اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

چرا دست بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب خالی است؟ +فیلم

دیگر آن تصویر خاطره‌انگیز از حمل بسته‌های بزرگ کتاب توسط بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خاطره‌ها پیوسته و در سی و سومین نمایشگاه، معمولاً افراد با دست خالی مصلی را ترک می‌کنند، اما همه ماجرا به گرانی کتاب برنمی‌گردد.

چرا دست بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب خالی است؟ +فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات: نمایشگاه کتاب، روز چهارمش را شروع کرده و دیروز و پریروز، لبالب بود از بازدیدکنندگانی که از تهران و شهرهای نسبتاً نزدیک به مصلی امام خمینی (ره) آمده بودند. سالن‌های بزرگ و راهروهای فراخ البته باعث شده بود تا این جمعیت در فضایی کم‌تراکم و راحت به گشت و گذار و تماشای کتاب‌های مورد علاقه‌اش بپردازد و نمایشگاه بشود همان چیزی که باید باشد: نمایشگاه کتاب!

آن تصویر خاطره‌انگیزی که از حمل بسته‌های بزرگ کتاب توسط بازدیدکنندگان نمایشگاه طی ۳۲ سال در رسانه‌ها منتشر می‌شد، حالا به خاطره‌ها پیوسته و کسانی که از نمایشگاه خارج می‌شوند، کم‌تر کتاب دستشان است و اگر باشد، یکی ـ دو جلد کتاب خریده‌اند.

علت خالی بودن دست بازدیدکنندگان، فقط گرانی کتاب نیست. هرچند این عامل هم در نخریدن کتاب، دلیل محکم و قانع‌کننده‌ای باشد، اما چون نمایشگاه کتاب، همزمان به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، اغلب خریداران تشخیص می‌دهند که بهتر است به جای حمل و نقل سخت کتاب، نه تنها از طریق نمایشگاه مجازی کتاب بخرند که پست به رایگان برایشان بیاورد، بلکه اگر خواسته باشند نمایشگاه را بگردند و آثار مورد علاقه‌شان را ورق بزنند، به نمایشگاه حضوری می‌آیند.

در چنین وضعیتی، نه تنها بازدیدکنندگان شهرستانی به نمایشگاه نمی‌آیند و رنج راه و سفر را بر خود هموار نمی‌کنند، بلکه دارندگان بن‌کارت‌های کتاب می‌توانند تنها از طریق مجازی کتاب بخرند و نپذیرفتن این بن‌ها توسط فروشندگان نمایشگاه حضوری باعث شده، غرفه‌ها حالت نمایشگاهی به خود بگیرند؛ همان که سال‌ها همه دنبالش بودند.

کتاب، البته گران است و اگرچه نمی‌شود میانگین و معدل دقیقی از قیمت تولید کتاب در این مطلب به مخاطبان ارائه داد، اما ویدیوی زیر نشان می‌دهد که بعضی از کتاب‌ها، به خصوص کتب کمک آموزشی تا چند صدهزار تومان قیمت می‌خورند.

 

 

به نمایشگاه بروید و بین ساعات ۱۰ تا ۲۰ از آن دیدن کنید، اما اگر خواستید کتاب بخرید، می‌توانید از این درگاه با تخفیف‌های بیش‌تر و استفاده از بن‌کارت‌های خرید کتاب اقدام کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول