اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هوای شیراز ناسالم شد؛ اما مدارس تعطیل نشد!

شاخص کیفیت هوای کلان شهر شیراز در ٢۴ ساعت گذشته عدد 72 (قابل قبول) و در ساعت 9 صبح امروز عدد 160 (ناسالم برای عموم مردم) را نشان داد اما مدارس تعطیل نشدند.

هوای شیراز ناسالم شد؛ اما مدارس تعطیل نشد!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس درباره وضعیت ناسالم هوا گفت: بر اساس اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی، گرد و غبار منشأ خارجی و داخلی دارد و با توجه به سرعت وزش باد در بعد از ظهر شرایط به تدریج بهبود پیدا خواهد کرد. 

قاسم نهاوندی افزود: شاخص کیفیت هوا AQI، وضعیت هوا را در ۶ دسته قرار می دهد که هر دسته را به سطوح مختلف سلامت انسان مربوط می سازد که میزان AQI در این حالت بین 0 و 50 است.

او ادامه داد: در کیفیت هوای رضایت بخش، آلودگی هوا بی خطر یا کم خطر است، همچنین در کیفیت قابل قبول میزان AQI بین 51 تا 100 است.

معاون محیط زیست فارس افزود: در کیفیت هوای قابل قبول، بعضی از آلاینده ها ممکن است برای تعداد بسیار کمی از افراد با ملاحظات بهداشتی خاص همراه باشد به عنوان مثال کسانی که نسبت به ازن حساسیت ویژه ای دارند ممکن است علائم تنفسی از خود بروز دهند.

وی در ادامه گفت: در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، میزان AQI در بین 101 و 150 است. بعضی از افراد گروه‌های حساس ممکن است اثرات بهداشتی خاصی را تجربه کنند. برای مثال مردمی که دارای بیماری ریه هستند نسبت به عموم مردم خطرات بیشتری را از مواجهه با ازن متحمل می شوند اما مردمی که بیماری ریوی یا قلبی دارند خطر بیشتری را از مواجهه با ذرات معلق متحمل می شوند. ولی وقتی آلودگی هوا در این سطح قرار دارد عموم مردم تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

او همچنین درباره وضعیت ناسالم هوا گفت: هر فردی ممکن است اثرات بهداشتی AQI بالا را زمانی که مقدار آن بین 151 و 200 است، تجربه کند. اعضای گروه های حساس بیش از سایرین اثرات جدی را بر سلامت خود تجربه می کنند.

نهاوندی ادامه داد: در وضعیت خیلی ناسالم نیز در این حالت AQI بین 201 تا 300 قرار دارد و هشداری برای سلامتی به حساب می آید و به این معنی است که هر کسی ممکن است اثرات جدی تری را بر سلامت خود تجربه کند، در وضعیت خطرناک نیز AQI از 300 بالاتر است و اخطاری جدی برای سلامت انسان و اعلام وضع اضطراری است‌ که در این وضعیت احتمالا تمام افراد جامعه تحت تاثیر قرار می گیرند.

زمان کافی برای اعلام تعطیلی وجود نداشت

در ادامه دلیل تعطیل اعلام نشدن مدارس را از مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس جویا شدیم.

خلیل عبدالهی درباره تعطیل نشدن مدارس با توجه به شاخص آلودگی هوا گفت: متاسفانه ساعت دو نیمه شب وضعیت آلودگی هوا را اطلاع دادند و فرصتی برای اعلام تعطیلی مدارس نبود.

وی دلیل تعطیل نشدن نوبت عصر را نیز بهبود شاخص کیفیت هوا در بعد از ظهر عنوان کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول