اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن: احتمال تسلط روسیه بر شمال غربی دریای سیاه وجود دارد

بخش اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای آسیب‌پذیر شدن کشتی‌های تدارکاتی روسیه در غرب دریای سیاه، احتمال تسلط این کشور بر شمال غربی دریای سیاه را ارزیابی کرد.

لندن: احتمال تسلط روسیه بر شمال غربی دریای سیاه وجود دارد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری مذاکرات صلح میان هیأت‌های روسی و اوکراینی، انگلیس مدعی تداوم نبرد میان نیروهای دو کشور در جزایر جنوبی اوکراین شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) ادعا کرد: «نبرد در جزیره اِزمینی که به عنوان جزیره مار نیز شناخته می‌شود، ادامه دارد و روسیه تلاش می‌کند پادگان آشکار شده خود در آنجا را تقویت کند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «اوکراین با هواپیماهای بدون سرنشین بیرق‌دار (ساخت ترکیه) به پدافند هوایی روسیه و شناورهای تدارکاتی حمله کرد. پس از عقب نشینی نیروی دریایی روسیه به کریمه در پی از دست دادن ناو مسکو، کشتی‌های تدارکاتی روسیه از حداقل حفاظت در غرب دریای سیاه برخوردار هستند».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد: «تلاش‌های کنونی روسیه برای تقویت نیروهایش در جزیره ازمینی، به اوکراین فرصت‌های بیشتری برای درگیری با نیروهای روسی و تجهیزات ویژه ارائه می‌دهد».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «اگر روسیه موقعیت خود را در جزیره ازمینی، از طریق استقرار موشک‌های پدافندی کروز استراتژیک و دفاع ساحلی تثبیت کند، می‌تواند بر شمال غربی دریای سیاه تسلط یابد».

پیش از این نیز لندن با اشاره به حملات موشکی روسیه به سراسر اوکراین، مدعی شده بود روسیه به‌دنبال کنترل کامل بر خط ساحلی دریای سیاه در اوکراین است. (جزئیات بیشتر)

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول