اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اولین روز نمایشگاه کتاب در آرامش گذشت/ استقبال کمرنگ مردم و غرفه‌دارهای چشم‌انتظار+تصاویر

نخستین روز از سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به پایان رسید که استقبال از نمایشگاه در این روز قوی نبود و راهروهای نمایشگاه در روز دوم انتظار مردم را می‌کشند.

اولین روز نمایشگاه کتاب در آرامش گذشت/ استقبال کمرنگ مردم و غرفه‌دارهای چشم‌انتظار+تصاویر

خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات ـ مهدی احمدی: نخستین روز از سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز به صورت رسمی آغاز بکار کرد و بخش‌ها و غرفه‌های مختلف کار خود را آغاز کردند.

برگزاری نمایشگاه در دو بخش مجازی و حضوری برای اولین‌بار

نمایشگاه امسال برای اولین‌بار در دو بخش مجازی و حضوری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌‌توانند از راه دور و نزدیک و در دو فضای فیزیکی و مجازی در نمایشگاه حضور یافته و محصولات مورد نیازشان را تهیه کنند.


راهروهای خلوت نمایشگاه کتاب در روز نخست

آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب شب گذشته با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و چهره‌های فرهنگی کشور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد و نمایشگاه از صبح روز چهارشنبه کار خود را آغاز کرد.

غرفه‌هایی که شب افتتاحیه آماده نبودند و صبح تکمیل شدند

نمایشگاه درحالی آغاز شد که تا شب قبل از باز شدن درب‌های مصلای امام خمینی (ره) غرفه‌های زیادی از نمایشگاه هنوز آماده نشده بودند، اما گویا مسئولان بخش‌ها شبانه کار اغلب غرفه‌ها را تمام کردند و هنگام باز شدن درب‌های نمایشگاه حدود ۸۰ درصد غرفه‌ها فعال بودند اما با این حال هنوز تعدادی از غرفه‌ها فعال نبودند، البته برخی در حال آماده‌سازی و برخی کاملاً خالی بودند.


غرفه‌هایی که هنوز در حال آماده‌سازی هستند

استقبال کمرنگ از نمایشگاه در روز نخست

استقبال مردم از نمایشگاه در نخستین روز در حد نمایشگاه نبود و راهرو‌ها و مسیر‌های شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شاهد حضور کمرنگ علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی بود که البته با توجه به اینکه نمایشگاه روز اولش بود، می‌توان این اتفاق را طبیعی دانست.

البته با توجه به اینکه روز‌های دوم و سوم نمایشگاه همزمان با پایان هفته است، پیش‌بینی‌می‌شود که در این روز‌ها استقبال بیشتری از نمایشگاه صورت گیرد.


راهرو‌هایی که انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشند

جانمایی مناسب غرفه‌ها و طراحی راهرو‌های پهن و عریض

جانمایی غرفه‌ها امسال بسیار مناسب است و مسیر‌ها و راهرو‌های نمایشگاه بسیار پهن و عریض طراحی شده تا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به شکل مطلوبی انجام شود

حضور ۲۸۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی در نمایشگاه

نمایشگاه فیزیکی با حضور هزار و ۷۰۰ ناشر و همزمان با آن نمایشگاه مجازی با حضور هزار و ۱۰۰ ناشر از طریق سایت ketab.ir برگزار و در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ ناشر داخلی در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آثار خود را ارائه می‌کنند.


غرفه صربستان بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب

در بخش بین‌الملل هم ١٧٠ ناشر خارجی از ۳۲ کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند و میهمان ویژه نمایشگاه کشور قطر است.


بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب

فعالیت غرفه زیبای قطر به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه

قطر میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که غرفه این کشور در ورودی بخش بین‌الملل در نیم‌طبقه شیستان به شکل زیبایی برپا شده و علاقه‌مندان با حضور در این غرفه ضمن گرفتن عکس یادگاری با اهالی فرهنگ این کشور با آخرین دستاورد‌های فرهنگی قطر آشنا می‌شوند.


غرفه قطر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب

حضور ۶ ناشر قطری در نمایشگاه کتاب تهران

مسئول غرفه کشور قطر در گفت‌وگو با فارس درباره آثار ارائه شده در این غرفه گفت: در نمایشگاه کتاب تهران ۵ ناشر به همراه انتشارات اصلی این کشور شرکت کرده‌اند و این ناشران تازه‌های چاپ و نشر خود را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کنند.


نمایی از غرفه قطر

وی از حضور برخی از نویسندگان آثار در غرفه قطر خبر داد و گفت: تعدادی از نویسندگان و ناشران در نمایشگاه تهران حضور دارند تا آثار به بهترین نحو برای علاقه‌مندان معرفی می‌کنند.

تعامل وزارت فرهنگ قطر با وزارت فرهنگ جمهوری اسلامی ایران

مسئول غرفه قطر از تعامل وزارت فرهنگ این کشور با وزارت فرهنگ جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: حضور ما در راستای تعامل فرهنگی با ایران است و جمهوری اسلامی هم در نمایشگاه کتاب دوحه حضور داشت. همچنین تلاش می‌کنیم این تعاملات بیشتر شود.


برخی از کتب ارائه شده در غرفه میهمان ویژه نمایشگاه

مسئول غرفه قطر: درباره جام‌جهانی فوتبال اطاعاتی نداریم

این فعال فرهنگی کشور قطر از سؤالات برخی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران درباره میزبانی جام‌جهانی در قطر خبر داد و گفت: ما اطلاعات چندانی درباره جام‌جهانی نداریم، البته تلاش می‌کنیم فرد مطلعی به نمایشگاه اعزام کنیم تا به سؤالات علاقه‌مندان پاسخ دهیم.


غرفه قطر در نمایشگاه کتاب

عدم فعالیت برخی دستگاه‌های کارت‌خوان در روز نخست

با چرخی در نمایشگاه و صحبت با غرفه‌داران متوجه شدیم که دستگاه‌های کارت‌خوان برخی از غرفه‌ها هنوز فعال نشده و غرفه‌داران با مشکل مواجه هستند، البته با توجه به اینکه نمایشگاه از روز دوم شلوغ‌تر خواهد بود، انتظار می‌رود بانک عامل و مسئولان نمایشگاه هر چه سریع‌تر مشکل دستگاه‌های کارت‌خوان را حل کنند.


نمایشگاه کتاب از نمای بالا

امکان استفاده از نمایشگاه مجازی در نمایشگاه حضوری

به منظور تسهیل خرید علاقه‌مندان و استفاده همزمان از نمایشگاه مجازی و حضوری رایانه‌های لمسی در راهرو‌های نمایشگاه نسب شده تا علافه‌مندان خصوصاً کسانی که بن خرید کتاب در اختیار دارند بتوانند از طریق نمایشگاه مجازی خرید و محصول خود را از ناشر دریافت کنند. همچنین غرفه‌هایی هم در راهرو‌های نمایشگاه و حتی حیاط مصلی برپا شده که بازدید‌کنندگان را به غرفه مورد نظرشان هدایت می‌کنند.


نصب صفحات لمسی برای استفاده از نمایشگاه مجازی

برگزاری نشست بایسته‌های پژوهش در زندگی و زمانه شهید سلیمانی

در حاشیه برگزاری نمایشگاه نشست بایسته‌های پژوهش در زندگی و زمانه شهید سلیمانی با حضور گلعلی بابایی، محسن پرویز، جواد کلاته عربی در یکی از سالن‌های همایش نمایشگاه کتاب برگزار شد.


برگزاری نشست با موضوع شهید سلیمانی در اولین روز نمایشگاه کتاب

فعالیت خودروهای برقی رایگان برای تردد بازدید‌کنندگان

به منظور تسهیل در امر تردد علاقه‌مندان به کتاب، خودروهای برقی بازدید‌کنندگان را از درب جنوبی مصلای امام خمینی (ره) تا نزدیکی شبستان به صورت رایگان جابجا می‌کنند.

در ضلع جنوبی مصلی فرهنگ‌سرای کتاب در فضای چادر برپا شده است. همچنین غرفه‌هایی هم در محوطه بیرونی خدمات غذا و خوراک به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند.


غرفه‌های کاملاً خالی نمایشگاه کتاب

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول