اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راهی جز خدمت و پیشرفت برای امیدافزایی در جامعه نداریم

شهردار تهران با اشاره به اینکه دشمن تلاشش را معطوف کرده که وصله ناچسب ناکارآمدی را به نظام بچسباند، گفت: راهی جز خدمت و پیشرفت برای امیدافزایی در جامعه نداریم.

راهی جز خدمت و پیشرفت برای امیدافزایی در جامعه نداریم

به گزارش خبرنگار فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران، رییس مجمع کلانشهرهای کشور با حضور در جلسه علنی امروز شورای عالی استان‌ها به منظور تعامل بیشتر این شورا با کلانشهرها، تفاهم‌نامه مشترکی را به امضا رساند.

وی با اشاره به اینکه موضوع این تفاهم‌نامه برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی بسیار جدی است گفت:  آنچه امروز به محل نزاع ما با دشمنانمان تبدیل شده کارآمدی نظام و امید یا ناامیدی مردمی است که از پایه‌های استمرار انقلاب است و دشمن تلاشش را معطوف کرده که وصله ناچسب ناکارآمدی را به نظام بچسباند و تبلیغات وسیعی را  هم انجام می‌دهد.
 
زاکانی گفت: دو وظیفه جهاد تبیین در جهت بازگویی توانمندی‌های رخ داده در جریان انقلاب و افق روشن فرارو و همچنین سرعت بخشیدن رفع نیازها و تشدید پیشرفت کشور و استفاده از ظرفیت ها که مورد توجه قرار نمی گیرد، باید به خوبی ایفا شود.

وی افزود: راهی جز خدمت و پیشرفت برای امیدافزایی در جامعه نداریم. 

رئیس مجمع کلانشهرهای کشور تاکید کرد:  تحقق این ابعاد جز با تشریک مساعی و مشارکت محقق نمی‌شود و بنابراین جنس مدیریتی شهرداری تهران مشارکتی تنظیم شده تا با دستگاه اجرایی و مسئول، نهادهای انقلابی نخبگان و مردم هم افزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایجاد تفاهم نامه‌های مختلف و قرارگاهها برای ما موضوعی جدی برای اشتراک ظرفیت ها در سطح شهر و استان است تا دستگاههای متولی در کنار  هم  به هم افزایی دست یابند. برای مثال در حوزه هوای پاک ورفع آلودگی ۲۳ دستگاه مسئول‌اند و باید با هم به رفع مشکل بپردازند.

زاکتنی گفت: در سطوح مختلف با نخبگان باید پیوستگی برقرار شود تا مشارکت درحوزه اندیشه و تبیین راهکار داشته باشیم و متن مردم را مجاب کنیم.

وی یکی از نقاط برجسته ای که به صراحت به آن در قانون اساسی اشاره شده است را شورای عالی استانها عنوان کرد و ابراز داشت این شورا تکالیف بزرگی بر عهده دارد.

شهردار تهران با اشاره به وظیفه مجمع کلانشهرها گفت:این مجمع برای کلانشهرهایی که بیش از ۵۰۰ هزار شهروند دارند، وظایفی دارد و  ارتباط مستمر بین این دو جایگاه و در کنارهم قرار دادن ظرفیت ها ورفع مشکلات موجود در رسیدن به اهداف شورا و مجمع امری ضروری است.

وی افزود: شوراها با ۲۰ سال تاخیر نسبت به مجلس تاسیس شد و عملا باعث شده بخشی از اصول قانون اساسی از طریق مجلس جبران شود و عملا شورا و شهرداری‌ها در نقطه مفیدشان قرار نگرفتند.

زاکانی گفت: نیازمند تغییر ریلی هستیم که بتواند شوراها را در تمام سطوح در جایگاه رفیع خودش قرار دهد و منتخبین را با یک کارکرد جدی و اثرگذار در مختصات خود جایگزین کند و نیازمند تشریک مساعی است تا در مجمع کلانشهرها ظرفیت را گسترده کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول