اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون دادستان کل کشور: مشکلات تولید با انکار و پنهان‌کاری رفع نمی‌شود

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: مشکلات و موانع تولید با انکار و کتمان رفع نمی‌شود، مشکلات تا زمانی که بیان نشود راه حلی برای رفع آن ارائه نخواهد شد.

معاون دادستان کل کشور: مشکلات تولید با انکار و پنهان‌کاری رفع نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور عصر امروز در بازدید سرزده از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی قرچک، اظهار کرد: مهم‌ترین ابزار تحقق اهداف شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب، دستگاه‌‌های حاکمیتی به عنوان خادمان مردم هستند که باید تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز صاحبان صنایع را تأمین کنند.

وی با اشاره به لزوم شفاف‌سازی تمامی امور برای صاحبان صنایع از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گفت: تولید‌کننده برای ادامه روند تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، به آرامش نیاز دارد و این مهم با اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح به صاحبان صنایع محقق می‌شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: دستگاه حاکمیتی موظف است تا برای نظم بخشیدن به فعالیت واحدهای تولیدی، تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار صاحبان صنایع قرار دهد، اگر مقرر شده که به دلیل کمبود انرژی، برق واحدهای صنعتی قطع شود، لازم است که از قبل، زمان دقیق آن اعلام شود چرا که قطعی بدون برنامه می‌تواند در صنایعی مانند فولاد خسارات چندین میلیاردی به همراه داشته باشد.

عمرانی بیان کرد: در برهه‌ای از دوران هشت سال دفاع مقدس که کشور با کمبود انرژی برق همراه بود، جداول قطعی برق شهرها و محلات به درستی اطلاع رسانی می‌شد و مردم می‌توانستند بر اساس وضعیت اعلام شده، برنامه زندگی عادی خود را مدیریت کنند، بنابراین بیش از کمبود برق، این بی‌برنامگی است که برای تولیدکنندگان مشکل ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر از صاحبان صنایع درخواست می‌شود تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، در کنار آن باید آب مورد نیاز آنان را نیز تأمین کرد، صنعت بدون برق و آب نمی‌تواند شعار سال را محقق کند.

این مقام قضایی بر لزوم احصاء مشکلات صاحبان صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از سوی مسؤولان گفت: اگر مشکلات به درستی از سوی مسؤولان و با کمک صاحبان صنایع احصا و در ستادهای اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شود، قطعا می‌توان اوضاع بهتری را برای شهرک‌های صنعتی فراهم کرد و در این مسیر، دستگاه قضا نیز همراه تولیدکنندگان بوده و با پیگیری امور از سوی مسؤولان کشوری، به روند تولید سرعت می‌بخشد.

عمرانی خاطرنشان کرد: با انکار و کتمان وجود مشکلات، موانع تولید رفع نمی‌شود، مشکلات تا زمانی که بیان نشود، راه حلی برای رفع آن ارائه نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات برخی از صاحبان صنایع در حوزه تأمین اجتماعی و مالیات عنوان کرد: دریافت مالیات و حق بیمه باید با توجه به کارکردهای واحدهای صنعتی و با عدالت همراه باشد، اگر قرار باشد که سرمایه‌گذار در پیچ و خم‌های اداری گرفتار شود، قطعا سرمایه‌گذاران جدیدی به کار تولید روی نیاورده و سرمایه خود را وارد بازارهای دیگری نظیر سکه و دلار می‌کنند که این امر به اقتصاد کشور ضربه جدی وارد می‌سازد.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: مردم دشت ورامین جانفشانی‌های زیادی برای نظام و انقلاب داشته‌اند و مستحق ارائه بهترین خدمات هستند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول