اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام قرقیز: آمریکا روسیه را هدف گرفته اما به ما ضربه می‌زند

معاون نخست‌وزیر قرقیزستان گفت: آمریکا روسیه را هدف گرفته‌ اما در واقع به ما ضربه می‌زند.

مقام قرقیز: آمریکا روسیه را هدف گرفته اما به ما ضربه می‌زند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عادل بایسالوف» معاون نخست وزیر قرقیزستان با اشاره به دیدار اعضای کابینه با هیأت بانک جهانی اظهار داشت: چند روز پیش هیأت بزرگی از بانک جهانی وارد قرقیزستان شد.

بایسالوف گفت: «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان که اخیراً به واشنگتن سفر کرده هیات بانک جهانی را بسیار تحت تأثیر قرار داده است. برای اولین بار در دو سال گذشته، هیئت ما در یک رویداد بین المللی حضور یافتند و مقامات آمریکا دریافتند که یک تیم قدرتمند به حکومت رسیده است. آنها البته با بسیاری از مسائل مخالف هستند. هیات ما تاکید کرده که 30 سال به شما گوش دادیم، اما متأسفانه هیچ اتفاق خوبی نیفتاد و اکنون یک دولت مردمی ایجاد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: قرقیزستان به شدت به عوامل خارجی به ویژه در مورد انتقال پول به روسیه وابسته است.

بایسالوف افزود: از هیات بانک جهانی خواستیم به واشنگتن این موضوع را منتقل کند که وقتی با کشور خاصی تنش ایجاد می‌کند در واقع ما را دو برابر مجازات می‌کند.

معاون نخست وزیر ادامه داد: این امر را در دوران کووید-19 به خوبی درک کردیم. تاثیر منفی بیش از این واقعیت‌هاست به طوری که صدها هزار مهاجر با مشکلات رو به رو شدند و نتوانستند پول را به قرقیزستان بفرستند. وضعیت اکنون دقیقاً به همین منوال است که آنها روسیه را هدف گرفته‌ اما  به ما ضربه می‌زنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول