اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رمضانی: باربرهای نمایشگاه کتاب حق ندارند بیش از 70 هزار تومان بگیرند

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به مساله چرخ‌بارها که از طرف خبرنگاران باشگاه توانا مورد توجه قرار گرفته بود، گفت: هر کدام از آنها کاور مشخصی دارند و حداکثر مبلغ دریافتی‌شان ۷۰ هزار تومان است. دریافت مبلغی بیش از این تخلف است.

رمضانی: باربرهای نمایشگاه کتاب حق ندارند بیش از 70 هزار تومان بگیرند

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، «علی رمضانی» در چهارمین نشست خبری روزانه سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در نشست امروز به سالن فعالیت‌های فرهنگی آمدیم که جزو غرفه‌های برتر نمایشگاه است. 

سخنگوی نمایشگاه کتاب در ادامه گفت: این غرفه به سرپرستی «کاظم طلایی» به مسأله تصویرگری، طراحی جلد و کتاب‌آرایی توجه دارد و در این بخش کارگاه‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که تصویرگران ایرانی در دنیا در حال رقابت با سایر تصویرگران هستند، گفت: تصویرگران ایرانی در نمایشگاه‌های مطرح دنیا مثل بلونیا و نمایشگاه‌های مربوط به حوزه تصویرگری در حال رقابت با کشورهای مختلف هستند.

رمضانی تصریح کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس معمولاً برای تولید آثار خود از تصویرگران ایرانی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: بخش تصویرگری بخشی فرعی نیست، بلکه می‌تواند کتاب را به مخاطب معرفی کند یا برعکس مخاطب را از کتاب دور کند. هر کتاب برای انتخاب شدن بین ۳ تا ۵ ثانیه فرصت دارد که این تنها از طریق تصویر است که دیده می‌شود.

ساماندهی چرخ بارها

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با پیش کشیدن مساله چرخ بارها که از طرف خبرنگاران باشگاه توانا مورد توجه قرار گرفته بود (اینجا گزارشش را بخوانید) گفت: هر کدام از آنها کاور و لباس مشخصی دارند و حداکثر مبلغ دریافتی آنها ۷۰ هزار تومان است. بنابراین، دریافت مبلغ بیش‌تر از این تخلف محسوب می‌شود.

رمضانی از راه‌اندازی بخش ویژه فناوری‌های دانش بنیان حوزه فرهنگ در حیاط یاس مصلی خبر داد و گفت: غرفه اتحادیه ناشران افغانستان در بخش بین الملل راه‌اندازی شد.

وی درباره میهمانان خارجی امروز نمایشگاه کتاب گفت: سفیر قطر و مدیر انتشارات اکسیمو، بزرگ‌ترین انتشارات روسیه از نمایشگاه دیدار کردند.

رمضانی در خصوص آخرین آمار فروش نمایشگاه گفت: مجموع فروش مجازی و حضوری تا پایان روز سوم نمایشگاه، ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که از این تعداد ۲۵۴ میلیارد ریال ویژه فروش فیزیکی و ۱۶۱ میلیارد ریال در بخش مجازی است.

سخنگوی نمایشگاه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا ناشران کودک و نوجوان می‌توانند بازی‌هایی را در غرفه به فروش برسانند، گفت: این یک تخلف است و امسال یکی از بزرگ‌ترین ناشران کودک و نوجوان را به علت تخلف در نمایشگاه حضور نداشت. تنها بازی‌هایی را که مرتبط با کتاب باشد می‌توانند در نمایشگاه عرضه کنند.

وی درباره اینکه بعضی از غرفه‌ها کارتخوان غیر دارند یا شماره کارت به خریداران می‌دهند، گفت: تنها استفاده از کارتخوان بانک صادرات مجاز هست و غیر از آن تخلف محسوب می‌شود. تنها ناشران حقوقی، خارجی و کسانی که دیر به نمایشگاه پیوستند با رضایت خودشان به حساب خانه ادبیات ایران متصل شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول