اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

88 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری یارانه گرفتند/ راهکارهایی برای جاماندگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۸ درصد جمعیت استان شامل ۲۸۹ هزار و ۹۳۲ خانوار یارانه طرح جدید را دریافت کرده‌اند.

88 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری یارانه گرفتند/ راهکارهایی برای  جاماندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مولوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از سال ۸۹ در مجلس تصویب شد اما بخش اعظم آن تا کنون اجرا نشده بود اما در سال جاری با هدف جلوگیری از قاچاق، ایجاد فرصت برابر و بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از یارانه، این طرح اجرایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای این طرح مردم را بر اساس میزان درآمد و هزینه‌ها در ۱۰ دهک اقتصادی تقسیم کرده است.

مولوی بیان داشت: در این طرح به ازای هر نفر در دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و هر نفر در دهک چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان برای مصرف ۲ ماه اردیبهشت و خرداد به حساب سرپرست خانوار واریز شد که مبلغ مربوط به اردیبهشت هم اکنون و مبلغ خردادماه طی روزهای آینده قابل برداشت است.

علت کسر 35 هزار تومان از یارانه برخی افراد چه بود؟

وی ادامه داد: ۲۶۴ خانوار در ۲ سال گذشته یارانه یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند لذا به ازای هر نفر از یارانه طرح جدید ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

مولوی اظهار داشت: ۸ هزار و ۹۳۲ خانوار ( ۶ درصد جمعیت استان) در سال‌های ۸۹ و۹۳ از ثبت‌نام برای یارانه‌ها جامانده‌اند لذا به زودی سامانه‌ای معرفی می‌شود تا این افراد هم وارد سامانه شوند و از همان روزی که ثبت‌نام تکمیل شود یارانه اردیبهشت و خردادماه را دریافت می‌کنند.

۱۳۴ مرحله یارانه و ۳۰ مرحله یارانه کمک معیشتی توزیع شده است

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۳۴ مرحله یارانه و ۳۰ مرحله یارانه کمک معیشتی توزیع شده‌، گفت: اگر کسی یارانه‌های قبلی را دریافت کرده و این طرح شامل حالش نشده است و یا افرادی که حس می‌کنند دهک تعریف شده برایشان در سامانه بر اساس درآمدهایشان نیست از طریق سامانه حمایت که وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اعتراض خود را ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه شماره تماس ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تلفن گویای ثبت اعتراضات و شماره تماس ۰۲۱۶۳۶۹ ویژه دریافت مشاوره در این خصوص است، گفت: دلایل تقسیم‌بندی افراد در دهک‌های مختلف در سامانه مشخص شده است و محدودیتی برای ثبت اعتراض وجود ندارد؛ نتایج اعتراضات نیز طی یک ماه اعلام می‌شود.

مولوی افزود: ۸۸ درصد جمعیت استان شامل ۲۸۹ هزار و ۹۳۲ خانوار یارانه طرح جدید را دریافت کرده‌اند و این در حالی است که میانگین کشوری برای دریافت یارانه ۷۹ درصد است.

وی ادامه داد:  ۱۵ هزار و ۷۹۳ خانوار جزو دهک دهم تقسیم‌بندی شده‌اند و تا کنون یارانه دریافت نکرده‌اند که اگر شرایط دریافت یارانه را دارند می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند تا اطلاعات اقتصادی آنان بررسی شود.

نظامی‌ها و کارپردازان دولتی چه کنند؟

مولوی بیان داشت: افرادی که ادعا دارند کارپرداز دولتی‌اند و یا در مراکز خیریه مشغول فعالیت هستند و مبالغ این مراکز به حساب‌های شخصی افراد واریز می‌شده و اکنون از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند توجه داشته باشند که همه این مبالغ واریزی جزو درآمدهای آنان ثبت شده و یکی از اهداف این طرح نظم‌دهی به همین موارد است.

وی ادامه داد: اطلاعات نیروهای مسلح در اختیار خود سازمان است و این افراد برای پیگیری مشکلاتشان از طریق یگان خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: خانواده‌ها نگران فرزندان تازه متولد شده نباشند اطلاعات این افراد از طریق ثبت احوال به سامانه هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال می‌شود و یارانه‌ برایشان فعال می‌شود.

مولوی با اشاره به اینکه ۱۰۸ هزار خانوار در دهک اول تا سوم و ۱۸۱ هزار خانوار در دهک چهارم تا نهم تقسیم‌بندی شده‌اند، بیان داشت: ۳۰ درصد جمعیت استان شامل ۸۴ هزار و ۳۷۷ نفر دهک یک تا سه، ۶۰ درصد مردم در دهک چهار تا 9 و ۱۰ درصد در دهک ۱۰ به بعد تقسیم شده‍‌اند.

وی در پایان بیان داشت: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران، مردم غیر از سایت و شماره‌های اعلام شده برای ثبت اعتراضات به جای دیگری مراجعه نکنند.

انتهای پیام/68036/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول