اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزرای خارجه تاجیکستان و قرقیزستان؛ مسائل مرز محور رایزنی

وزرای امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان در حاشیه نشست سران نهادهای دیپلماتیک کشورهای مستقل مشترک المنافع در دوشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار وزرای خارجه تاجیکستان و قرقیزستان؛ مسائل مرز محور رایزنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «جین‌بیک کولوبایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای همسود در شهر دوشنبه برگزار شد، به نقض ناپذیری اصول دوستی و حسن همجواری که زیربنای همزیستی مسالمت‌آمیز مردم تاجیک و قرقیز است، اشاره  شد.

در این دیدار تعیین و علامت‌گذاری مرز دولتی تاجیکستان و قرقیزستان به تفصیل بررسی و در این زمینه، مجددا بر اهمیت ادامه مداوم مذاکرات و جستجوی راه حل‌های قابل قبول دوجانبه با در نظر گرفتن منافع طرفین تاکید شد.

طرفین همچنین در مورد اتخاذ اقدامات لازم برای ایجاد شرایط مطلوب برای استفاده از ظرفیت استفاده نشده در زمینه‌های تجاری و اقتصادی توافق کردند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنین با «آرارات میرزایان» وزیر امور خارجه ارمنستان ملاقات کرد. در این دیدار همکاری دو کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه بررسی و در مورد همکاری دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و ارمنستان همچنین تعامل دو کشور در چارچوب ریاست ارمنستان در سازمان پیمان امنیت جمعی را بررسی کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول