اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها برای مقابله با فساد و رانت ضرورت دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دونرخی بودن ارز، فساد و رانت را به همراه خواهد داشت و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها برای مقابله با فساد و رانت از ضروریات است.

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها برای مقابله با فساد و رانت ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار سمنان و اعضای این شورا در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان سمنان اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، تولید در 28 حوزه کاری با 215 موانع روبه‌رو است.

وی از استاندار سمنان و رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درخواست کرد تا مدیران اقتصادی را بر این 28 حوزه موانع کسب‌وکار متمرکز سازد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: اتاق بازرگانی سمنان این آمادگی را دارد تا تعامل لازم را بین بخش خصوصی و دولتی برقرار کند.

جمعه‌ای تصریح کرد: دولت حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را در برنامه قرار داده است و حضور علمای اقتصادی سیاسی و نخبگان در کنار دولت از ضروریات است.

وی از سیاست‌گذاران درخواست کرد تا اجرای این طرح دائمی باشد و ادامه داد: دولت یارانه‌های متعددی به کالاهای خاص تعلق می‌دهد؛ اگر برنامه‌ریزی منسجم انجام شود، بی‌شک تغییرات بسیار مثبتی را به نفع مردم شاهد خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: توجه به زنجیره ارزش بسیار مهم است؛ قطعاً بسیار از واحدهای خرد و متوسط در این طرح اقتصادی دچار مشکل خواهند شد؛ اما با کمی درایت و حمایت، اقتصاد رقابتی در کشور برقرار خواهد شد.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: دونرخی بودن ارز فساد و رانت را به همراه خواهد داشت. دولت به خاطر کنترل قیمت کالاها هزینه بسیار زیاد صرف نظارت و بازرسی می‌کند و اجرای این طرح برای مقابله با فساد و رانت از ضروریات است.

انتهای پیام/74001/ن/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول