اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اصرار زلنسکی به شروط گفت‌وگو با پوتین

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای شروط لازم برای گفت‌وگو با همتای روس خود را تکرار کرد.

اصرار زلنسکی به شروط گفت‌وگو با پوتین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت، حاضر است با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت‌وگو کند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با یک شبکه ایتالیایی تأکید کرد، شرط او برای گفت‌وگو با پوتین این است که «اتمام حجتی در کار نباشد» و روس‌ها قلمرو اوکراین را ترک کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دونباس گفت، هرگز خودمختاری این منطقه را به رسمیت نخواهد شناخت و مدعی شد از این منطقه «چیزی باقی نمانده است».

زلنسکی گفت: «من هرگز درباره به رسمیت شناختن استقلال کریمه صحبت نکردم و هرگز درباره به رسمیت شناختن آن به عنوان بخشی از خاک روسیه صحبت نخواهیم کرد».

رئیس جمهور اوکراین درباره وضعیت مذاکرات کی‌یف و مسکو نیز گفت: «مسئله مذاکرات هر روز پیچیده‌تر می‌شود زیرا هر روز روس‌ها روستاهای بیشتری را تصرف کرده و مردم را می‌کشند».

او درباره وضعیت شهر ماریوپل و محاصره کارخانه فولاد «آزوف‌استال» گفت: «ما حاضر به تعامل با روسیه به منظور نجات جان افراد حاضر و بیرون آوردن جنازه‌ها از آزوف‌استال هستیم».

زلنسکی افزود:‌‌‌ «غیرنظامیان تا الان تخلیه شده‌اند، اکنون زخمی‌ها باقی مانده‌اند و نمی‌خواهیم آن‌ها را در آنجا رها کنیم».

روسیه از ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول