اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه با اعضای شورای شهر/آخوندی: نباید نسبت به انتخابات فوتبال و کمیته بی تفاوت باشیم

چهارمین نشست اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با حضور دو عضو شورای اسلامی شهر تهران و محور تاثیر و تاثر متقابل پدیده های اجتماعی و ورزش برگزار شد.

نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه با اعضای شورای شهر/آخوندی: نباید نسبت به انتخابات فوتبال و کمیته بی تفاوت باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در این نشست که اکثریت اعضای کارگروه ورزش حضور داشتند محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نرگس معدنی پور، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به تشریح تاثیر متقابل پدیده های اجتماعی در ورزش و اهمیت این موضوع  پرداختند. 

در ابتدای این نشست محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جایگاه اعضای شورای اسلامی شهر تهران از نقش بی بدیل این مجموعه در خدمت رسانی به شهروندان پایتخت در چهارچوب ارائه برنامه‌های راهبردی، کاهش مشکلات و گسترش فضای نشاط و سلامت مردم از طریق گسترش ورزش همگانی سخن به میان آورد. سپس هر کدام از اعضای کارگروه ورزش دیدگاه‌ها، پیشنهادات و دغدغه های خود را در مورد لزوم کاهش معضلات اجتماعی و تاثیر این امر در افزایش نشاط و سلامت جامعه، ضرورت توجه بیشتر به مقوله ورزش همگانی، سالم سازی و استقرار امکانات بیشتر ورزشی در پارک ها جهت استفاده عموم، پایین آوردن هزینه های ورزش در اماکن شهرداری، ترمیم بافت های فرسوده، اختصاص امکانات بیشتر برای سهولت امر تربیت بدنی و سلامت بانوان در مناطق مختلف تهران  بیان کردند.

در ادامه جلسه رییس کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تهران، مدیر مسئول روزنامه وطن امروز و از صاحبنظران ورزش ضمن یاد کرد و گرامیداشت شهدای موتلفه اسلامی، شادروان یزدانی خرم رییس پیشین کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی، اجتماع صدها سال تجربه، تخصص و تعهد اعضای کارگروه ورزش را دلیل روشنی بر بهره گیری از نظرات این جمع عنوان کرد و افزود: مشکلات امروز ورزش در بخش های مختلف از جمله شهرداری حاصل کاستی و ضعف های گذشته است که این دولت وارث آن شده و ما چاره ای نداریم جز اینکه تلاش کنیم تا این کمبودها به حداقل برسد.

آخوندی با اشاره به انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ما نباید نسبت به این دو رویداد مهم بی تفاوت باشیم و اجازه دهیم شرایط چون گذشته مسیر  پرحاشیه توام با ضعف را طی کند. خوشبختانه در حال حاضر همگرایی خوبی بین دولت، مجلس و شهرداری برقرار است و باید جدیت به خرج دهیم تا با همدلی و اتحاد، کارهای بر زمین مانده را به سرانجام برسانیم.

این عضو پیشین هیات مدیره تیم های پرسپولیس و نساجی در عین حال تاکید کرد: علی رغم اینکه ما توانستیم در شورای شهر تهران امور معوقه گذشته را سروسامان و به روز رسانی کنیم اما همچنان مشکلات و کارهای انجام نشده زیادی در حوزه های مختلف از جمله ورزش وجود دارد که باید به سرانجام برسد به همین مننظور از اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی درخواست می کنم با ارائه نقطه نظرات کارشناسی ما را یاری دهند برای این منظور شخصا آمادگی دارم تا طی جلسات مشترک با اعضای این کارگروه، برآیند راهکارهای عملی و اجرایی حاصل از این نشست ها را در دستور کار قرار دهم.

 

در ادامه این نشست معدنی پور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و بهره مندی از دیدگاههای این مجموعه، خاطرنشان کرد: ما مشکلات فراوانی در کلان شهر تهران داریم که رفع این مشکلات نیاز به برنامه ریزی بلندمدت، نیروهای متخصص و دلسوز و بودجه کافی دارد. بخشی از این مشکلات از جمله بحث مربوط به ترافیک، آلودگی هوا، کم تحرکی مردم، مشکلات حمل و نقل عمومی، و مشارکت پایین جامعه در عرصه ورزش به سبب ضعف عملکرد گذشته دامنگیر ما شده است. اعضای شورای شهر و شهرداری، تلاش فراوان دارند تا با یکدلی و اتفاق نظر، مسیرهای مناسب و هدفمند را برای رفع مشکلات یاد شده طی کنند.

شهردار پیشین منطقه ۱۳ تهران اضافه کرد: متاسفانه شهرداری تهران در دوره گذشته کار چندانی در خصوص ترمیم و بازسازی مکان های ورزشی انجام نداده بود و علی رغم اینکه اماکن ورزشی حدود دو سال تعطیل بود در زمینه به روز رسانی و بهینه سازی آنها اقدام درخور توجهی انجام نگرفت.

وی با اشاره به لزوم توجه به ورزش همگانی خصوصا در بخش بانوان و توانمند سازی بیش از پیش آنان به عنوان نیمی از جمعیت تهران تصریح کرد: تلاش داریم  برای بانوان و در جهت دسترسی آسان آنان به امکانات ورزشی تمهیدات موثری بیندیشیم. ضرورت حکم می‌کند این قشر در عرصه های اجتماعی از جمله ورزش همگانی حضور بیشتری داشته باشند زیرا تاثیر این امر در جهت ارتقای سلامت روح و جسم آنان و رفع مشکلات فقر حرکتی و کم تحرکی آنان غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول