اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب: زائران باید با خاطره خوش شهر مشهد را ترک کنند

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مشهد، نه یک شهر زیارتی، بلکه همانند یک کشور است. اداره کردن این جمعیت عظیم راحت و آسان نیست و باید به‌گونه‌ای باشد که این خیل زائران، با خاطره خوش شهر مشهد مقدس را ترک کنند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب: زائران باید با خاطره خوش شهر مشهد را ترک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نوز، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاح گنجینه آثار مکتوب آستان قدس رضوی اظهار کرد: آنچه امروز مورد نیاز نظام اسلامی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، بالا بردن سطح علمی مردم، طلاب و دانشجویان است.

وی گفت: دشمنان قسم‌خورده اسلام و نظام، آپارتاید علمی کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند سایر کشورها و ملت‌ها، غیر از خودشان چیزی بیشتر از حد موردنظر آن‌ها از علم فرابگیرند و اساساً ابزار تسلط آن‌ها بر کشورهای جهان سوم، علم است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه اکنون علم در دست ناکسان است، بیان کرد: اولین آزمایشات انرژی هسته‌ای و نخستین استفاده از بمب اتم علیه بشریت که در کشور ژاپن انجام شد، نتیجه علمی بود که در دست نابخردان است و در حال حاضر نیز کشورها را با این ابزار تهدید می‌کنند.

رضایتمندی رهبر انقلاب از خدمات تولیت آستان قدس

محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره به عملکرد حجت‌الاسلام مروی در آستان قدس رضوی عنوان کرد: در دوران تصدی حجت‌الاسلام جناب آقای مروی، قدم‌های بزرگی در آستان قدس رضوی برداشته‌شده و ان شاءالله بتوانند سالهای سال در این مسؤولیت خدمت کنند.

وی تاکید کرد: بزرگترین سرمایه جناب آقای مروی، رضایت رهبر معظم انقلاب است و من اطلاع دارم که رهبر معظم انقلاب از خدمات ایشان راضی هستند و از این بابت باید به خاطر خدمات ارزشمندی که در این مدت داشته‌اند، به ایشان تبریک گفت.

زائران باید با خاطره خوش شهر مشهد را ترک کنند

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه گفت: مشهد، نه یک شهر زیارتی، بلکه همانند یک کشور است، سالانه به‌طور متوسط ۳۰ میلیون زائر به امید زیارت بارگاه نورانی امام هشتم به مشهدالرضا(ع) می‌آیند. اداره کردن این جمعیت عظیم راحت و آسان نیست و باید به‌گونه‌ای باشد که این خیل زائران، با خاطره خوش شهر مشهد مقدس را ترک کنند.  

اگر شهید سلیمانی نبود معلوم نبود سرنوشت داعش چه می‌شد

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز کرد: اگر نبود سازمان‌دهی جامع و کامل ایشان در تشکیل نیروهای مردمی عراق، معلوم نبود سرنوشت ما با داعش چه می‌شد.

وی تاکید کرد: اگر شب‌ها آرام سر بر بالین می‌گذاریم، اثر فداکاری‌ها و خون‌های شهدای بسیار انقلاب اسلامی است.

آستان قدس فراهم آوردن زمینه استفاده از این منابع ارزشمند توسط طالبان علم و دانش و فرهنگ را وظیفه خود می‌داند

حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: امروز نتیجه تلاش‌های آستان قدس رضوی در حوزه کتاب، کتابخانه و حفظ تراث عظیم شیعه با راه‌اندازی این مخزن عظیم به نتیجه رسید و تکمیل شد.

وی افزود: شکل‌گیری کتابخانه‌ای کم‌نظیر در قلمرو بارگاه شریف عالم آل محمد حضرت ثامن‌الحجج(ع) این پیام را با خود به همراه دارد که تمدن عظیم اسلامی بر بنیان کتاب و فرهنگ و علم و دانش بنا شده است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه عظیم این بارگاه نورانی، آستان قدس تلاش دارد از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود برای تربیت و هدایت انسان‌ها و تحقق زیارت متعالی در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر زائران از نورانیت و فیض این مکان مقدس استفاده کند.

مروی تاکید کرد: آستان قدس علاوه بر حفظ، نگهداری و صیانت از تراث ارزشمند اسلام و شیعه، فراهم آوردن زمینه استفاده از این منابع ارزشمند توسط طالبان علم و دانش و فرهنگ را وظیفه خود می‌داند.

وی افزود: کتابخانه باید محل رجوع طالبان علم و حقیقت و پژوهش باشد، لذا باید از تمام ابزارها، امکانات و فناوری‌های روز برای فراهم آوردن زمینه معرفی و بهره‌مندی همه دانشمندان و دانش‌پژوهان از این میراث بزرگ و کتابخانه ارزشمند استفاده شود، تا هرکسی بتواند از سراسر دنیا با این کتابخانه ارتباط برقرار و از کتب آن استفاده کند. فراهم آوردن زمینه بهره‌مندی انسان‌های اقصی نقاط دنیا از کتاب‌های این گنجینه عظیم علاوه بر کمک به نشر علم و دانش، موجب ترویج و معرفی مکتب اهل‌بیت(ع) و امام رضا(ع) به جهانیان است تا انسان‌ها بدانند این کتابخانه عظیم و غنی با قدمت بسیار طولانی به برکت حضرت رضا عالم آل محمد(ص) شکل‌گرفته است.

افتتاح گنجینه عظیم آثار مکتوب آستان قدس با ظرفیت ذخیره‌سازی یکصد میلیون منبع

در این مراسم گنجینه عظیم آثار مکتوب آستان قدس با ظرفیت ذخیره‌سازی یکصد میلیون منبع افتتاح شد. مخازن جدید میراث مکتوب آستان قدس رضوی در زمینی به وسعت ۳ هزار و ۱۵۰ متر مربع و زیربنای ۹ هزار متر مربع در سه طبقه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی ساخته شده و هر کدام از طبقات این خزانه که از ۳ بلوک تشکیل یافته برای ذخیره‌سازی و آرشیو اسناد، مطبوعات، میکروفیلم‌ها، نسخ خطی، منابع چاپی و دیگر منابع اطلاعاتی پیش‌بینی شده است.

استفاده از به‌روزترین امکانات و پیشرفته‌ترین تجهیزات تهویه و هواسازی، اعلام و اطفای حریق اتوماتیک، نورآرایی استاندارد، فیلتراسیون مناسب برای جلوگیری از ورود آلودگی، سیستم امنیتی مخازن، سیستم انتقال کتاب و قفسه‌های ریلی و ثابت استاندارد از دیگر امکانات این مخازن به شمار می رود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول