اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حل بسیاری از مشکلات انباشته شده اقتصادی با اجرای اصلاح یارانه‌ها/ سند ارتقاء سلامت کارگران اجرایی می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح اصلاح یارانه‌ها برای حل بسیاری از مشکلات انباشته شده اقتصادی است.

حل بسیاری از مشکلات انباشته شده اقتصادی با اجرای اصلاح یارانه‌ها/ سند ارتقاء سلامت کارگران اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هادی بهداد در سی و سومین جشنواره امتنان کار و تلاش استان قزوین و مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی که در نیروگاه شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به وجود ۱۴ هزار شهید کارگر و چرخش چرخ تولید کشور در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران کرونا در بنگاه‌های اقتصادی  مختلف هم  مجموعه های کارگران و مشابه آنها در حال کار و تلاش و خدمت‌رسانی بودند.

وی با اشاره به تمرکز دین اسلام به ارزش ذاتی کار و نیاز مبرم کشور و اقتصاد به فرهنگ کار افزود: مقوله دانش بنیان فقط در حوزه اقتصاد و تولید و صنعت نمی گنجد و در حوزه اجتماعی هم باید دانش بنیان بود.

مدیر کل امور  اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مطرح شدن نهضت ملی در راستای فرهنگ کار ادامه داد: با استفاده از ظرفیت حوزه‌های رسانه، دانشگاه، مکتوبات، فعالین و موثرترین  در زمینه کار و تولید تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم جامعه کار و تولید را بشناسانیم تا ارزش کار در جامعه نهادینه شود و بر روی تببین مولفه های کار و ارزش آن در دین اقدام کنیم.

بهداد با اشاره به جراحی بزرگ اقتصادی دولت اضافه کرد: اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها برای جل بسیاری از مشکلات انباشته شده اقتصادی است که مسئولان به طور جدی پیگیر و در تلاش هستند از عوارض اجرای این طرح بکاهند.

وی خاطرنشان کرد: امضاهای نهایی افزایش حقوق بازنشستگان در حال انجام است‌ و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

این مسئول تصریح کرد: ۸۰ درصد جامعه کارگری در بنگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفره مشغول به کار هستند  و کار گروه ویژه برای بانوان کارگر به دلیل نقش تربیتی آنها در خانواده، در کنار نقش اجتماعی آنان تشکیل شده است.

مدیر کل امور  اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعداد خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های بهگر در استان قزوین با توجه به تعداد بنگاه‌های اقتصادی بسیار فراوان، رضایت بخش نیست و باید کارگران بنگاه‌های مختلف در حوزه بهداشت و سلامت تحت پوشش قرار گیرند.

بهداد از مسائل و مشکلات اساسی کارگران سلامت جسم و روان آنان ذکر و ادامه داد: مسائل سلامت روان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در حوادث شغلی و آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد که سند ارتقای سلامت روان تدوین و تکمیل شده و شاهد اجرای مرحله به مرحله آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر از سراسر کشور در جشنواره امتنان کار و تلاش شرکت کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی مکاتباتی با استانداران مقرر شده طرح کارگران نخبه به مردم معرفی و بهتر و بیشتر شناسانده شوند.

به اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان بنیان کمتر پرداخته شده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هم در این مراسم اذعان کرد: در بازدید از شرکتها و کارخانجات استان قزوین به این نتیجه رسیده‌ایم که در حوزه دانش بنیان کارهای منحصر به فرد انجام شده اما کمتر به آنها پرداخته شده است.

عین الله کشاورز ترک افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملا ثابت کرده‌ که نگاه ویژه‌ای به حوزه کارگری دارد و تصمیمات أخذ شده در حوزه کارگری با وجود تمام چالش‌ها،  تحلیل‌ها و نقدها پیامدهای مثبت و زیادی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات خارجی و مسائل داخلی ، اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها منافع بسیاری برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت که در زمینه تنظیم کالاها در استان قزوین و اطلاع رسانی در حوزه یارانه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: یارانه دهک دهم قطع می‌شود و افرادی که به یارانه‌ها اعتراض دارند ۳ ماه فرصت دارند اعتراض خود را اعلام کنند که اعتراض آنها جامع و کامل رسیدگی می‌شود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح اصلاح یارانه‌ها منافع بسیاری برای کارگران و افراد جامعه به همراه دارد و اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

قزوین بیش از ۳۰۰ کارگر شهید تقدیم نظام کرده است

قاسم آقاعلیخانی معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هم در این مراسم با اشاره به ثبت نام ۵۲۲ نفر برای شرکت در جشنواره امتنان جامعه کار و تلاش تصریح کرد: حدود ۲۵۵ خانه بهداشت کشوری در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفره استان قزوین فعال است.

وی سخت کوشی، خلاقیت، ابتکار، نوآوری در محیط کار را از مولفه‌های ترویج فرهنگ کار ذکر کرد و افزود: ترویج فرهنگ کار منوط به روحیه کار و تلاش در جامعه است و به توسعه کار کمک می‌کند.

این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم به سمت توسعه امیدوار باشیم باید نسبت به کار و کارگر نگاه ویژه‌ای داشته باشیم‌ چرا که کارگران محور توسعه کشور و بازوان قوی و ذهن خلاق  توسعه محسوب می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید استان به نظام اسلامی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس کارگران از واحدهای تولیدی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند که این مهم،  مسئولیت ما را در حوزه کار و محیط‌های کارگری بیشتری می‌کند.

در این مراسم، از برگزیدگان کشوری و ملی در حوزه کارگری و بازنشستگان جدید نیروگاه شهید رجایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول