اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بازدید استاندار از بازار کرمانشاه/ مردم از بابت تامین کالاهای اساسی نگران نباشند

استاندار کرمانشاه که برای بازدید میدانی از وضعیت بازار کالاها در سطح فروشگاه‌های کرمانشاه حضور یافته بود، در دیداری چهره به چهره پای صحبت و دغدغه مردم نشست.

بازدید استاندار از بازار کرمانشاه/ مردم از بابت تامین کالاهای اساسی نگران نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ارز ۴۲۰۰ تومانی که در نظام اقتصادی کشور بی‌نظمی‌های را به وجود آورده بود، الان در دولت سیزدهم با اقدامی شجاعانه در مسیر حذف قرار گرفته است.

حالا دولت، در ازای این حذف یارانه‌ای که سال‌های سال تدابیری زیادی از آن می‌شد و بدون تغییر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود افزایش داده و برای سه دهک اول هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم به بعد هم هر نفر ۳۰۰ تومان دریافت کردند.

افزایش قیمت‌ها این‌بار با افزایش یارانه همزمان شده، اما با اعلام نرخ‌های جدید، نگرانی‌های در مردم ایجاد شد که منجر به صف‌های طولانی درب فروشگاه‌های بزرگ برای خرید مرغ و روغن شد، البته این التهاب به گفته وزیر اقتصاد طبیعی است که راهکار آن تسریع نظام توزیع است.

*نظارت برای جلوگیری از گرانفروشی تشدید می‌شود

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه هم با حضور در بازار در دیداری چهره به چهره صحبت و دغدغه مردم را شنید و اظهار کرد: همراهی مردم با اجرای طرح عادلانه کردن یارانه‌ها به منظور تحقق عدالت اجتماعی ستودنی و قابل تقدیر است.

وی گفت: سازمان‌های متولی باید به‌طور مستمر بر توزیع کالا و پیشگیری از هرگونه کمبود یا افزایش قیمت نظارت دقیق داشته باشند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی‌ها برای جلوگیری از گران‌فروشی تشدید می‌شود و با توجه به ذخایر موجود انبار، مردم اطمینان کامل از تأمین کالاهای اساسی داشته باشند و در این طرح یارانه‌ها حذف نمی‌شود و فقط تخصیص یارانه‌ها از روی کالا به مردم منتقل می‌شود و عدالت توزیع را برقرار می‌کند.

امیری‌مقدم در پاسخ به گله‌مندی مردم از عدم رعایت ساعات کاری نانوایی‌ها و شلوغی آ‌ن‌ها، گفت: براساس تصمیمات شورای آرد و نان برخوردهای تعزیراتی شدید، پلمب، کسر و قطع سهمیه و تعلیق پروانه کسبی در انتظار متخلفان است.

وی عنوان کرد: با هرگونه تخلف گران‌فروشی یا تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها نیز برخورد می‌شود و بلافاصله سهمیه قطع شده در اختیار نانوایی‌های جدید و یا نانوایی‌های قانونمند قرار خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: دولت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه و جلوگیری از فساد و رانت با ساماندهی از ترجیحی آغاز کرده تا ضمن انجام جراحی اقتصادی بزرگ در مسیر اصلاح ساختار اقتصادی گامی مهم بردارد و بی شک همراهی مردم، اصناف و بازاریان مانند گذشته بسیار موثر است که جای تقدیر دارد.

به گفته صاحب‌نظران، این یارانه جدید حداقل برای هفت دهک به صرفه‌تر تمام می‌شود، لذا افرادی که در این طرح به هر دلیل مشمول دریافت یارانه نشده‌اند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد وضعیت خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی  http://hemayat.mcls.gov.ir (http://hemayat.mcls.gov.ir/) ثبت کنند. افرادی که پس از بررسی، درخواست‌هایشان مورد تأیید قرار گیرد، یارانه کمک معیشتی آن‌ها به‌طور کامل و از ابتدای اجرای طرح محاسبه و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول