اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امام جمعه اقلید: با مجازات محتکران، آرامش را به بازار بازگردانید

امام جمعه اقلید اقدام زالوصفتان محتکر را غارت، چپاول و چوب حراج زدن بر نان و سفره مردم خواند و با بیان اینکه دولت سیزدهم کار بزرگی برای سروسامان دادن به اقتصاد کشور شروع کرده است، بر ضرورت مقابله جدی با محتکران تأکید کرد و گفت: باید محتکران را در ملاءعام آورد و به مردم نشان داد.

امام جمعه اقلید: با مجازات محتکران، آرامش را به بازار بازگردانید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به اهمیت برنامه های اقتصادی دولت اظهار داشت: دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرد که به اقتصاد کشور سر و سامان داده و وضعیت معیشتی مردم را درست کند اما تحقق این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه (به تعبیر مقام معظم رهبری) مردم کمک و همراهی کنند و دستگاه های دولتی اجرایی نیز واقعا و جدی به دنبال حل معضل باشند.

وی با تأکید بر توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: رفع موانع تولید و پیچ و خم های اداری و بانکی، اشتغال آفرینی و رفع بیکاری، تکیه بر توان داخلی و قطع امید و توجه به خارج، عدم تکیه اقتصاد کشور به نفت، جلوگیری از واردات اجناس خارجی که معادل آن در کشور وجود دارد و... از جمله تأکیدهای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است که باید به آنها توجه ویژه داشت و عملی کرد.

امام جمعه اقلید به حرکت جدید دولت سیزدهم در راستای حل مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و ادامه داد: سال ها است نان و آرد کشور، خوراک دام شده یا به صورت قاچاق از کشور خارج می شود.

طالبی با اشاره به احتکار روغن، ماکارونی، آرد و ... که در نقاط مختلف کشور توسط نیروهای سپاه، انتظامی و وزارت اطلاعات کشف شده، احتکار را غارت و چپاول و چوب حراج زدن بر پیکره نان و آذوقه و سفره مردم توسط عده ای زالوصفت خواند و گفت: توجه به همین موضوع نشان می دهد که دولت کار بزرگی برای پایان دادن به این غارت و چپاول را شروع کرده که نیاز به همکاری جدی همگانی دارد.

وی یادآور شد: باید به این نکته نیز توجه شود که این اقدام بزرگ، کار یک شبه نیست و زمان بر است.

خطیب جمعه اقلید همچنین از کیفیت پایین پخت نان در کشور انتقاد کرد و بیان داشت: نظارت بر کیفیت و نیز رعایت مسائل بهداشتی پخت نان به اندازه کافی وجود ندارد.

طالبی تصریح کرد: با استفاده از ابتکارات نسل جوان، می توان اقتصاد کشور را رونق داد تا مردم به راحتی زندگی خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه بخش دیگر اقتصاد، مربوط به خارج از کشور است، چرا که دو کشوری که تولیدکننده بخش عمده ای از روغن و گندم موردنیاز دنیا هستند، وارد جنگ شده و این امر کل اقتصاد جهانی را تهدید می کند، ادامه داد: این قسمت از اقتصاد کشور را که به نوعی به خارج، گره خورده و مربوط می شود، باید مدیریت کرد تا در صورت بروز هر اتفاقی، دچار تنش نشویم.

خطیب جمعه اقلید با تأکید بر تلاش جدی و جهادی دولت و شخص رئیس جمهور برای حل مشکلات، کمک و همراهی مردم با دولت را خواستار شد و با اشاره به اقدامات خوبی که طی این مدت صورت گرفت از جمله تهیه، خرید و ساخت واکسن ضد کرونا و حرکت انقلابی برای حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی و...، بیان داشت: دولت سیزدهم، دولتی است که حتی روزهای تعطیل  نیز به دنبال پیگیری حل مشکلات کشور است نه اینکه بگوید خوابیده بودم و صبح فهمیدم که فلان اتفاق افتاده است!

امام جمعه اقلید در زمینه اقتصاد کشور، با بیان اینکه اگر چند محتکر به شدت مجازات می شدند، شاهد این همه احتکار در کشور نبودیم، بیان داشت: با قانون مجازات در این زمینه مشکل دارد و یا در اجرای آن تعلل و سستی صورت می گیرد از این رو باید این مسئله بررسی شده و نقص ها برطرف شود.

خطیب جمعه اقلید بر ضرورت مقابله جدی با محتکران تأکید کرد و گفت: باید محتکران را در ملاءعام آورد و به مردم نشان داد.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات فرهنگیان در زمینه حقوق، رتبه بندی، بیمه، معیشت و... اشاره و اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز بارها تأکید فرمودند، لازم است که مجلس و دولت هرچه زودتر این مسئله را حل کنند تا بهانه به دست دشمنان داده نشود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول