اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

«اعتماد» به ایران دارید یا به اروپا؟!/ چرا روزنامه اصلاح‌طلب از بازداشت چند اروپایی نگران شده؟

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «برجام در حاشیه» تلویحاً از تأثیر بازداشت‌های اخیر چند اروپایی به دست نیرو‌های امنیتی ایران بر برجام ابراز نگرانی کرد.

«اعتماد» به ایران دارید یا به اروپا؟!/ چرا روزنامه اصلاح‌طلب از بازداشت چند اروپایی نگران شده؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «برجام در حاشیه» تلویحاً از تأثیر بازداشت‌های اخیر چند اروپایی به دست نیرو‌های امنیتی ایران بر برجام ابراز نگرانی کرد.

در بخشی از این گزارش با میان‌تیتر «میزبانی از مورا در سایه بازداشت شهروندان اروپایی» تلاش شده همسو با رسانه‌های ضد ایرانی، مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را با همه وقایع میان ایران و غرب مرتبط بدانند، از جمله بازداشت اخیر چند اروپایی در ایران. در این بخش از گزارش با اشاره به ابراز نگرانی رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه هسته‌ای ایران همزمان با سفر انریکه مورا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، آمده است: «تن‌ها چند ساعت پیش از دیدار انریکه مورا با علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران با ۱+۴، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که حکم اعدام احمدرضا جلالی که تابعیت سوئدی دارد به اتهام جاسوسی اجرا خواهد شد.

همزمان با آماده شدن مورا برای حضور در وزارت خارجه بود که وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت دو فرد اروپایی سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی خبر داد، اما تا لحظه تنظیم این خبر هویت و ملیت این دو اروپایی اعلام نشده است. هفته گذشته نیز روزنامه سوئدی «آفتون‌بلادت» از بازداشت یک مرد سوئدی در ایران خبر داد که همراه با گروهی گردشگر به این کشور سفر کرده بود. خبر اعدام قریب‌الوقوع جلالی و بازداشت سه شهروند کشور‌های اروپایی در چند روز اخیر در حالی منتشر شده که جلسات دادگاه حمید نوری در سوئد به پایان رسیده و دادستان این پرونده برای نوری درخواست اشد مجازات (حبس ابد) را کرده است. در حالی که سخنگو‌های وزارت خارجه و قوه قضائیه ایران می‌گویند ارتباطی میان تأیید حکم جلالی و بازداشت چند اروپایی با دادگاه حمید نوری وجود ندارد، دولت سوئد به شهروندان این کشور هشدار داده که از سفر به ایران خودداری کنند و تهران را به تلاش برای تحت فشار قرار دادن سوئد به منظور آزاد کردن حمید نوری متهم کرده است.»

تأکید بر همزمانی اخبار‌های مربوط به هسته‌ای و بازداشت افرادی که قصد ایجاد آشوب و ناامنی در کشور داشتند، تنها با این انگیزه است که آن‌ها را با هم مرتبط بدانند. حال آنکه همزمانی دو اتفاق، دلیل خوبی بر ربط منطقی نیست. وزارت اطلاعات باید صبر می‌کرد مورا ایران را ترک کند و بعد سوژه‌های مورد نظر را دستگیر می‌کرد؟ طبعاً آن وقت هم گفته می‌شد پس از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فلان بازداشت رخ داد و....

جالب آنکه انریکه مورا و دو همکارش پس از بازگشت از ایران، در فرودگاه فرانکفورت آلمان بازداشت شدند و پاسپورت و گوشی‌های تلفن همراه‌شان ضبط شد و کسی هم این تحلیل را ارائه نداد که برجام در حاشیه این بازداشت قرار می‌گیرد!

در موضوع اعدام جلالی یا بازداشت چند اروپایی، باید از روزنامه اعتماد پرسید که شما طرف ایران هستید یا اروپا!

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول