اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

متن و حاشیه سومین روز نمایشگاه کتاب/ جانمایی مناسب غرفه‌ها و برگزاری باشکوه نماز+تصاویر

نمایشگاه کتاب در حالی سومین روز خود را پشت‌سر گذاشت که طراحی مناسب غرفه‌ها و راهروهای عریض سبب شده تا فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد امکان در نمایشگاه اجرا شود.

متن و حاشیه سومین روز نمایشگاه کتاب/ جانمایی مناسب غرفه‌ها و برگزاری باشکوه نماز+تصاویر

خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات ـ مهدی احمدی: روز سوم سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با آدینه بیست‌وسومین روز از اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به پایان رسید و در این روز شاهد حضور خوب علاقه‌مندان به یار مهربان بودیم.

راهروهایی که عامل رعایت فاصله‌گذاری هستند

جانمایی مناسب غرفه‌ها و فاصله میان راهرو‌ها و همچنین افزایش عرض راهروها سبب شده تا تردد مردم بسیار روان و راحت شود، همچنین این اقدام شایسته باعث شده تا فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد امکان رعایت شود.

استفاده بهینه از همه فضای شبستان برای جلوگیری از تراکم

البته این امر سبب شده تا تراکم جمعیت کمتر احساس شود زیرا برخی گمان می‌کنند که نسبت به ادوار قبل میزان علاقه‌مندان به کتاب کاهش چمگیر داشته اما باید توجه داشت چند برابر شدن عرض راه‌رو‌ها و همچنین استفاده از همه فضای شبستان نمایشگاه سبب شده تا جمعیت در همه فضای شبستان و رواق‌ها و صحن پخش شده و تراکم آن کمتر به چشم بیاید.

جای خالی تابلوهای راهنما

دوره گذشته ابتدای هر راهرو در تابلو‌هایی نشانی غرفه‌ها جانمایی شده بود و اینگونه بازدیدکنندگان بهتر می‌توانستند غرفه‌های مورد نظرشان را پیدا کنند. بهتر بود امسال هم مسئولان نمایشگاه از این تجربه استفاده می‌کردند، زیرا با توجه به شرایط فعلی هم کار غرفه‌های راهنما سخت شده و هم مردم ناشران مورد نظر را سخت پیدا می‌کنند.

فعالیت مطلوب غرفه‌های راهنما و هدایت بازدید‌کنندگان

غرفه‌های راهنما همان‌طور که بیان شد در نقاط مختلف ننمایشگاه مستقر هستند که در دو بخش ابتدایی و انتهایی شبستان مصلای امام خمینی (ره) به شکل گسترده‌تر مستقر هستند و به سؤالات بازدید‌کنندگان پاسخ می‌دهند.

فروش ۱۳۷ میلیارد تومان در نمایشگاه مجازی

سخنگوی نمایشگاه آخرین میزان فروش را به شرح زیر اعلام کرد:

در بخش نمایشگاه مجازی بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب بارگزاری شده و تعداد نسخ فروخته شده ۱۵۶ هزار و ۹۵۴ مورد است. در عین حال تعداد سفارش ثبت شده ۵۳ هزار و ۶۳ مورد است و ارزش ریالی کتب فروخته شده ۱۳۷ میلیارد ریال محاسبه شده است. همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۸۱۷ سفارش کتاب در نمایشگاه مجازی به ثبت رسیده و از ابتدای نمایشگاه ۷۰ نفر در مرکز پاسخگویی به بخش مجازی مستقر شده‌اند و تاکنون به ۱۰ هزار تماس پاسخ را پاسخ داده و ۳ هزار و ۳۰۰ تماس هم با مردم داشته‌اند.

واکسیناسیون کرونا در نمایشگاه کتاب

از جمله خدماتی که در نمایشگاه امسال ارائه می‌شود، خدمات سلامت و پزشکی است که در این راستا اورژانس و آتش نشانی در نمایشگاه مستقر هستند و همچنین واکسیناسیون کرونا در نمایشگاه انجام می‌شود.

برگزاری نشست‌های مختلف در نمایشگاه کتاب

نشست‌های مختلفی در نمایشگاه توسط ناشران برگزار می‌شود که این نشست‌ها در سرای اهل قلم و در غرفه‌های ناشران برگزار می‌شود و در این راستا روز گذشته نشستی با حضور سیدعلی حسینی آملی شاگرد مرحوم علامه و سیدمرتضی حسینی کمال‌آبادی رئیس پژوهشکده ادیب فقه جواهری در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد. همچنین نشست تاریخ شفاهی و ادبیات مستند مدافعان حرم با حضور جواد کلاته عربی و سجاد محقق، نویسنده و پژوهش‌گران کتاب در سرای اهل قلم برگزار شد.

برگزاری روزانه دو محفل قرآن و نماز جماعت باشکوه

از جمله اتفاقات خوب دیگر نمایشگاه کتاب که جای تقدیر دارد، برگزاری با شکوه نماز جماعت در دو نوبت ظهر و مغرب است که در فضایی بیرون شبستان برگزار و در آن قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند و پس از تلاوت قرآن اذان ظهر و مغرب به افق تهران توسط آنها گفته می‌شود. این برنامه در واقع به نوعی محفل انس با قرآن کریم است که روزانه دوبار در نمایشگاه برگزار می‌شود و با استقبال بالای بازدید‌کنندگان مواجه می‌شود.

خدمات ویژه یک نرم‌افزار برای مسیر‌یابی در نمایشگاه

با هماهنگی مسئولان نمایشگاه کتاب نرم‌افزار مسیر‌یاب نشان هم به صورت ویژه به بازدید‌کنندگان نمایشگاه خدمات ارائه می‌کند و در این نرم‌افزار مسیر‌یابی نمایشگاه کتاب به صورت ویژه جانمایی شده و مخاطبان نرم‌افزار بهترین مسیر‌ها را برای رسیدن مصلی دریافت می‌کنند، همچنین جانمایی‌های محوطه نمایشگاه در نرم‌افزار از دیگر اقدامات است که آن نقاط مختلف محوطه نمایشگاه مثل سرویس‌های بهداشتی، ایستگاه پلیس، نمازخانه، کیوسک‌های غذا و رستوران‌ها، خودپردازها، دستگاه‌های جستجوی کتاب و بخش‌های مختلف نمایشگاه را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول