اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

2 برابر شدن آمار سالمندان کشور طی 20 سال آینده/ لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش تولید زباله

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نرخ فرزندآوری در سال ۹۹ برای استان را ۱.۷۸ درصد اعلام کرد کرد و گفت: هر چند این درصد نسبت به درصد کشوری خوب است ولی در کل قابل قبول نیست چراکه بر اساس برآوردهای انجام شده با این روند فرزندآوری تا سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندان ایران دو برابر خواهد شد که بیانگر رشد سریع سالمندی در ایران است.

2 برابر شدن آمار سالمندان کشور طی 20 سال آینده/ لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش تولید زباله

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مشهود تقی‌لو ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه همراهی با رسانه‌ها از ماموریت‌های هر مجموعه از جمله دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده استفاده بهینه داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هیچ دستگاهی مدعی عدم وجود مشکل در حوزه مدیریتی خود نیست، افزود: ما هم به هیچ وجه مدعی روی روال بودن صددرصدی امور در این مجموعه نیستیم منتهی بحث ما این است که تقوا در همه امور باید رعایت شود ولی در رسانه‌ها رعایت این اصل بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در وهله نخست بروز مشکلات انتظار اطلاع رسانی به مدیران مجموعه بدون انتشار مطلب وجود دارد، افزود: اگر مدیری به مشکلات مطرح شده عکس العمل نشان نداده و از عهده حل مشکل   برنیامد، باید اقدام به انتشار کرد، ادامه داد:  تغییر و تاکید قدرت رسانه و شفاف سازی در هر جامعه‌ای از عوامل توسعه محسوب می‌شود.

تقی‌لو در ادامه با تشریح نحوه برخورد با موج ششم شیوع ویروس کرونا افزود:: پیش‌بینی قابل اتکایی در مورد ادامه وضعیت شیوع کرونا وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 94.2 درصد مردم استان زنجان اقدام تزریق نوبت اول واکسن کرونا کرده‌اند، افزود: این درصد برای تزریق دز دوم 92.52 درصد و دز سوم 52.52 گزارش شده است.

وی تعداد بیماران مشکوک مبتلا به ویروس کرونای بستری را برای امروز ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: آمار مبتلایان سرپایی ۶ نفر بود ضمن اینکه آمار بیمار بستری و فوتی روزانه هم برای امروز صفر بوده است.

تقی‌لو وضعیت شهرستان‌های زنجان خدابنده و ابهر را به لحاظ کرونایی آبی اعلام کرد و گفت: پنج شهرستان ماهنشان، ایجرود، خدابنده، طارم و سلطانیه هم در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از فعالیت ۱۱۵ مرکز جامع بهداشتی ارائه خدمت در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲ مرکز شهری و روستایی 27 واحد شهری و بقیه روستایی هستم.

وی تعداد خانه‌های بهداشت فعال در سطح استان را ۴۵۲ واحد اعلام و تصریح کرد: فروکش کردن شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مراکز بهداشتی به روال عادی باز می‌گرداند.

تقی‌لو تاکید کرد: فراموش نکنیم که پیش‌بینی درستی برای پیک بعدی کرونا در هیچ جای دنیا وجود ندارد و برای مشخص شدن این روند باید منتظر آینده ماند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مشکلات موجود در حوزه جمعیتی از جمله روند سالمندی جمعیت اشاره و تاکید کرد: این موضوع خطر جدی تهدید کننده جامعه ایرانی است.

وی به اهمیت موضوع تولید پسماند در جامعه اشاره و تاکید کرد: مردم استان زنجان روزانه ۵۰۰ تن زباله تولید می‌کنند که ۳۴۰ تن آن مربوط به شهر زنجان است که با توجه به سخت تجزیه شدن بیشتر زباله های تولید شده نوعی خطر برای سلامت و آینده جامعه ایرانی محسوب می شود.

تقی‌لو بر لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از کیسه و پارچه به جای نایلون در خریدهای روزانه تاکید و تصریح کرد: سلامت جامعه وابسته به سلامت آب، خاک و هوا است و در این راه همه باید برای کاهش زباله‌های پلاستیکی تفکیک زباله از مبدا برنامه ریزی و تلاش شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به روند نزولی فرزندآوری در جامعه ایرانی اشاره و تأکید کرد: خطری که از کهولت و سالمندی جمعیت متوجه جامعه ایرانی می‌کند از همه گیری ویروس‌ها کمتر نیست.

وی نرخ فرزندآوری در سال ۹۹ برای استان زنجان را ۱.۷۸ درصد اعلام کرد کرد و افزود: هر چند این درصد نسبت به درصد کشوری خوب است ولی در کل قابل قبول نیست چراکه بر اساس برآوردهای انجام شده با این روند فرزندآوری تا سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندان ایران دو برابر خواهد شد که بیانگر رشد سریع سالمندی در ایران است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول