اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولین تماس تلفنی وزرای دفاع آمریکا و روسیه از زمان شروع جنگ اوکراین

وزرای دفاع روسیه و آمریکا برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین به صورت تلفنی با یکدیگر درباره این موضوع رایزنی کردند.

اولین تماس تلفنی وزرای دفاع آمریکا و روسیه از زمان شروع جنگ اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود تنشهای بی سابقه بین آمریکا و روسیه طی ماههای گذشته، وزرای دفاع دو کشور جمعه شب به صورت تلفنی و به درخواست طرف آمریکایی با یکدیگر رایزنی کردند. 

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که محور تماس تلفنی «سرگئی شویگو» و «لوید آستین» شرایط کنونی در بحران اوکراین بوده است. 

در ادامه این بیانیه آمده است؛ سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه شب گذشته یک تماس تلفنی با رئیس پنتاگون داشت که به ابتکار طرف آمریکایی انجام شد. مسائل کنونی امنیت بین المللی از جمله بحران اوکراین محور مذاکرات بوده است. 

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون پیش از این گفته بود که سرگئی شویگو و «والری گراسیموف» تماس تلفنی با لوید آستین و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را رد کرده بودند. 

وزرای دفاع آمریکا و روسیه آخرین بار ۱۸ فوریه(۲۹ بهمن ۱۴۰۰) با یکدیگر رایزنی تلفنی کرده بودند. 

چند روز بعد از این تماس تلفنی، روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعلام کرد به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز می‌کند و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند. آنطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین است و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول