اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اندیشه سازی و تحول فکری مسئولیت جنبش‌های دانشجویی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اندیشه سازی و تحول فکری از جمله مسئولیت‌هایی است که جنبش‌های دانشجویی بر عهده دارند.

اندیشه سازی و تحول فکری مسئولیت جنبش‌های دانشجویی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با اعضای دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود، تحول گفتمانی را لازمه فعالیت در مسیر تمدن سازی اسلامی دانسته‌اند.

وی افزود: در عرصه شناخت تحول، باید به این نکته توجه داشت که بخش عمده‌ای از تحول غیرارادی است و تنها وظیفه ما این است که اولاً فرصت برای ایجاد آن را از دست ندهیم و دوماً از تحقق آن به‌گونه‌ای پاسداری کنیم که در مسیر سازنده قرار بگیرد و به حصول نتایج مثبت و رو به جلو منجر شود.

آیت الله علم الهدی مبانی اندیشه اسلامی را زمینه‌ساز فروپاشی محدودیت‌های فکری و فرهنگی ناشی از استیلای ایدئولوژی مدرنیته دانست و گفت: غرب دریافته که تسلط بر انسان مشروط به تحریک غرایض و شهوات انسانی است؛ با این حال، آنان از این حقیقت غافل هستند که غرایض می‌توانند در مقاطع و دوره‌های مختلف سرکوب شوند اما فطرت پاک انسان سرکوب شدنی نیست و هر زمان که با ندای الهی روبرو شود، فریاد حق‌طلبی و خداجویی خود را به گوش فطرت و وجدان انسان می‌رساند.

وی افزود: اندیشه اسلامی در برابر هجمه راهبردی و ایدئولوژیک غرب مسلح و آماده مقابله است زیرا ذاتاً این توان برای مبانی اسلامی وجود دارد که در برابر شبهه افکنی تفکرات غربی ایستادگی کند، آن را پاسخ دهد و قلوب حق جویان عالم را به خود متوجه سازد زیرا اندیشه اسلامی مبتنی بر فطرت خداجوی انسان است.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: اندیشه سازی و تحول فکری از جمله مسئولیت‌هایی است که جنبش‌های دانشجویی بر عهده دارند.

تشریح وظایف جامعه اسلامی دانشجویان

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی دانشجویان از نهاده‌ای مخلص و ریشه‌دار جنبش دانشجویی است و اعضای کنونی آن، میراث دار بزرگانی هستند که زمانی مؤثرترین نقش را در موقعیت‌های بحرانی انقلاب اسلامی ایفا می‌کردند و فداکاری‌های بسیاری در راستای حفظ خط ولایی جامعه از خود نشان می‌دادند.

وی افزود: تأسیس تشکل جامعه اسلامی دانشجویان زمانی رخ داد که موقعیت اجتماعی کشور در تلاطمات ناشی از فعالیت ایدئولوژیک افراد دگراندیش و تشکل‌های انحرافی، در معرض آسیب‌های مبنایی قرار داشت و از همان زمان بود که رهبر معظم انقلاب، چفیه به گردن انداختند و به این ترتیب، با وارد ساختن مبارزات ایدئولوژیک به یک دوران جدید، فکر و ذهن بسیاری از دانشجویان از گزند انحرافات و آسیب‌های ایدئولوژیک حفظ شد و این امر، ازجمله برکات تأسیس تشکل جامعه اسلامی در دانشگاه‌ها بود.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان، پاسداری از فکر و اندیشه ولایی دانشجویان و فضای اجتماعی حاکم بر دانشگاه‌های کشور است. اعضای جامعه اسلامی دانشجویان همچنین موظف هستند با فعالیت خود، زمینه فعالیت پویا و جریان ساز سایر تشکل‌ها را هم فراهم کنند تا در سایه تضارب آرا، خط فکر دانشجویان که نقش راهبردی در فضای گفتمانی کشور ایفا می‌کنند، در مسیر عدالت‌جویی و حق‌طلبی قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول