اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

زالی: شرایط مطلوبی در راستای کنترل بحران در کشور حاکم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر اهمیت تلاش و ایثار مدافعان سلامت در کاهش آمار کرونا در کشور تاکید کرد.

زالی: شرایط مطلوبی در راستای کنترل بحران در کشور حاکم است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر فعالیت‌های جهادگران، تبلور ایثارگرانه ای را در مسیر کمک به مردم جامعه رقم زده است.

وی در ادامه با اشاره به حضور مؤثر بسیج اساتید در میدان مقابله با پاندمی، عنوان کرد: تمامی اعضای بسیج، از همان روزهای آغازین کرونا در کنار مردم تهران و به ویژه شهروندانی که درگیر تکانه‌های ناشی از ابتلاء به کرونا بودند، ایستادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: به همت مدافعین سلامت و پاسداشت خون مطهر شهدای مدافع سلامت، شرایط مطلوبی در راستای کنترل بحران در کشور حاکم است.

زالی از کاهش تعداد فوتی‌ها در کشور به ۳ نفر خبر داد و اظهار کرد: مقایسه این آمار با چنین روزهایی در سال گذشته و سال ابتدایی آغاز همه گیری، زحمات همکاران و کنشگران سپیدپوش عرصه سلامت را در کنترل نسبی کرونا بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی اظهار کرد: به همت خداوند، رادمردان عرصه سلامت و با مشارکت سازنده و عالمانه مردم به ویژه در امر واکسیناسیون، دستاورد بزرگی در زمینه کنترل بحران حاصل شده است.

زالی با اشاره به اینکه وجه تسمیه لشکر خوبان در تجلی عناوین و مصادیق شهدا آورده شده است، گفت: جهادگران آسمانی، شهدای مدافع سلامت و شهدای امنیت، حرم و دفاع مقدس و تمام افرادی که در کسوت شهید عامل تنومندی درخت سربلند جمهوری اسلامی شدند، لشکر خوبان نام دارند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، از شهادت ۳۰۰ مدافع سلامت از آغاز پاندمی تاکنون خبر داد و گفت: با تکمیل پوشش واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، این آمار روند نزولی داشته است. البته شهدای مدافع سلامت تجلی بخش قله ایثارگری همکاران در سیستم بهداشت و درمان هستند و سایر همکاران نیز در این عرصه به دلیل مواجهه مستقیم با ویروس دچار مشکلات جسمی و روحی و چالش‌های متعدد اجتماعی و خانوادگی شدند.

زالی اظهار کرد: شهدای مدافع سلامت گل سرسبد ایثار و جلوه پرشکوه کنار مردم ایستادن، هستند. مدافعان آسمانی سلامت نیز عضوی از این لشکر خوبان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول