اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار پوتین به غرب درباره عواقب وخیم تحریم و شیوع قحطی

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه، تحریم‌ها علیه کشورش وخیم‌ترین عواقب را به دنبال خواهد داشت، درباره خطر قحطی در جهان هشدار داد.

هشدار پوتین به غرب درباره عواقب وخیم تحریم و شیوع قحطی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه به دولت‌های غربی درباره عواقب تحریم‌ها علیه مسکو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «ریا نووستی»، پوتین گفت: «مشخصاً بر اساس قوانین عینی اقتصادی، این اعتیاد تحریمی متداوم، ناچاراً به پیچیده‌ترین و وخیم‌ترین عواقب برای اتحادیه اروپا، شهروندان آن‌ها و کشورهای فقیر جهان منجر خواهد شد».

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تحولات ناشی از تحریم‌های چند ماه اخیر کشورهای غربی هشدار داد: «در حال حاضر جهان با خطر قحطی مواجه شده است».

پوتین افزود: «در این صورت، تمام تقصیرات متوجه نخبگان کشورهای غربی خواهد بود که آماده هستند باقی جهان را قربانی حفظ سلطه جهانی خود کنند».

هفته گذشته اتحادیه اروپا بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه را مطرح کرد که واردات نفت و گاز از این کشور را شامل می‌شود. تصویب این تحریم‌ها به رأی مثبت تمامی ۲۷ عضو این اتحادیه بستگی دارد.

در این میان، شماری از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی با اعمال این تحریم‌ها مخالفت کرده‌اند. «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه گفت، کشورش طرح تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا را وتو خواهد کرد.

«پیتر سیاریو» وزیر امور خارجه مجارستان روز چهارشنبه گفت برخی کشورهای اروپایی بیشترین زیان را از تحریم نفت روسیه خواهند دید اما مقامات بروکسل راه‌حلی برای آن در نظر نگرفته‌اند.

این مقام مجارستانی گفت:‌ «بروکسل هیچ پیشنهادی برای یک راه‌حل ندارد که بتواند تأثیرات این تحریم بالقوه نفت علیه روسیه بر اقتصاد مجارستان که چیزی مانند یک بمب اتم است، مدیریت کند».

از سوی دیگر در ادامه اقدامات ضد روسی کشورهای غربی و اعمال تحریم‌های اقتصادی مختلف بر مسکو به بهانه جنگ اوکراین، سران کی‌یف و برلین درباره افزایش این تحریم‌ها صحبت کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول