اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مسئول انجمن موی تای: از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کنیم/ با این تصمیمات وضعیت ورزش خطرناک می‌شود

مسئول انجمن موی تای ایران گفت: ما به عنوان فدارسیون موی تای به هیچ عنوان از موقعیت و مواضع خود که بسیار شفاف است عقب نمی‌رویم و کوتاه نمی‌آییم.

مسئول انجمن موی تای: از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کنیم/ با این تصمیمات وضعیت ورزش خطرناک می‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ بهمن ماه سال 1400 جواد نصیری در نشست رسانه‌ای خود را نخستین رئیس فدراسیون غیردولتی موی تای معرفی کرد. حالا پس از گذشت چندین ماه وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ورزش‌های رزمی مدعی شده که از این پس موی تای به عنوان انجمن زیرمجموعه این فدراسیون است به همین دلیل جواد نصیری که خود را رئیس فدراسیون غیردولتی موی تای می‌داند همراه با ایمان غیاثوند مدیر انجمن موی تای نشست خبری برگزار کردند و در این نشست خبری صحبت‌هایی را مطرح کردند.

جواد نصیری در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت:‌ دو روز قبل نامه‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ورزش‌های رزمی ارسال شده مبنی بر اینکه انجمن موی تای به آن فدراسیون منتقل شود و از این پس به عنوان زیرمجموعه در این فدراسیون فعالیت کند حالا من اول باید به گذشته اشاره کنم انجمن موی تای از فدراسیون ورزش‌های رزمی سال 98 به فدراسیون انجمن‌های ورزشی منتقل شد. فکر می‌کنم بعد از گذشت حدود یکسال از فدراسیون بین‌المللی موی تای نامه‌ای ارسال شد که مجمع را برگزار کنید و اساسنامه موی تای را اعضاء مجمع تأیید کنند که یک انجمن مستقل شده‌اید.

وی در ادامه افزود: در فدراسیون انجمن‌ها شرایط‌شان به این شکل بود رئیس انجمن و رئیس هیأت‌ها برای انتخاب نماینده (طبق اساسنامه) رئیس هیأت استان‌ها انتخاب می‌شوند ما در تمام استان‌ها و حتی مناطق آزاد فعال هستیم. در آن دوره که از فدراسیون بین‌المللی نامه‌ای آمد گفتند باید این انجمن استقلال مالی، فنی و ... داشته باشد. مجمع ما با حضور نماینده تمام استان‌ها برگزار شد و بنده به عنوان مسئول انجمن موی تای ایران انتخاب شدم.

نصیری در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با ارسال 5 نامه به وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت:‌ سال 1400 از فدراسیون جهانی موی تای 5 بار به ایران به وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک وقت نامه ارسال شد و اعلام کردند فقط در موی تای ایران جواد نصیری را می‌شناسند در نامه دوم اعلام شد از جواد نصیری فدراسیون جهانی موی تای به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کند و موی تای که در ایران انجمن است باید یک فدراسیون شود مثل فلسطین اشغالی، افغانستان، عراق و سایر کشورها این موی تای را به عنوان فدراسیون می‌شناسند. متأسفانه طی این یکی دو سال با توجه به شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن کل دنیا ما مجامع را در شرایط سخت برگزار کردیم. نامه سومی به ایران ارسال شد در آن نامه چنین آمده است که انجمن موی تای و هر چه که نام آن را در ایران گذاشته‌اید نمی‌تواند زیرمجموعه یک فدراسیون دیگر باشد و این خلاف قوانین المپیک است. 

وی ادامه داد: در نامه چهارم هم آمده فدراسیون ورزش‌های رزمی در طول این مدت سوء مدیریت داشته است این فدراسیون چندین سال است که از تاریخ 2017 حق عضویت خود را پرداخت نکرده است. حالا موی تای یک رشته مستقل است و نمی‌تواند زیرمجموعه یک فدراسیون فعالیت کند. با نامه‌هایی که به ایران ارسال می‌شد ما باید تلاش می‌کردیم برای اینکه مشکلی پیش نیاید موی تای هر چه زودتر فدراسیون شود. سال 1400 ما به رئیس کمیته ملی المپیک و سلطانی‌فرد وزیر محترم ورزش و جوانان نامه‌ای زدیم که می‌خواهیم مجمعی برگزار کنیم و از این بزرگواران برای حضور در مجمع دعوت کردیم اما به هر دلیل دوستان مشغله کاری را به دلیل عدم حضور در مجمع اعلام کردند ما دوست داشتیم آنها باشند چرا که این عزیزان برای ما قابل احترام هستند در هر صورت ما مجمع را برگزار کردیم و همه اعضای مجمع رأی به فدراسیون شدن موی تای دادند.

مسؤول انجمن موی تای ایران با اشاره به قوانین کشور گفت:‌ با عنایت به ضرورت انطباق قوانین و مقررات داخلی مربوط به فدراسیون‌های ورزشی آماتوری با استانداردها و مقررات بین‌المللی ورزشی و تقویت مشارکت و همکاری فعال با مجامع جهانی، قاره‌ای، ورزشی و فراهم ساختن مقدمات شرکت ورزشکاران کشور در مسابقات ورزشی بین‌المللی لایحه‌ای که به آن اشاره می‌کنم در قانون تثبیت شد ماده واحده فدراسیون ورزشی‌های آماتوری از فهرست نهادهای عمومی غیردولتی مصوب 1373 خارج و به عنوان مؤسسات غیردولتی با استقلال شخصیت حقوقی شناخته می‌شوند این مؤسسات با مجوز وزارت ورزش و جوانان تأسیس می‌شوند و در چارچوب قوانین و مقررات کشور با رعایت اساسنامه بین‌المللی مربوط، فعالیت می‌کنند. مؤسسات یاد شده افزون بر منابع درآمدی غیردولتی، حسب مورد به اقتضای وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی دولت یا در قالب ردیف‌های بودجه کل کشور، از کمک دولت برخوردار می‌شوند. اساسنامه هر یک از این مؤسسات از سوی مجمع عمومی مربوط تهیه، تصویب یا اصلاح می‌شود. این متنی که من به آن اشاره کردم قانونی است که 1400.2.12 رئیس‌جمهور وقت، وزیر وقت امضاء کردند و شورای نگهبان هم این قانون را تأیید کرده است. من اگر خلاف قانون مقررات کشور حرف می‌زنم آقایان بگویند! ما سرباز کشورمان هستیم و همه ایرانی. من به تناسب شغلم کنار سه رئیس‌جمهور کار کردم و نباید این مسائل را به شرایط فعلی مرتبط کنم.

نصیری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: پیشنهاد من به مسئولان ورزش این است تمام رشته‌های جودو، تکواندو، کاراته، ووشو، بوکس و سایر فدراسیون‌های رزمی را جمع کنند، چابک‌سازی کنند و بفرستند زیرمجموعه فدراسیون‌های رزمی تا همه چیز گل و بلبل شود. ما سرباز این کشور هستیم و حق داریم. من بارها جانم را کف دستم گذاشته‌ام و برای خاک این کشور هر کاری که لازم بوده انجام دادم هیچ منتی هم ندارد چون به عنوان یک ایرانی وظیفه‌ام را انجام داده‌ام.

وی در ادامه صحبت‌های خود از تبریک فدراسیون بین‌المللی موی تای به ایران گفت:‌ پس از اینکه فدراسیون موی تای تشکیل شد نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی به ایران ارسال شد و در آن نامه تبدیل شدن انجمن موی تای به فدراسیون را تبریک گفتند دقیقا اعلام کردند این اتفاق مطابق با مصوبه کمیته بین‌المللی AOC2020+5  است و این اتفاق را به ایران و نصیری تبریک می‌گوییم و برای او آرزوی موفقیت داریم تمام این اسناد موجود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایطی که شما به عنوان یک فدراسیون غیردولتی فعالیت کنید هزینه‌ها را چطور می‌توانید فراهم کنید گفت:‌ در دوره‌ای که من مسؤولیت موی تای را بر عهده داشتم سه اعزام داشته‌ایم همه تیم‌ها بالای 45 نفر بودند که در تاریخ این رشته بی‌سابقه بود عنوان قهرمانی آسیا برای اولین بار کسب شد. مدال طلای آسیا برای اولین بار به دست آمد. کسب جایگاه شورای ریاست بین‌المللی موی تای برای اولین بار بود سفیر عالی ورزش به نام ایران برای اولین بار رخ داد بنده به آقای صالحی‌امیری اعلام کردم که حالا که ما روابط خوبی داریم می‌توانیم مسؤولان عالی‌رتبه را به ایران دعوت کنیم می‌توانیم با ارتباطات‌مان مشکل جودو را حل کنیم من همه این حرف‌ها را زده‌ام و پای آنها هم ایستاده‌ام. ما بیانیه داده‌ایم که فدراسیون مویتای به هیچ عنوان از مواضع خود عقب برنمی‌گردد ما فدراسیون هستیم و از موقعیت و مواضع خود که شفاف است کوتاه نمی‌آییم. تنها متولی موی تای در ایران ما هستیم و مابقی من‌درآوردی و خودساخته هستند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اگر در فدراسیون ورزش‌های رزمی موازی‌کاری صورت بگیرد شما چه کار خواهید کرد گفت:‌ اگر غیر از ما در فدراسیون ورزش‌های رزمی رشته‌ای به نام موی تای راه‌اندازی شود بدون شک تبعات سنگینی خواهد داشت من هشدار می‌دهم این تبعات برای ورزش کشورمان گران تمام می‌شود. متأسفانه این نامه‌نگاری‌ها که در همه جا منتشر شده از 100 جا به فدراسیون جهانی موی تای ارسال می‌شود و این خیلی خطرناک است. ما از سال 89 اولین انجمن رسمی مبارزه‌ای بوده‌ایم. سجادی در آن مقطع معاون سازمان تربیت بدنی بود. قرار بود ابتدا این رشته 6 ماه آزمایشی فعالیت کند تا در سطح کشور ارتقا پیدا کند اما مسائلی پیش آمد و این اتفاق رخ نداد حالا در تاریخ 1400.2.12 ابلاغ رئیس‌جمهور کشورمان قانون را تأیید کرده و ما هم از روی آن قانون حرف می‌زنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌ تمام سعی و تلاش ما این است که خدایی ناکرده تبعات تصمیمات این دوستان گریبان ورزش ایران را نگیرد، این طور نمی‌شود که دوستان سلایق خود را در ورزش اعمال کنند. اصلا من یک سوال دارم چرا جواب نامه ما را بعد از گذشت دو ماه مسئولان ملی المپیک نمی‌دهند ما طبق اساسنامه وزارت ورزش و جوانان از سال گذشته حق فدراسیون شدن را داریم و حالا فدراسیون شده‌ایم وا ین کار اصلا غیرقانونی نیست. آقایان که در کار ما دخالت می‌کنند تا امروز در کدام یک از اعزام‌ها حداقل یک دست لباس ورزشی به ورزشکاران ما داده‌اند حرف ما این است فضای ورزش را بهم نزنید، دست از سر موی تای بردارید و ما هم با حضور اسپانسرها مثل همیشه در فدراسیون غیردولتی موی تای با هزینه‌هایی که اسپانسرها به ما کمک می‌کنند اعزام‌ها را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول