اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید رئیس جمهور ترکمنستان بر توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی با آذربایجان

رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار با وزیر اقتصاد آذربایجان تاکید کرد با توجه به موقعیت دو کشور، می‌توان ارتباطات بسیار مثبتی در زمینه حمل و نقل و انرژی در مسیرهای خشکی و دریایی داشته باشیم.

تاکید رئیس جمهور ترکمنستان بر توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی با آذربایجان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «میخائیل چنگیز اوغلی جباراف» وزیر اقتصاد آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار وزیر اقتصاد آذربایجان ضمن ارسال پیام‌های تهنیت و تبریک «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان به مناسبت انتخاب وی به ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور آذربایجان این انتخاب هوشمندانه مردم ترکمن را نشانی از توسعه و پیشرفت ملت و دولت در سطوح عالی می‌داند.

رئیس جمهور ترکمنستان نیز با آرزوی موفقیت برای ملت و دولت آذربایجان، به ارتقای سطح همکاری در زمینه‌های فرهنگی و تجاری و انرژی و ارتباطات و حمل و نقل اشاره کرد.

بردی محمداف با توجه به موقعیت ژئو فیزیکی این دو همسایه گفت: ما می‌توانیم با توجه به موقعیت بسیار خوب کشورهایمان ارتباطات بسیار مثبتی در زمینه حمل و نقل و انرژی در مسیرهای خشکی و دریایی داشته باشیم.

طرفین با توجه به زمینه پیشرفت همکاری و حسن همجواری، اذعان داشتند که اولویت‌های همکاری در زمینه‌های کلیدی مانند تجاری، تکنولوژی پیشرفته و کشاورزی و منابع دریایی فرهنگی و بهداشت و درمان می‌تواند متضمن توسعه همکاری‌های مثبت ما باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول