اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افغانستان و همکاری امنیتی محور گفت‌وگوی «پوتین» و «رحمان»

رؤسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماسی تلفنی در مورد تحولات افغانستان گفت‌وگو و بر تقویت بیشتر همکاری امنیتی دو کشور تاکید کردند.

افغانستان و همکاری امنیتی محور گفت‌وگوی «پوتین» و «رحمان»

به گزارش خبرنگار خبرگزای فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

طرفین در مورد جنبه‌های جداگانه موضوعات مهم دستور کار بین المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر و بر اهمیت تقویت بیشتر همکاری دو کشور در زمینه امنیت تاکید کرد.

 این تماس تلفنی با ابتکار طرف تاجیکی صورت گرفت و در جریان آن در مورد وضعیت اطراف افغانستان، پیش از همه با در نظر گرفتن تشدید فعالیت گروه‌های تروریستی در قلمرو افغانستان در اوقات اخیر، به صورت مفصل تبادل نظر صورت گرفت.

تایید شد که نهادهای ذیصلاح روسیه و تاجیکستان به همکاری فعال خود برای تامین امنیت در مرز تاجیکستان و افغانستان ادامه خواهند داد.

در این تماس تلفنی همچنین موضوعات هماهنگی در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی، از جمله در چارچوب نشست آتی سران کشورهای عضو این سازمان که 16 می در مسکو برگزار می‌شود، مطرح شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول