اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

جزئیات برگزاری المپیاد علمی‌دانشجویی 1401 اعلام شد

آزمون مرحله متمرکز بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی‌دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۱ همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ فردا برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری المپیاد علمی‌دانشجویی 1401 اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی سه مرحله دارد، آزمون مرحله متمرکز بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی‌دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۱ همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ از فردا و در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

آزمون مرحله غیرمتمرکز المپیاد در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور در مناطق ده‌گانه (دانشگاه‌های تربیت مدرس، تبریز، مازندران، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، فردوسی مشهد و شهید چمران اهواز) برگزار شد.

این دوره از المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۲۳ رشته «زبان و ادبیات فارسی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم اقتصادی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «ریاضی»، «آمار»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)»، «طراحی صنعتی»، «علوم جغرافیایی»، «علوم زمین»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «روانشناسی»، «مهندسی صنایع» و «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» برگزار می‌شود.

 از سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط انتشار و شیوع بیماری کرونا، این آزمون چندین بار لغو شد اما با پیگیری و برنامه‌ریزی های مجدد سازمان سنجش آموزش کشور و کسب مجوزهای لازم از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور در طی دو سال گذشته با تغییراتی در زمان و مکان آزمون در دانشگاه‌های مراکز مناطق ده‌گانه برگزار شد.

در سال ۱۴۰۰ برگزیدگان المپیاد غیرمتمرکز و متمرکز در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسامی یک هزار و ۵۶۸ نفر از هر دو مرحله غیرمتمرکز و متمرکز المپیاد به مرحله نهایی راه یافتند و از میان آنان تعداد ۱۲۵۰ نفر در آزمون مرحله نهایی به رقابت پرداختند و بیست و ششمین دوره المپیاد علمی دانشجویی در شهریورماه ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول