اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو وزارت خارجه آمریکا را به وزارت تبلیغات نازی‌ها تشبیه کرد

رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه وزارت امور خارجه آمریکا را به وزارت تبلیغات و روشنگری عمومی در آلمان نازی تشبیه کرد.

مسکو وزارت خارجه آمریکا را به وزارت تبلیغات نازی‌ها تشبیه کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ناریشکین» مدیر آژانس اطلاعات خارجی روسیه روز چهارشنبه وزارت امور خارجه آمریکا را به وزارت تبلیغات آلمان نازی تشبیه کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام امنیتی روس گفت، اقداماتی که وزارت امور خارجه آمریکا انجام می‌دهد، به کارهایی شباهت دارد که وزارت تبلیغات نازی‌ها تحت مدیریت «یوزف گوبلز» صورت می‌گرفت.

ناریشکین گفت: «مجموعه‌ای از شعارهای بدوی اما هراس‌افکنانه که برای ایجاد ترس طراحی شده‌اند، برای انتشار در کانال‌های تلگرامی آماده شده‌اند. پیام اصلی آن‌ها این است که "رژیم دموکراتیک کی‌یف" با حمایت غربی‌های "مهیب و عظیم" قرار است شکست سنگینی را بر روس‌های "تمامیت‌خواه" وارد آورند و فقط اعتراضات گسترده مردمی می‌تواند این کشور (روسیه) را از فاجعه نجات دهد».

این مقام روس افزود، وزارت امور خارجه آمریکا به ذی‌نفعان خود دستور داده «به صورت فعالانه به الفاظ ناپسند و بیانات توهین آمیز و تصاویر زننده متوسل شوند» تا به شکلی فعالانه «خیالی‌ترین خبرهای جعلی» را درباره رهبری سیاسی و نظامی روسیه در نواحی شهری و غیرنظامی منتشر کنند.

او همچنین توضیح داد: «واشنگتن باور دارد که این موثرترین رویکرد در قبال جوانان شهری است و اینطور گمان می‌کنند که جوانان با بلعیدن این مزخرفات، به خیابان‌ها ریخته و در روسیه، تحولات "لیبرال دموکراتیک" حافظ منافع غرب را به راه می‌اندازند».

رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه گفت: «چنین اقداماتی از سوی وزارت امور خارجه [آمریکا] شباهت‌های زیادی به سنت‌های وزارت تبلیغات و روشنگری عمومی رایش سوم و رئیس آن یوزف گوبلز دارد که روشنفکری را بدترین دشمن هرگونه پروپاگاندا می‌دانست».

این مقام امنیتی روس در ادامه اظهاراتش ابراز اطمینان کرد که واشنگتن در رسیدن به چنین اهدافی علیه روسیه شکست خواهد خورد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه گفته است که واشنگتن هر آنچه در توان دارد برای ادامه فشار بر روسیه به کار خواهد گرفت تا این جنگ پایان یابد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «[جو] بایدن معتقد است که پوتین دیکتاتوری است که به یک کشور دارای حق حاکمیت حمله کرده و الان در جهان به فردی منفور تبدیل شده است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول