اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین به دنبال جنگنده‌های اف-15 و اف-16

یک وبگاه آمریکایی نوشت که مقامات اوکراین برای تجهیز نیروی هوایی خود خواستار دریافت جنگنده‌های اف-16 واف –15 از ایالات متحده شده‌اند.

اوکراین به دنبال جنگنده‌های اف-15 و اف-16

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه آمریکایی روز شنبه نوشت که ارتش اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه در خواست تسلیحات بیشتری از آمریکا کرده که جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶» را نیز شامل می‌شود.

به نوشته وبگاه «19 فورتی فایو» «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در حاشیه نشست «جی-۷» از کشورهای دوست خواسته تا اوکراین را به جنگنده‌ها و سلاح‌های بیشتر مجهز کنند. قانونگذاران اوکراینی طی روزهای اخیر وارد واشنگتن شدند و از قانونگذاران ایالات متحده خواستند که به ارسال سلاح به اوکراین ادامه دهد

اینک بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا برای  برای اوکراین پس از آن که «رند پل» قانونگذار جمهوریخواه ایالت  کنتاکی خواستار اعمال تغییرات در این لایحه شد، متوقف شده است.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه  به تازگی اعلام کرد که نیروهای این کشور ۱۹ پهپاد و پنج جنگنده اوکراین را سرنگون کردند.

به گزارش «ایندیپندنت» بر اساس پایگاه داده‌های نیروهای هوایی جهان ۲۰۲۲ در وبگاه «فلایت اینترنشنال،  نیروی هوایی اوکراین ۲۱۰ هواپیمای نظامی از جمله ۹۸ جنگنده دارد. این تعداد متشکل از جنگنده‌های میگ - ۲۹ ساخت روسیه و سه نوع جت «سوخو» است. بنابر داده‌های فلایت اینترنشنال، روسیه با مجموع ۳۸۶۳  فروند هواپیمای فعال، نیروی هوایی به‌مراتب بزرگ‌تری دارد، که شمار جنگنده‌هایش تقریبا ۱۵ برابر اوکراین است.

به گفته تحلیلگران نظامی، پدافند هوایی و موشکی اوکراین ضعیف است، و این کشور را  مقابل حملات هوایی روس‌ها به زیرساخت‌های حیاتی‌اش به‌شدت آسیب‌پذیر می‌کند. به گفته آن‌ها، روسیه برای زمین‌گیر کردن فرماندهی و کنترل حریف و قطع ارتباط با واحدهای توی میدان، به استفاده از برتری‌اش در جنگال (جنگ الکترونیک) نیز کمک می‌گیرد.

ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۱۴، بیش از ۲.۵ میلیارد دلار  کمک نظامی  از جمله موشک‌های ضدتانک «جاولین»، قایق‌های گشت ساحلی،  پهپادهای شناسایی، سامانه‌های رادار، تجهیزات دید در شب و ارتباط رادیویی ارسال کرده است ترکیه نیز شماری پهپاد «بیرقدار» به کی‌یف فروخته است، و انگلیس  نیز در ژانویه ۲۰۰۰  تیر موشک ضدتانک کوتاه‌برد به اوکراین  ارسال کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول