اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیاستمدار لبنانی: رای به جعجع، رای به اسرائیل و داعش است

رهبر جنبش آزاد میهنی لبنان در سخنرانی انتخاباتی خود، رئیس حزب نیروهای لبنانی را دست‌نشانده کشورهای عربی خواند و انتخاب او را رای به «اسرائیل» و «داعش» دانست.

سیاستمدار لبنانی: رای به جعجع، رای به اسرائیل و داعش  است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» سیاست‌مدار لبنانی و رهبر جنبش آزاد میهنی روز گذشته (پنج‌شنبه) «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنان را بخشی از پروژه اسرائیلی در لبنان خواند و او را دست‌نشانده این رژیم اشغالگر دانست.

طبق گزارش شبکه خبری «المیادین»، باسیل این باره گفته است: «اسرائیل ما را به یک جنگ داخلی کشاند و خود اسرائیلی‌ها هستند که مانع از استخراج نفت و گاز در لبنان می‌شوند».

باسیل در جمع طرفداران انتخاباتی خود در منطقه «کسران» شمال بیروت، افزود: «شنیدم که برخی‌ها گفته‌اند رای‌دادن به جنبش آزاد میهنی، رای دادن به حزب‌الله لبنان است؛ باید بگویم کخ رای‌دادن به حزب نیروهای لبنانی [وابسته به سمیر جعجع] رای‌دادن به داعش و اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آن‌هاست».

این سیاست‌مدار لبنانی طی پیامی توئیتری نوشت: «اسرائیل بارها سرزمین ما را اشغال و کشورمان را ویران کرد و حالا مانع استخراج نفت و گازمان می‌شوند. اسرائیلی‌ها هر روز در هوا و دریا به ما تجاوز می‌کنند و نیم میلیون پناهنده فلسطینی در کشور ما رها کرده‌اند».

وی در ادامه افزود: «اسرائیل یک روز خوش برای لبنان نمی‌خواهد و هدفش ضربه زدن به ثبات است. حالا هم به صورت مستقیم جعجع را به کار گرفته است؛ درست مثل روزهای جنگ داخلی در لبنان. این روزها نیز اسرائیل از طریق متحدان منطقه‌ای‌اش، به جعجع پول می‌رساند و او را مثل یک دست‌نشانده برای جاسوسی در این کشور به کار گرفته‌اند».

سمیر جعجع، متحد کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده است که نیروهایش تاکنون با پول‌های آن‌ها، اقدامات مخربانه و حملات بی‌شرمانه‌ای را علیه لبنان و امنیت این کشور انجام داده است.

این در حالی است که مرحله دوم انتخابات پارلمانی لبنان آغاز شده و قرار است کارمندان در پانزدهم این ماه در تمام مناطق لبنان رای دهند؛ عداد کارمندان لبنانی حدود ۱۵۰۰۰ نفر است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول