اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

آیین بزرگداشت استاد محجوبی در کاخ سعدآباد برگزار شد

آیین بزرگداشت استاد حسین محجوبی، هنرمند نقاش و معمار صاحب‌نام معاصر ایران در کاخ سعدآباد برگزار شد.

آیین بزرگداشت استاد محجوبی در کاخ سعدآباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی در آیین بزرگداشت استاد حسین محجوبی، هنرمند نقاش و معمار صاحب‌نام معاصر ایران که با حضور سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیپلمات‌های کشورهای مختلف در ایران برگزار شد، اظهار داشت: استاد محجوبی؛ افتخار ما در ایران و در سطح بین المللی است و ای کاش قدر همه داشته‌های خود را در زمان حیات بدانیم و از آن‌ها در جایگاه خود به درستی بهره‌مند شویم.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران افزود: تمامی آثار استاد محجوبی مفهوم صلح دارد و برای من به عنوان یک دیپلمات از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار و در تمامی آثار بین تمامی رنگ ها و اجزا صلح و هماهنگی برقرار است.

وی با اشاره به اینکه مشخصه اصلی تابلوهای استاد محجوبی، طبیعت و ۲ عنصر درخت و اسب است که در اکثر آثار تکرار شده، عنوان کرد: این اتفاق بسیار جالب و پر معنا است؛ درخت مظهر رشد و نمو و اسب به ویژه اسب وحشی نماد عزت، افتخار و آزادگی است و ترکیب این ۲ در آثار استاد همواره به صورت صلح‌آمیز در یک صحنه قرار گرفته اند.

عراقچی با بیان اینکه حسی که آثار استاد محجوبی به بنده منتقل می‌کند؛ یک زندگی ایده آل گرا است، خاطرنشان کرد: آثار استاد زندگی را به تصویر می کشد که نماد عزت، افتخار، آزادگی، صلح و آرامش است؛ مسائلی که جامعه بشری سال‌های متمادی است در راستای تحقق آن تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه انتقال حس صلح به مخاطب از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و بنده به شخصه به استاد محجوبی تبریک عرض می‌‌کنم که این حس را به بینندگان آثار خود منتقل می کند، بیان کرد: بسیار امیدوار هستم که در صدمین سالگرد تولد استاد مجددا گرد هم آییم و با آثار بیشتری از ایشان آشنا شویم.

در ادامه این مراسم سعید اوحدی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: ضمن تشکر ویژه از جناب عراقچی از وی تقاضا دارم که بتوانیم نمونه چنین برنامه‌هایی را برای سایر عزیزان و مفاخر کشور برگزار کنیم و خوشبختانه تعداد این اساتید و افراد برجسته در کشور کم نیست.

اوحدی با اشاره به اینکه استاد محجوبی بیش از ۶۰ سال در عرصه هنر فعالیت کرده است، عنوان کرد: سال ۴۲ اولین اثر ماندگار استاد به تصویر کشیده شده است و باید بگوییم که این استاد برجسته، ۶۰ سال از زمان حاضر در آن جلوتر بودند.

وی ادامه داد: آثار استاد برای فرهنگ و تمدن کشور و نه تنها برای نسل زمان خود بلکه برای نسل‌های آینده کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری در پایان با تاکید بر اینکه انسان‌های بزرگ و آثار آن ها موجب رشد و کمال است، اظهار کرد: استاد محجوبی از جمله این افراد بزرگ هستند و ارزش استاد و سایر اساتید برجسته کشور برکسی پوشیده نیست و باید قدردان این عزیزان باشیم.

گفتنی است این مراسم با اهدای لوح تقدیری از سوی عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاد محجوبی به پاس قدردانی از خدمات شایسته ایشان در عرصه فرهنگ و هنر، خاتمه یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول