در محافل بین‌الملل محاکمه شود.

جنبش المجاهدین

جنبش المجاهدین فلسطین تصریح کرد، ترور ابوعاقله جنایتی جنگی است و باید رژیم اشغالگر تحت پیگیرد قرار بگیرد.

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی

«عمر نزال» عضو اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی امروز را روزی سیاه برای ملت فلسطین و روزنامه‌نگاران خواند.

اسقف فلسطین

عطاالله حنا اسقف اعظم روم ارتدوکس در فلسطین، ابوعاقله را صدای مدافع آرمان فلسطین خواندو بر ضرورت رد این جنایت برای جلوگیری از تکرار آن تأکید کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی اکاذیبی مدعی شد، احتمال دارد که فلسطینی‌های مسلح که به صورت بی هدف اقدام به تیراندازی کرده اند، باعث شهادت ابوعاقله شده باشند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شودکه  «شذا حنایشه» یکی از خبرنگارانی که در لحظه شهادت با ابوعاقله بوده، گفته است: ارتش رژیم اشغالگر منتظر رسیدن ما به فضایی باز بود و بلافاصله شروع به تیراندازی به سمت ما کرد.

وی افزود، به دلیل تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست امکان کمک‌رسانی به شیرین وجود نداشت.

«علی السمودی» دیگر خبرنگار حاضر در محل حادثه نیز گفت: ابتدا یک تیر به کمر من شلیک شد و سپس همکارم شیرین هدف گرفته شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول