اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

آئین نامه پایه تشویقی اساتید به زودی ابلاغ می شود

وزیر علوم گفت: آئین نامه پایه تشویقی اساتید به زودی ابلاغ می شود که در آن 32 پایه تشویقی پیش بینی شده است. اساتیدی که 10 دانشجوی کارشناسی ارشد خارجی پذیرش کنند، یک پایه تشویقی و اگر 5 دانشجوی دکترای خارجی پذیرش کنند یک پایه تشویقی می گیرند.

آئین نامه پایه تشویقی اساتید به زودی ابلاغ می شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در شصت و نهمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، گفت: مطالبات دانشجویان ما به گونه ای است که امکانات ما پاسخگوی نیاز آنها نیست. مطالبات دانشجویان ما در حد شأن آنهاست اما ما شرمنده هستیم که نمی توانیم خدمات ارائه دهیم و اعتبارات لازم را برای خدمات دهی در حد شأن آنها را نداریم.
وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل عدم ارایه امکانات در شان دانشجویان تحریم های ظالمانه است، گفت: البته تحریم ها محاسنی نیز داشته و باعث شده نیازهای اصلی را خودمان تأمین کنیم. اگر مسئولان ما در واردات کالاها دقت به خرج بدهند و محصولات تولیدی داخل را از خارج وارد نکنند رونق فکری در بخش تولید در کشور ما صورت می گیرد، در تمام جلسات دولت بنده با وارداتی که تولید آن را در کشو داریم، مخالفت می کنم چرا که تولید اشغال زایی هم در بردارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به شعار سال نیز اشاره کرد و افزود: محور فرمان امسال مقام معظم رهبری دانشگاه ها هستند، ما باید از این فرصت، نهایت استفاده را ببریم و نشان دهیم شایسته این محور و این توجه ویژه هستیم. دانشگاه های ما از ظرفیت بالایی برخوردارند. اگر حداقل ها را برای آنان فراهم کنیم حتماً می توانند موثرتر باشند. 
وی در ادامه خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه ها، گفت: وضعیت غذا، کیفیت غذا و ایاب و ذهاب دانشجویان باید به گونه ای باشد که دانشجویان  احساس آرامش کنند و این خدمت رسانی نیز به عمر شما برکت می دهد.
زلفی گل با تاکید بر اینکه معاونین دانشجویی دانشگاه ها باید مدافع دانشجویان در هیئت رئیسه باشند و سهم دانشجویان را از دانشگاه ها بگیرند، گفت: اخیراً مبلغ قابل توجهی به حساب دانشگاه ها واریز شده است که باید تمام آن در اختیار معاونین دانشجویی قرار گیرد و حتی یک ریال نباید جای دیگری هزینه شود. این بودجه برای رفع نیازهای دانشجویی و خدمت رسانی به دانشجویان در این یک ماه و نیم باقیمانده از ترم لحاظ شده و باید برای آن هزینه شود. 
وزیر علوم تاکید کرد که معاونان دانشجویی به دلیل کار کردن با دانشجویان باید سعه صدر بالایی داشته باشند و باید با روسای دانشگاه ها صحبت کنند که هر ترم حداقل دو جلسه پرسش و پاسخ بین رئیس دانشگاه و دانشجویان برگزار شود.
زلفی گل به بحث خوابگاه های دانشجویی نیز اشاره و تصریح کرد: باید سامانه ای تحت عنوان سامانه یکپارچه خوابگاه ها طراحی شود  که آمار دقیقی از وضعیت خوابگاه ها ارائه دهند تا بتوان براساس آن خدمات ارائه کرد. همچنین باید طرح جامع مالی پیگیری شود و بدانیم در هر دانشگاه هر عضو هیئت علمی و یاور علمی چقدر حقوق گرفته است و در مجموع دانشگاه چقدر بدهی و چقدر پول دارد.
زلفی گل در این نشست با اشاره به وضعیت دانشجویان خارجی خاطرنشان کرد: بحث حضور دانشجویان خارجی بسیار مهم است و یکی از اولویت های ما دیپلماسی علمی است که از طرق مختلف پیگیری می شود. یکی از اهرم های دیپلماسی علمی، پذیرش دانشجوی خارجی است. دانشگاه ها باید بهترین امکانات را به دانشجویان خارجی ارایه دهند و به آنان به عنوان کیف پول نگاه نکنند که این نگاه در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست. دانشگاه هایی که امکانات لازم را ندارند، دانشجوی خارجی را پذیرش نکنند چرا که این کار نوعی ظلم است. دانشجوی خارجی فقط باید در رشته های خیلی خوب و با حضور اساتید خوب پذیرش شوند.
به گفته وزیر علوم، آئین نامه پایه تشویقی اساتید به زودی ابلاغ می شود که در آن 32 پایه تشویقی پیش بینی شده است. اساتیدی که 10 دانشجوی کارشناسی ارشد خارجی پذیرش کنند، یک پایه تشویقی و اگر 5 دانشجوی دکترای خارجی پذیرش کنند یک پایه تشویقی می گیرند.
زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود به دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: از دیگر اولویت های ما در دانشگاه ها دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند. این دانشجویان به گردن ما حق دارند و باید شرایط خوبی برای آنها مهیا شود.پدران این دانشجویان افرادی بودند که برای دفاع از دین و میهن جان خود را دادند و بحث آنها عقیدتی و دینی بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از معاونین دانشجویی درخواست کرد: برای دانشجویان ورودی جدید در بدو ورود به دانشگاه یک همایش یا یک جشن ورودی برگزار کرده و تمام قوانین دانشگاه را به دانشجویان ارائه دهند که یکی از بحث های آن پوشش دانشجویی است. دانشگاه نیاز به قوه قهریه ندارد و نیاز به منطق دارد. اگر با منطق با دانشجویان صحبت شود، حتماً می پذیرند و ما باید آنها را قانع کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول