اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای ساخت مدرسه در پروژه مسکن ملی در اراک

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به ایجاد 8100 واحد مسکونی مسکن ملی در اراک بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت احداث مدرسه در این منطقه تاکید کرد و گفت: در پروژه‌های مسکن ملی ساوه نیز باید قبل از تبدیل شدن به بحران فکری به حال فضای آموزشی کرد.

لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای ساخت مدرسه در پروژه مسکن ملی در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، احمدرضا نوازنی ظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ساوه با بیان اینکه هرکس در هر جایگاهی به مردم خدمت کند مشمول لطف و رحمت الهی است،گفت: پروژه‌های خیرساز در حوزه آموزش و پرورش کمک قابل توجهی در رفع کمبود زیرساخت‌ها خصوصا در شهرستان ساوه بوده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند، افزود: در طرح‌های خیرساز ثوابی طولانی و مادام‌العمر به خیران نیک اندیش خواهد رسید چراکه تا چند نسل ثمرات استفاده کنندگان از این مدارس در جامعه قابل لمس بوده و باقیات صالحات محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با دعوت از کسانی که توان کمک به ایجاد طرح‌های خیرساز دارند، گفت: سرمایه‌گذاری امروز ما در حوزه آموزش و پرورش در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است و چنانچه آموزش و پرورش ما خلاق و پویا شود آنچاه جامعه‌ای آرمانی و فعال خواهیم داشت.

نوازنی ضعف آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف را باعث تضعیف بدنه جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نباید در حوزه آموزش و پرورش غفلت کرد، دستگاه‌ها موظف هستند تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورند تا شرایط برای حضور خیران نیز تسهیل شود. 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مدرسه به ازای هر 200 واحد مسکونی گفت: تنظیم برخی مقررات قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال 99 که به تصویب مجلس و شورای نگهبان نیز رسیده است شهرداری‌ها را مکلف کرده که در صورت صدور پروانه انبوه سازی در خصوص فضای آموزش مطالبه کنند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: دست آموزش و پرورش برای شکایت از انبوه سازانی که این موضوع را رعایت نکند باز است و آموزش و پرورش استان به سازندگان اعلام می‌کند در صورت تخلف از این موضوع قطعا آن را مورد پیگیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به ایجاد 8100 واحد مسکونی مسکن ملی در اراک بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت احداث مدرسه در این منطقه تاکید و اظهار کرد: در پروژه‌های مسکن ملی ساوه نیز باید قبل از تبدیل شدن به بحران فکری به حال فضای آموزشی کرد.

نمودار رشد جمعیتی شیب تندی به سمت افزایش دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه نمودار رشد جمعیتی شیب تندی به سمت افزایش دارد، گفت: به تبع این افزایش جمعیت آمار دانش‌آموزان نیز رشد سریع و قابل توجهی خصوصا در سالیان اخیر داشته است.

ابراهیم فراشیانی افزود: ساوه با دارا بودن بیش از ۵۸ هزار دانش آموز در جایگاه دوم مناطق ۱۵ گانه استان قرار دارد و با همین شیب افزایشی دانش آموز در سالیان آتی به عنوان جایگاه نخست تعداد دانش آموزان استان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بررسی راهکارهای ساماندهی این میزان جمعیت ، بیان کرد:  تغییر کاربری فضاهای آموزشی برای مدرسه سازی، توسعه مدارسی که صرفا فضای آموزشی داشته است و برپایی شیفت دوم در برخی مدارس و همچنین ساخت مدارس جدید در دست اقدام قرار گرفت تا کمبودی در کلاس درس وجود نداشته باشد.

 

مدیر آموزش و پرورش ساوه با بیان اینکه در چند سال اخیر ۱۱ مدرسه جدید کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسیده که شامل ۷۶ کلاس درس است، گفت: در مال حاضر ۱۰ مدرسه در دست ساخت داریم که امیدواریم ۵ مدرسه تا مهرماه به بهره برداری برسد و مشکلات مناطق ساوه را رفع کند.

فراشیانی تصریح کرد: برای ساخت این ۵ مدرسه در حدود ۶۳ میلیارد ریال اعتبار  هزینه شده است و برخی پروژه‌های دیگر مثل یک سالن ورزشی نیز با مشارکت خیر و دولت در دست ساخت و اتمام است.

وی در ادامه با اشاره به رتبه اول ساوه در بحث توازن رشته‌ای پسران در کشور اظهار کرد: در ساوه در زمینه سوق دادن دانش آموزان پسر به رشته‌های مهارت محور رتبه نخست را داریم که افتتاح ۴ هنرستان در چهار سال اخیر نشان از حرکت صحیح در این مسیر بوده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش ساوه با بیان اینکه در ساوه نیاز ضروری به یک هنرستان پسرانه احساس می‌شود، گفت: مسئولان میبایست تمام توان خود را برای تسهیل در ساخت مدارس برای خیران فراهم کنند تا برخی بروکراسی‌های اداری باعث ناامیدی خیر نشود.

 هیچگاه بی‌نیاز از مدرسه سازی نخواهیم بود

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی نیز با تجلیل از خانواده عسگریان در جهت مشارکت در مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی گفت: ما در کشور هیچگاه بی‌نیاز از مدرسه سازی نخواهیم بود و در شهرهایی چون ساوه که این مهم بیشتر از جاهای دیگر احساس می‌شود باید از خیران بطور ویژه قدردانی کرد.

 

علی فخار با قدردانی از همت والای گروه صنعتی شیشه کاوه افزود: خانواده عسگریان علاوه بر ساخت هشت مدرسه در شهرستان در سایر نقاط کشور نیز ساخت و ساز فضاهای آموزشی داشته‌اند که در کنار آن اماکن بهداشتی ،مسجد و ... نیز دیده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از این خیران می‌توانستند در بهترین نقاط دنیا زندگی کنند اما خدمت به مردم خود را انتخاب کردند، ادامه داد: نهر خروشان خیرین به قدری است که هرچقدر از آن برداشته شود مانند قطره ای از آن دریای زلال است که کم نمی‌شود.

فخار با تاکید بر اینکه همدلی و اتحاد می‌تواند نیازهای آموزشی آینده سازان کشور را تامین کند اضافه کرد: خیران نقش بسزایی در تربیت و تعلیم آینده سازان این کشور دارند و باید همواره قدردان آنان بود. 

در این مراسم با اهدای لوح یادبود و تقدیر از خدمات خانواده عسگریان در ساخت فضاهای آموزشی و سایر خیرین شهرستان ساوه قدردانی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول