اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

واکاوی ماجرای اخراج سرمربی تاریخ ساز نساجی/ ساکتی که «ساکت» نماند

در ماجرای اخراج ساکت الهامی از نساجی نکات مهمی وجود دارد.

واکاوی ماجرای اخراج سرمربی تاریخ ساز نساجی/ ساکتی که «ساکت» نماند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ساکت الهامی به دلیل اتفاقاتی که در رختکن نساجی پس از شکست دو بر صفر از مس رفسنجان رخ داد، از سمت خود برکنار شد. آن هم در حالیکه او کمتر از دو هفته قبل نخستین جام قهرمانی تیم محبوب مازندرانی در فینال جام حذفی را با برتری یک بر صفر مقابل آلومینیوم اراک کسب کرد.

برای پی بردن به دلیل اختلاف شدید الهامی با مدیران باشگاه می‌توان به اتفاقات قبل و بعد از بازی نساجی با شاگردان سید مهدی رحمتی در فینال جام حذفی و بازی برگشت دو تیم به میزبانی شهر اراک بازگشت. ساعتی قبل از شروع بازی فینال اعضای آلومینیوم در واکنش به بسته بودن درب رختکن این تیم با برخی اعضای تیم نساجی وارد درگیری شدند و در این میان محمد نوازی و وحید فاضلی به صراحت ادعا کردند الهامی ضمن یک کری خوانی بد، با لگد به شکم نوازی ضربه زده است که سرمربی سابق نساجی ضمن واکنش منفی به این اظهارات، آنها را تکذیب کرد.

با این وجود باشگاه اراکی و مربیان این تیم با صدور بیانیه‌ها و شکایت‌های متعدد علیه الهامی و برخی مواقع تیم نساجی، هجمه‌های زیادی نسبت به وی وارد کردند و حتی مهدی رحمتی، پس از برگزاری دیدار دو تیم در لیگ برتر، در نشست خبری به کنایه زدن علیه الهامی پرداخته و به او حمله کرد. حتی کار به جایی رسید که بسیاری از پیشکوستان فوتبال ایران هم به هواخواهی از کادرفنی آلومینیوم شروع به تاختن به این مربی کردند.

این در شرایطی است که در این مدت باشگاه نساجی در قبال اتهاماتی که علیه سرمربی‌اش مطرح شد، موضعی منفعلانه اتخاذ کرده و تصمیم گرفت سیاست سکوت را پیش بگیرد. همزمانی این مسائل با عنوان شدن نام امیر قلعه نویی به عنوان گزینه سرمربیگری نساجی، بار دیگر ساکت را از آرامش به مرز انفجار رساند تا او پس از باخت به مس رفسنجان در رختکن نساجی، گلایه‌های تند و تیزی را نسبت به مدیرعامل و مالک باشگاه مطرح کند. 

 

در بخشی از نامه خداحافظی الهامی با نساجی آمده است: از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، از همان روزهای اول که به نساجی آمدم، در یک جنگ نابرابر، با آنها که نساجی را حیات خلوت خود می دیدند، جنگیدم و در میدان مسابقه زورم رسید پرچم نساجی را به اهتزاز در آورم اما حریف بازی های پشت پرده شان نبودم.

این صحبت‌ها نشان‌دهنده برخی تحرکات اطراف تیم قهرمان جام حذفی است. جالب این است بلافاصله پس از بیانیه باشگاه نساجی درمورد قطع همکاری با الهامی و ادعای موهن بودن رفتار او پس از بازی با مس رفسنجان، شایعه‌ای عجیب درباره حرکت فوق‌العاده زشت ساکت نسبت به صابر حردانی در فضای مجازی منتشر شد که این بازیکن و البته مصطفی صداقت، دستیار الهامی آن را به شدت تکذیب کردند.

 

در این باره حردانی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: چه بگویم(باتعجب) پس از بازی با مس رفسنجان که این شایعات مطرح شد، شوکه شدم. ساکت الهامی کاری نکرده بود. این بحث‌ها از کجا درمی‌آید؟ زشت است بخواهیم با زدن این حرف‌ها به سادگی آبروی مردم را ببریم. خدا را قسم می خورم که این اتفاقات نیفتاده است. الهامی در رختکن با همه بازیکنان نساجی صحبت کرده و گفت دست تان درد نکند. زحمت خود را کشیدید.

وی افزود: این اتفاقاتی که پس از بازی به آن دامن زدند، به هیچ وجه صحت ندارد. هیچ مربی‌ای چنین حرکاتی نمی‌کند. فکرش هم قشنگ نیست که بخواهیم درمورد مربی زحمتکشی مثل ساکت الهامی چنین صحبت‌هایی مطرح کنیم. او پس از بازی در رختکن معمولی صحبت کرده و پس از آن با بازیکنان خداحافظی کرد و رفت. برای همه مربیانم از جمله ساکت الهامی احترام ویژه ای قائل هستم. هر کسی برای خودش شخصیت و خانواده دارد. چیزی که اتفاق نیفتاده را به کذب منتشر نکنید. همیشه مقابل مربیانم به ویژه الهامی سر خود را پایین می‌آورم. خود آقا ساکت هم یک مربی بسیار باشخصیت است.

حال باید این سوال را از مدیران نساجی پرسید به چه دلیلی پس از شب باشکوه مازندرانی‌ها در ورزشگاه آزادی، آنچنان که باید و شاید پشت سرمربی خود نماندند و  13 روز پس از برگزاری جشن قهرمانی این تیم در جام حذفی، حکم برکناری اش را امضا کردند تا نتواند فصل را با تیمی که مهم ترین افتخار تاریخ خود را در زمان سرمربیگری او کسب کرده تمام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول